Tamiya M-03 Rally Mini

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Klamath, 12 mrt 2008.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    met het sturen heb ik (nog) niets van problemen gemerkt. ik ga eerst eens kijken of ik de binnenste cups zo kan aanpassen dat het wel werkt (denk dat ik ze gewoon iets korter moet maken) als dat niet werkt, heb ik altijd nog een 2e setje cups hier liggen :) (Ik ga proberen die van m'n oude mini aan te passen, dan houd ik de nieuwe gewoon heel.

    Ik houd het lager maken van de auto alleen als echt laatste oplossing, ik vind de bodemvrijheid die deze nu heeft namelijk wel erg mooi.
     
  2. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    ik had eerst problemen met het sturen maar nu niet meer omdat de auto 3 mm van de grond ligt. maar nu is mijn servosaver helemaal versleten :( weet iemand of je deze speciale comlete servosavers nieuw kunt kopen het liefst in alu, heb toch een spectrum servo 9,5 kg alu tandwielen erin.:banana:
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    de aandrijfassen zijn toch niet het probleem.. teminste, ze zien er heel normaal uit (bij eht draaien) ik zal eens kijken of ik het geluid kan opnemen waar ik last van heb. het 'fladderen' in het stuur is trouwens weg. ik had die "c" van de servo-saver uit m'n oude mini gebruikt (want deze was ja nog goed) blijkt echter dat het van een zarcher plastic is. (of dit nu door de leeftijd komt, of het zo gemaakt is, geen idee) heb nu de clip er in gedaan die bij dit chassis zat, en het is weg.
     
  4. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    klopt, wat ik zelf heb gedaan is het ringetje vastgemaakt met secondenlijm hierdoor heb je minder speling in het sturen en stuurt het sneller.
     
  5. Levi, ik wil niet irritant zijn ofzo, maar ik denk dat iedereen nu onderhand wel weet dat je een Spektrum zenderset hebt ;). Ik weet ook dat je blij bent met de servo, dat staat over de hele topic verspreid ;). Maar een digitale servo stuurt altijd nog veel sneller dan een Spektrum, ongeacht het aantal kilo's. Voor een Rally M03 kun je het beste digitale servo's gebruiken, of zoals jij zegt Hi-Torque. Maar op het circuit heb ik nooit last van te langzaam sturen, dus ik hoef er geen op de M03. Fijn Futaba S3003 :D.

    Aluminium servosavers heb ik nog nooit gezien, wel het ''C'' ringetje in de servosaver. Van Tamiya kun je een instelbare ''C'' krijgen, die is gemaakt uit dunne ''c'tjes'' (??) en dan kun de sterkte van de servo zelf bepalen door C'tjes weg te halen of toe te voegen. Maar wat heeft een aluminium servosaver nou met die aluminium gearing in de servo te maken :confused:? Het komt een beetje over dat je een speciale servo ervoor nodig hebt. Zoals jouw Spekkie.

    Klamath,

    Je hebt nu wel harder plastic, maar dan heb je kan dat de kogelkopjes in de fusees overbreken, dat is mij namelijk ook al gebeurt. Als je dan ook nog eens de schroefdraad erin blijft zitten, dan kun je de fusee ook weggooien. En als je dan ook nog aluminium fusees hebt, dan is het wel een hele dure grap. Die kogelkopjes zijn best lastig te krijgen, hoor. (Dit gebeurt wel alleen als je een keertje een muurtje raakt)

    Groetjes,
    Roger Schouteten
     
  6. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    je snapt het niet hegoedik bedoel ik heb alu servotandwieltje en deze trekt door in de plastic servosaver, dus dan kan ik beter ook alu servohevel kopen dan slipt en slijt hij niet meer zo veel. ik heb het nu even snel opgelost met andere serohevel ( die van de gto ).

    enne servosaver is hetzelfde als servohevel omdat het ineen zit op de m03 ( voor de mensen die het niet weten:wink:)
     
  7. Oww, maar dat vroeg ik toch? ik zei toch: ikke niette snappe?

    Bis Morgen,
    Herr Schouteten :p
     
  8. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    nu snap ik het zlef niet meer maja zie je morgne wel.
     
  9. Schnappie nu?

    Groetjes,
    Roger
     
  10. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    nee maar valt ook niets te snappen, je weet nu welk onderdeeltje ik bedoel wat ik eigenlijk nodig heb om het echt fatsoenlijk te laten werken.
     
  11. Jep,

    Groetjes,
    Roger The Dodger.
     
  12. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    nu hopen dat het zondag beetje wilt rijden met de provisorische manier P
     
  13. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    :confused:

    wtf roger de dodger ??
     
  14. partz

    partz Guest

  15. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    banden

    hallo
    ik gebruik deze banden onder mn porsche 959 rothmans runner,
    daar is niks mis mee,enkel iets te klein maar ach met een dag ralley rijden zijn ze op en dan zijn het geschikte slicks voor de renault twingo m03/tl 01
    chassis 4x4,op een beurs heb ik 20 setjes gekocht en heb er ook nog maar een stuk of 4 setjes liggen,dus moet binnenkort ook zoeken om aan een nieuwe voorraad te komen,
    mvg markioo
     
  16. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    uhhm dat slijt dan wel erg snel, met de andere rallybanden van takotuning moetj e ook echt niet mee op de weg rijden dan zjn ze binnen een uur helemaal kaal.
     
  17. Dat is zeker intersssant, bij Takotuning staat er een bouwverslag, dan kun je ze zelf maken. Maar deze mini heeft onderhand wel een statement gemaakt onder de M03 Rallyrijder, hé Levi: "Tamiya Mini Cooper Rally" M03 Rally chassis
    Ivan (De eigenaar van Takotuning) is mij een Fiat Abart 500 body aan het maken, ik ben nu al 3 maandjes aan het wachten, maar wil mijn Mini eigenlijk verkopen. Ik heb toch nog een Swift, en daar rijd ik liever mee dan met de Mini. Maar als hij eindelijk komt zeggen dat de body klaar is, heeft er dan iemand interesse?

    Groetjes,
    Roger

    PS: Sorry voor de afwezigheid, we're back for good now ;).
     
  18. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    waarom dat hé levi ? mja die fiat body past die onder mijn mini of voor de swift en wat wil je er voor en hoe wodt hij gespoten dan wil ik hem misschien wel hebben van je voor kleine vergoeding :zon:
     
  19. <p>
    </p>

    Je betaald gewoon de nieuwprijs, ik ga jou geen korting geven voor een nieuwe body die rechtstreeks gespoten en geknipt uit Japan komt. Ivan heeft me nog geen prijs doorgemaild (gek he), maar als ik het weet zeg ik het je.

    Groetjes,
    Roger

    PS: Die link hebben we bst veel gebruikt om mensen een mooie mini te laten zien, daar om he Levi.
     
  20. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Ik zou het eigenlijk niet meer als normaal vinden dat je een eventuele opkoper voor die body korting zou krijgen... Uiteindelijk blijft het jouw bestelling, dus als jij hem kwijt wilt moet de ander er in ieder geval een voordeel uit kunnen halen ;)
     

Deel Deze Pagina