Tamiya M-03 Rally Mini

Mini cooper racing
Square Rally tires (8 banden)
Tuned Springs set
Rubber sealed bearing set
universals
Alloy heat sink
Super min CVA shock set (2x )
Pin type wheel adapters (Allu wielmeenemers)
Carbon gearbox shafts
M03 sway bar set (stabilizers/anti roll bars)
Reinforced Mini Cooper wheels
Monte Carlo Plated wheels

Dit heb ik dus zojuist bestelt/betaald :) (duurde even, had niet alled op voorraad) :D
totaal 170 euro. kun je niet mopperen volgens mij :) kan niet wachten tot het hier is.

leuk om mee te beginnen heb zelf ook al van hem besteld.
Ik heb nu bijna elk tuningsdeeltje behalve foambumper en trf dampers
( dus ja ik heb de hele ophaning in alu )

heb je helemaal gelijk in, was keertje in huiskamer aan het testen en reed tegen bank aan met 5 per uur en knak daar ging de kogelkop...
het ziet er weer zeer speciaal uit zoo'n to te max getunde m03. begon als projectje nu al 400 eu in gestopt. ik doe er ook heel voorzichtig mee hoor.

en ja hij is idd erg zwaar rtr dus met kap erop weegt hij 1540 gram dit is met lrp 4000 accu

dat klopt, maar mini rally rijden is ook leuk hoor, gewoon diff locken.
Bij mij zou wel minder zijn met al dat kostbaar alu aan de onderkant en btw het chassis ligt 4 mm van de grond :P

Hallo Klamath,

Kijk anders even op Team Vector R/C | It's Fast, It's Tuned and it goes like Hell. , daar staat mijn M03 en hij staat ook op youtube (en een link op de site).
Levi, ik zou jou M03 wel verhogen als je gaat rallyen.
Ik heb de M-Chassis TRF-Dempers op die M03 zitten, en die gaan prima. Hij ligt ruim 1 tot 1,5 centimeter van de grond af, en hij heeft de funbox al over gesprongen.
De eigenaar van Takotuning is nu alweer een kapje voor mijn M03 aan het spuiten (Fiat Abarth 500),en de Mini body (op de site) is ook door hem gespoten. Dat is echt heel mooi gedaan.
Ik zou wel een kogeldifferentieel bestellen, want een kegeldifferentieel is zo naar de klote. Ik heb ook nog een Swift voor de competitie, en die had het nieuw gekochte differentieel in 5 minuten naar de klote. Locken kan ook, maar hij duwt dan wel verschrikkelijk uit.

Groetjes,
Roger Schouteten

PS: Blubber is geen probleem, goeie banden wel. Ik rijd met de Square Rally A Soft van Takotuning. Die bandjes zitten er wel niet op onder het filmpje. Ze waren dan te snel op. Kijk ook een op Deze site gaat over rc auto's en evenementen | , dat is de site van Levi.

Laatst bewerkt door een moderator:
whooohooo, vandaag een pakketje in de post! :D

eens kijken:

Doosmeuk-1.jpg

een doos vol met Tamiya meuk! :)

Hopups-1.jpg

de Hop-up's

Hopups2-1.jpg

de rally banden en kogellagers

M-03chassis-1.jpg

en de M-03 chassis delen.

ben nu al begonnen met bouwen (natuurlijk)! heb het diff en de tandwiel-assen al in elkaar zitten.

Lijkt wel een schatkist als ik dat zo zie:p
Krijg er zelf ook weer de kriebels van. Kan je na gaan ben nog niet eens helemaal klaar met mijn Kever.

Blijf je vorderingen vol nieuwsgierigheid volgen.:)

:bye: Ruud

Had je niet beter een nieuwe kit kunnen kopen ;) Meteen de M03R dan was je misschien goedkoper uitgeweest! :) Maar gaaf project hoor, ik hou dit draadje in de gaten!

Hallo,

De M03R word niet meer geleverd, en ik denk dat je hierbij veel goedkoper uitbent ;).
Zeg Klamath, we moeten eens samen gaan rallyen. Je moet wel bij de CVA's een dun buisje achter eht kogelkopje in de shocktower achter doen. Dan lopen ze niet tegen het frame. Hier is mijn pasgebouwde Takotuning Mini Cooper:
YouTube - Takotuning Tamiya M03 Mini (9 Turns)

Groetjes,
Roger Schouteten

PS: Die schatkist komt van Takotuning!!!!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
de m03r is wel veel mooier als het grijs chassis, en ook std meer tuning.
Tuurlijk wordt hij nog verkocht, wilt niet zeggen dat als de productie stopt dat er geen handel meer in is.

Het kriebelde bij mij zo na het zien van de Mini's en dit topic, dat ik voor mijn volgende project ook maar vast een Mini heb besteld.:D

Is wat anders dan wat jullie en maak eerst de Kever helemaal af.
Maar heb hem dan al vast liggen.:lol:

Hier een foto'tje, zal nog wel even duren voor ik hem binnen heb.
Heb vandaag de mail gekregen van RCmart dat hij verstuurd is.

Foto-OF7D7YFM.jpg

Foto-3BLLQTWW.jpg

Hier wat spec's
Het is ook een m-chassis
1/10 mini chassis GENETIC#8:AUSTIN MINI COUNTRYMAN KIT
BODY DATA
Length : 349mm
Width : 160mm
WheelBase : 208mm
Decal . Masking Film . Light Bucket
[SIZE=-1]Double Deck Chassis[/SIZE]

[SIZE=-1]Shaft Driven 4WD[/SIZE]

[SIZE=-1]Ball Differential[/SIZE]

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=-1]Aluminum Motor Mount[/SIZE][/FONT]

:bye: Ruud

hallo ruud,

goede beslissing vooral om deze body erbij te nemen.
je zult versteld staan hoe goed deze 4wd rijden ( ik heb er zelf ook een )

jazeker, heb ik ook een tijdje gedaan, op foam banden maar dat is geen aanrader, bij mij zijn toen de draden losgesmolten van de motor.
je kunt het ook op pe doen of gewoon tandwielverhouding aanpassen.

Zeg Klamath, we moeten eens samen gaan rallyen.

best! :p maar mijn mini zal wel niet zo snel zijn als die van jou. ik heb er een Type-T motor in zitten. (21T of 23T, weet het zo niet meer)
mar, ziet er wel mooi uit! :D (Ja, heb het chassis al helemaal opgebouwd liggen :P opgebouwd in 1 avond! ^^

Je moet wel bij de CVA's een dun buisje achter eht kogelkopje in de shocktower achter doen. Dan lopen ze niet tegen het frame.

Idd, heb ik gezien ja.

het enige wat ik nog niet heb gedaan (en wat ik nog niet zeker weet) is het spuiten van de body. gelukkig heb ik de (erg) oude body van m'n oude M-03 chassis nog :) (zitten wel behoorlijk wat kleine verschillen in moet ik zeggen!)

Ik zal morgen eens ffkes wat foto's posten :) het chassis afdichten was ik al van plan. blue-silicon (vloeibare pakking) was ik van plan om ervoor te gebruiken.
een skidplate, Ik neem aan dat dat zo'n alluminium plaat voor onder de auto is? (als je een steen raakt of zo) moet ik idd ook nog maken, maar ik ben nog aan het kijken naar een mooie bevestigings mogelijkheid :)

wel leuk, Ik kon/moest de body een gat lage plaatsen dan op mijn oude (originele) M-03, omdat deze een stuk hoger op de poten staat :D heb ongeveer 2cm bodemvrijheid nu.

Back