tamiya m-03m of m-05 of een ff-03

hallo

ik wil een tamiya m-03m of m-05 of een ff-03 kopen
maar ik wil een BL-setje kopen
met welk chassis zou ik dan beter kunnen kopen

grtz

Het ligt een beetje aan waar je wilt rijden, gewoon op straat op echt op een circuit... opstraat kan je alle drie nemen. Maar wil je echt een beetje leuk rijden ook een keer op een circuit dan zou ik de FF03 nemen. gister even met een FF03 pro gereden en dat ging wel heel goed, rijd super strak.

Ben je van plan op bv op de MACH indoor in haarlem te gaan rijden dan zou ik de M05 of M03 nemen gaan binnen erg goed al geldt dat ook wel voor de FF03.

De FF03 kan je hoog zetten maar zou dit niet doen is wel een beetje zonde. Je moet anders is kijken naar een TT01 WRC Subaru of zo die staan wel wat hoger...

Ben het met Stephan eens, de FF03 gewoon over de straat rossen lijkt mij een beetje zonde. Die hoort gewoon op een strak asfalt circuit. In dat geval zou ik de de M03 of M05 kiezen, die staan volgens mij net zo hoog als een TT01. Succes met je keuze !

het is nog niet echt zeker zit nu wel eve na te denken
bij mij in de buurt is wel een mooi stukje asfalt

zit ook te denken om een 2dehands savage te kopen

Een 8.5T is naar mijn denken wat zwaar voor een FF03. Tandwielen zullen vrij snel slijten. Ik heb al horen zeggen dat met een te zware set de tandwielen na een ritje gestript zijn.

Een 8.5T is naar mijn denken wat zwaar voor een FF03. Tandwielen zullen vrij snel slijten. Ik heb al horen zeggen dat met een te zware set de tandwielen na een ritje gestript zijn.
een 13.5 motor zou al prima zijn. Ik heb van de week met een 13.5 en een Tekin gereden en dat ging perfect. Regelaar stond volgens mij op 0 graden maar dat zou Erik Mulder even moeten bevestigen......

voor straatgebruik zou je ook nog kunnen kijken naar een DF-03RA
rallymodel gebaseerd op buggy, net wat hoger dan een toerwagen
zeker als je straat uit klinkers bestaat...

Voor circuit gebruik, deze is ook lager af te stellen zodat hij wat meer voor het circuit is, maar een echte circuitauto zal het nooit worden.
Net zoals een echte circuitauto nooit echte een goede straatauto is imo.

Ruil zelf mijn TT-01 in voor een DF-03ra zodat ik net wat meer bodemspeling heb en vrijer kan rijden op de klinkers bij mij in de straat, de TT-01 had hier toch soms nog wat moeite mee

en voorzover ik zie kunnen deze ook aardig overweg met een brushless setje

een 13.5 motor zou al prima zijn. Ik heb van de week met een 13.5 en een Tekin gereden en dat ging perfect. Regelaar stond volgens mij op 0 graden maar dat zou Erik Mulder even moeten bevestigen......

oke
heb binnenkort wat verkocht dus is er ongeveer 350 euro beschikbaar rond 1 oktober

maar zit ook te kijken voor een 2 de hands fg welke weet ik nog niet

voor straatgebruik zou je ook nog kunnen kijken naar een DF-03RA
rallymodel gebaseerd op buggy, net wat hoger dan een toerwagen
zeker als je straat uit klinkers bestaat...

Voor circuit gebruik, deze is ook lager af te stellen zodat hij wat meer voor het circuit is, maar een echte circuitauto zal het nooit worden.
Net zoals een echte circuitauto nooit echte een goede straatauto is imo.

Ruil zelf mijn TT-01 in voor een DF-03ra zodat ik net wat meer bodemspeling heb en vrijer kan rijden op de klinkers bij mij in de straat, de TT-01 had hier toch soms nog wat moeite mee

en voorzover ik zie kunnen deze ook aardig overweg met een brushless setje

ja ik ken die

maar moet eve het aanbod van fg`s op marktplaats in de gaten houden

Het was een Tekin 13.5 (met 8 graden motor-timing) en een EZrun 35A sensorloos regelaar. Snelheid is super, zou er maximaal een 10.5T-motor met een 0 graden-regelaar instoppen; zie het maar de bocht uit te krijgen....

groet,

Eric

valt wel mee één straat verder woont iemand en die heeft een fg monstertruck
en heb er zelf ook een keer mee mogen rijden en heb zelf een hpi savage gehad

Het was een Tekin 13.5 (met 8 graden motor-timing) en een EZrun 35A sensorloos regelaar. Snelheid is super, zou er maximaal een 10.5T-motor met een 0 graden-regelaar instoppen; zie het maar de bocht uit te krijgen....

groet,

Eric

oke dan weet het nog helemaal niet

Tamiya heeft ook een M-05RA, dat is een rally versie van de M-05. Ik denk dat die het wel doet op een klinkerstraat. Nog 10 maandjes wachten en dan krijg ik als het goed is met mijn verjaardag zo'n M-05RA (ook brushless). Dit zinnetje kan je misschien helpen: 4wd is praktischer, 2wd is leuker.

Back