Tamiya M-05 Pro Fiat 1000TC Abarth

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorsports

Forum veteraan
Pas aangeschaft de Tamiya M-05 pro omdat ik vroeger ook Fwd had gereden en het toch wel weer begon te kriebelen, en ik een liefhebber ben van de Fiat 1000 TC abarth (vintage) gelijk ook maar een kapje erop,tuurlijk ook de rover mini cooper racing erbij.

Deels mijn bouw verslag al hier :

DSC08093.jpg

DSC08094.jpg

DSC08096.jpg

DSC08095.jpg

DSC08099.jpg

Die M05 Pro ziet er erg goed uit, die dempers zijn ook wel leuk met dat doorzichtige plastic :)

Succes met de bouw Q.

was al stiekem begonnen met het chassis en de banden, gelijk maar een setje super slicks erbij.:

DSC08159.jpg

DSC08160.jpg

DSC08161.jpg

DSC08163.jpg

DSC08165.jpg

aan de rechter voorkant moest ik de draagarm aan de onderzijde iets uit-vullen, en teflon bushings gebruikt ipv de rubbere o-ringetjes.

Laatst bewerkt:
weer stapje verder met de voorkant, stuur hevels gemonteerd en de schokbrekers gevuld:

DSC08166.jpg

De keuze is /was gevallen op een brushless setje , is mischien wat "overkill" maar dor het vermogen terug te draaien moet het toch aardig lukken,

setje van Ezrun 9T/60A esc

DSC08167.jpg

DSC08168.jpg

schokbrekers gevuld, hier voor de zuiger gegaan met twee gaatjes en Corally W35 olie rondom, veren worden rood aan de voorzijde en blauw aan de achterzijde.

DSC08169.jpg

DSC08170.jpg

Laatst bewerkt:
schokbrekers gevuld, hier voor de zuiger gegaan met twee gaatjes en Corally W35 olie rondom, veren worden rood aan de voorzijde en blauw aan de achterzijde.

Ik zou het omdraaien. De rode veer is zachter als de blauwe. Ik zou voor nooit zachtere veren doen als achter.

Ik zou dus blauw voor doen en rood achter. De M-chassis hebben voor al zoveel stuur/grip aan de voorkant. Dan houd de achterkant helemaal niets over aan grip wat resulteert in een losse achterkant.

Ik zou het omdraaien. De rode veer is zachter als de blauwe. Ik zou voor nooit zachtere veren doen als achter.

Ik zou dus blauw voor doen en rood achter. De M-chassis hebben voor al zoveel stuur/grip aan de voorkant. Dan houd de achterkant helemaal niets over aan grip wat resulteert in een losse achterkant.

je hebt gelijk , maar ik bedoelde ook zoals jij het schreef,blauw voor en rood achter(schrijf foutje)bedankt voor de oplettend heid

Leuk bouwverslagje om te lezen en je hebt er ook goede foto's bijgeplaatst.
Ik zat zelf ook even te kijken naar de nieuwe mini M05 maar ik kon niet echt een pagina vinden waar je van de normale M05 en de M05pro de specificaties kunt zien om zo de verschillen te bekijken. Iemand enig idee?

Arjen

Ik zat zelf ook even te kijken naar de nieuwe mini M05 maar ik kon niet echt een pagina vinden waar je van de normale M05 en de M05pro de specificaties kunt zien om zo de verschillen te bekijken. Iemand enig idee?

Arjen

Kriebelt het weer Voetballert ;) :mrgreen:

Groet Robert

Ik heb toen ik stopte op mijn Swift na alles weg gedaan en wou weer eens een rondje rijden met de M03. En ik heb de mini/Swift altijd leuk gevonden dus zat eens rond te kijken naar zo'n autotje.
Ik heb alleen niet meer de mogelijkheid om zoveel te rijden als ik vroeger deed dus zal het ook hooguit bij af en toe eens een rondje rijden blijven.

Arjen

hmm, de pro heeft volledige kogellagers,aluminium achter hubs en aluminium servo saver,en transparante schokbrekers ,of dat het verschil is tov de M-05 ???

kweet niet

Ik ga mijn M-05-Pro volgende week zaterdag ophalen.
En dan doorsparen voor een M05.

P.S. Waar heb jij die superslicks vandaan?
Ik kan ze vrijwel nergens vinden.

kleine modificatie:
omdat de schokbrekers nog al wat ruimte vertoonde op de bevestigingspunten, maar een kleine modificatie toegepast , stukje siliconen lang tussen de schroef en de schokbreker.

DSC08183.jpg

DSC08184.jpg

de ruimte ertussen en stukje siliconen slang:

DSC08185.jpg

bevestigingschroef met het stukje siliconen erop:

DSC08186.jpg

en weer vastgeschroefd, met de schokbreker op zijn plaats:

DSC08187.jpg

electronica ingebouwd en aangesloten:

DSC08188.jpg

DSC08189.jpg

en de "body post" gemonteerd en kapje erop met zowel de radial banden en de super slicks gemonteerd:

DSC08190.jpg

DSC08195.jpg

DSC08191.jpg

DSC08194.jpg

Heb nog 4 setjes A slicks liggen voor de M01/M02/M03/M04/M05 nieuw in doos tegen leuke prijs indien je interesse hebt.

greets Roy

Ik ga mijn M-05-Pro volgende week zaterdag ophalen.
En dan doorsparen voor een M05.

P.S. Waar heb jij die superslicks vandaan?
Ik kan ze vrijwel nergens vinden.

Nope geen velgen er bij.
Of je moet ze er bij willen kopen.
Heb nog 6 nieuwe witte Suzuki velgen liggen.
@ Mark indien je de velgen er bij wil zijn ze 3 euro per 2.

mvg Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back