Tamiya m05 V2 pro probleem met de tandwielen

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Nick devlin, 15 jul 2018.

  1. Nick devlin

    Nick devlin

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Den haag
    Laats heb ik van iemand een m05 V2 pro gekocht en hij rijdt veel beter dan mijn oude m05.
    Maar de laatste keer bij een wedstrijd bij mijn club ging het bij elke race fout elke keer ging mijn tandwiel die tegen het tandwiel van mijn motor aan zit kapot, degene die mij helpt( en waarvan ik de auto heb gekocht) zei dat hij dat nog nooit heeft meegemaakt dus wij weten niet hoe we dit kunnen voorkomen.
    Heeft iemand tips of iets dergelijks? Alvast bedankt
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zit er wel een origineel Tamiya tandwiel op de motor? Er zijn ook tandwielen in 48dp die er veel op lijken en ook gewoon passen maar er eigenlijk toch net naast zitten.

    Uiteraard moet je ook controleren of er geen rotzooi in de tandwielenkast zit en alle lagers spelingvrij zijn en je motor in de juiste positie voor dat tandwiel gemonteerd zit.
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    en kies de juiste gaten voor de motorbouten.... afhanklijk van de pinion op de motor.
     
  4. Nick devlin

    Nick devlin

    Lid geworden:
    15 jul 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Den haag
    Ik heb het probleem opgelost, de motor zat niet goed door de schroefden die verouderd waren waardoor de meter wiebelde en daardoor ging de tandwiel steeds kapot.
    Toch bedankt voor de tips
     
  5. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ

Deel Deze Pagina