tamiya mercedes 8x4 A. Hak

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Kraanbouwer, 13 dec 2009.

  1. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Natuurlijk mag je een kraan vervoeren waarvan de giek niet gezekerd is, zolang de Politie het maar niet ziet !

    De giek van de Hitachi kraan ligt echt niet vast op de preekstoel van de trekker, want dan kan je er niet meerijden, laat staan door een bocht rijden/sturen.
    Misschien lijkt dit wel zo op de foto, maar dit kan echt niet !!

    Ik wil niet eigenwijs zijn maar geloof me, met de giek vastgezet op de preekstoel van de trekker heb je bij het wegrijden direct schade, het zij aan de giek, of een verwrongen preekstoel.
    Ach ja, ik heb er eigenlijk ook geen verstand van, hahahaha :cool: ;)

    P.S.
    Kijk maar eens : Plaatjes van Transport, dan zal je zien dat de gieken, maar ook de heistellingen vast ligen op de preekstoel van de trailer/dieplader !!
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2010
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Volgens mij is het nu tijd om te stoppen met praatjes.
    Lekker doorgaan met bouwen en kijken naar plaatjes.

    Veel plezier en ik blijf het volgen.
     
  3. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hey mitchell

    hoe heb jij die cabine afgeschuind als ik vragen mag.
    schuin gezaagt,gesneden of met een schuurmachine?
    dit soort cabines zie je ook vaak bij auto en trucktransport.
    succes mitchell!

    gr
     
  4. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo patrick,

    Ik heb goed naar foto's gekeken en dan afgetekend.
    Toen de dremel met cirkelzaagblaadje erin gepakt.
    Netjes grof uitzagen veel ruimer als dat het moet!
    Daarna schurblokje erin en dan lekker schuren.
    Het orginele dak is dus nog bewaart gebleven om later na te maken.
    Binnenkort eerst het dak dichtmaken en kijken hoe het in het echt zit van boven. Zodat dit ook natuurgetrouw nagemaakt kan worden. En daarna op naar het volgende aandachtspunt.

    Groetjes Mitchell.
     
  5. rc modelbouwer 1\50 1\16

    rc modelbouwer 1\50 1\16

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    1.276
    Locatie:
    putten
    hoi mitchell

    bedankt voor de uitleg.
    je kunt ook gewoon met evergreen kunststof plaatje,
    het dak dicht maken.
    zo heb je ook gelijk een mooi glad dak net als in het echt.
    is maar een idee.

    gr
     
  6. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo patrick,

    Heb vandaag een blik op het dak geworpen en precies zoals ik dacht.
    Geheel glad zit 1 lasnaad in. Een stuk evergreen buigen en stukje insnijden als lasnaad.
    Dus alles komt goed!

    Groetjes Mitchell.
     
  7. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Ik had even een vraagje over de 2e stuuras.

    Aangezien ik net de ophaning van de achterassen heb aangepast en dit graag zou willen testen het volgende.
    Hoe kan ik op een zoon makelijk mogenlijke manier even de 2 stuurassen koppelen? De uitslag van elkaar maakt even niet uit.
    Het is puur om test te rijden.
    Zonder dat hij meestuurt is het echt een drama om te rijden.
    Alvast bedankt!

    Groetjes Mitchell.
     
  8. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Gister en vandaag bezig geweest met de tamiya ophanging van de achterassen. Deze werkt veel te stug en lijkt niet op de 1:1.
    De 1:1 heeft schokbrekers op de plaats waar die rare plastic dingen zitten.
    Deze dus vervangen door de schokbrekers die er bij zitten.
    Toen het volgende de veertjes duwen de as weg.
    Aangezien de veertjes al flink ingedrukt worden.

    De veertjes er uit gehaald en toen ging de as alle kanten op.
    Er moeten dus stabilisatie stangen gedraait worden.
    Deze komen later in het bouwverslag voorbij.

    Voor mensen die ook de assen om willen bouwen de foto's:

    [​IMG]

    Eerst een blik op de cabine met het niewe dak (moet nog gebogen worden)

    [​IMG]

    Hier een blik op de assen. Alles zit gewoon op de orginele punten vast.
    Alleen inplaats van de plastic dingetjes de schokbrekers.

    [​IMG]

    De assen zonder wielen.

    [​IMG]

    Op het chassis met wielen.

    [​IMG]

    Niet goed te zien maar de wielsleutel die standaard bij de truck zit ligt onder het wiel.

    Het veren is veel beter geworden.

    Voor de mensen die dit ook willen het werkt nog niet naar behoren!
    Later zal ik het ombouwverslagje compleet maken als het systeem werkt.
    De wielen kunnen nu afzonderlijk van elkaar veren en werkt niet stug.

    Groetjes Mitchell.
     
  9. Kraanbouwer

    Kraanbouwer

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Even een update:

    Het bericht hierboven is niet uit te voeren. Assen gingen alle kanten op.
    Heb nu 1 blad uit het pakket gehaald en nu veert het soepeler.

    Dit weekend toch even tijd vrij gemaakt voor de truck.

    Het dak gebogen en erop gelijmt.
    Daarna begonnen met in de vorm schuren.
    Hij staat al aardig in vorm.
    Alleen binnenkort plamuur bestellen want dat is niet meer in huis.

    Foto's:

    [​IMG]

    Blik aan de binnenkant van de cabine.

    [​IMG]

    Alleen de achterkant moet nog gedaan worden.
    Ook is alles gedemonteert om goed te kunnen schuren.
    En omdat er al het een en het ander beschadigt is.
    Tip voor de andere bouwers als je gaat verbouwen alles demonteren!

    [​IMG]

    Het chassis is nog erg kaal maar daar komt verandering in.

    [​IMG]

    Van voren.

    Inmidels zijn er ook al chassis balken van de hornbach gekocht.
    Het zijn niet de orginele maaten maar 20 euro of 6 scheelt weer.
    Er zal met de tijd ook nog achter de versnellingsbak een vertraging komen net zoals will.
    Dit rijdt veel netter voor een zwaartransport trekker.

    Tot de volgende update.

    Groetjes Mitchell.
     

Deel Deze Pagina