Tamiya MFC-01 en Futaba 4YF 2.4ghz

• Topicstarter Topicstarter Ambweb75
  • Startdatum Startdatum
A

Ambweb75

Guest
Ik zal me eerst even voorstellen
Ik ben Alex woont in Haarlem

ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag maar ik ben pas begonnen met modelbouw vrachtwagens

maar mijn vraag is Ik heb een Tamiya Scania R620 gebouwt met een Futaba 4YF 2.4Ghz zender en de Module Tamiya MFC-01 maar ik krijg hem niet goed ik krijg niet mijn lichten via mijn zender aan of uit wel geeft hij de Horn
ook moet ik mijn linker knuppel eerst naar links houden voordat ik voor of achteruit kan

wie kan mijn helpen met deze probleem optelossen:confused::confused::confused::confused::confused:

Ik heb ook eerst een poging gedaan met een digitale zender. En dat gaf hier ook veel problemen en ben toen overgestapt naar een analoge zender en alles werkt nu perfect

Geen enkel probleem met digitale zenders heb een dx5 en een dx6 samen met een mfu. Let wel op de trim werkt niet zoals om schreven in de gebruikshandleiding. Even uitzoeken met de sticks voor de juiste functies.

It's all in the mix...

Is niet simpel, maar het lukt, zeker met een programmeerbare zender.
Hier ook een Dx6 lang gezocht maar nu werkt alles.

mvg

Dirk

It's all in the mix...

Is niet simpel, maar het lukt, zeker met een programmeerbare zender.
Hier ook een Dx6 lang gezocht maar nu werkt alles.

mvg

Dirk

de Futaba 4YF is geen progammeerbare zender...

heeft de 4yf digitale trims dan?? volgens mij toch gewoon analoog.
deze zender mag dan 2.4ghz zijn maar het probleem ligt hem bij de mfu in digitale trims.

heb je de gehele calibratie procedure van de mfu (omslachtig) wel eens uitgevoerd.
Deze vind je in de manual. wel zorgen dat alle trims en sticks neutraal staan.

Ja de T4YF is een analoge zender
Ja ik heb de hele procedure gevolgt

vandaag naar een winkel geweest waar de zender vandaan komt
deze gaf antwoord omdat ik de module bij Conrad besteld had en de zender hier in een winkel gekocht
komt het dus voor dat de module een Duitse versie en de Zender een Europesche versie is werken dat ook niet samen :(:(
nou ben ik bang dat ik via Conrad ook de zender moet kopen

heeft de 4yf digitale trims dan?? volgens mij toch gewoon analoog.
deze zender mag dan 2.4ghz zijn maar het probleem ligt hem bij de mfu in digitale trims.

heb je de gehele calibratie procedure van de mfu (omslachtig) wel eens uitgevoerd.
Deze vind je in de manual. wel zorgen dat alle trims en sticks neutraal staan.

deze gaf antwoord omdat ik de module bij Conrad besteld had en de zender hier in een winkel gekocht
komt het dus voor dat de module een Duitse versie en de Zender een Europesche versie is werken dat ook niet samen :(:(

Wel, ik ben geen elektronicus, maar dit lijkt me toch een sterk verhaal. Ik was er vast van overtuigd dat Duitsland ook in Europa lag.... Sterker nog, Duitsland is zowat de norm voor normen. (hmmm dit lijkt me taalkundig niet heel juist).

mvg

Dirk

Dat lijkt me het bekende van het kastje naar de muur gestuurd worden.

Dat is dikke onzin, ik heb mijn Tamiya mfc-01 ook bij conrad weg en mijn zender heb ik in Nederland besteld en bij mij werkt alles perfect.
Heb een carson zender 2,4 ghz

Kan mij die onzin ook niet voorstellen, analoog of digitaal zender en MFU zullen met elkaar moeten werken, ja niet alle functies volgens het boekje.
Mijn dx5 en dx6 werken met de MFU. Zeer vreemd verhaal

Hier op het Tamiya forum wordt je zender ook besproken, hij geeft aan in post 10 dat hij niet de handleiding heeft aangehouden met het aansluiten van de ontvanger.
Misschien kun je dit zelf ook eens proberen.
hij gebruikte deze volgorde:

J4 (Steering) - Channel 1
J5 (Throttle) - Channel 3
J6 (Support legs) - Channel 2
J7 (Trans shift) - Channel 4

Kwam online ook deze reactie nog tegen bij wie het ook werkt
I use a Futaba T4YF-2.4G with my Scania and it works great! Plus, it was only $100. The only thing I had to do was have Futaba Tech Support send me a spring kit to make the left gimbal self-centering. The radio shipped with the R2004GF receiver already bound so once I configured the MFU, everything just worked! It's a great entry level 2.4GHz radio with analog trims.

Ja ik vond het ook een vreemd verhaal maar ik snap niet waarom mijn MFC-01 niet wil werken met mijn zender...
wie kan mijn dat uitleggen???

Kan mij die onzin ook niet voorstellen, analoog of digitaal zender en MFU zullen met elkaar moeten werken, ja niet alle functies volgens het boekje.
Mijn dx5 en dx6 werken met de MFU. Zeer vreemd verhaal

Dank je wel Daf-Truckie
met deze oplossing werkt het wel
:p:p:p:p
Hier op het Tamiya forum wordt je zender ook besproken, hij geeft aan in post 10 dat hij niet de handleiding heeft aangehouden met het aansluiten van de ontvanger.
Misschien kun je dit zelf ook eens proberen.
hij gebruikte deze volgorde:

J4 (Steering) - Channel 1
J5 (Throttle) - Channel 3
J6 (Support legs) - Channel 2
J7 (Trans shift) - Channel 4

Kwam online ook deze reactie nog tegen bij wie het ook werkt

Ik denk dat je nu ook de rest van de functie kan vinden. Bij de dx5 moet ik om de support legs omhoog te doen eerst een schakelaar om zetten. Dit voorkomt dat er verlichting aan of uitgaat. Even uitproberen. Ben wel blij voor je dat het nu lukt.

Back