Tamiya mini ( m01 ) Classic - Austin Mini Cooper

Hallo Allemaal,

Na het grote succes van de race mini heb ik een nog nieuwe tamiya m03 gekocht. Deze heeft kogellagers en alu meenemers.

De bedoeling is om ( ook hier ) beetje bij gaan stoppen, dit wordt een nóg veel mooier project als de race mini.

Financieel gezien is het geen ramp zeker nu de VR6 de verkoop in gaat.
Ik denk dat de meeste kosten in de onderdelen gaan zitten die ik niet zelf kan/wil gaan maken ( dit wordt vanzelf wel duidelijk ).

Ook hier heb ik een paar referentie afbeeldingen :
mini850salpica.jpg

Morris_850_Interior.jpg

Mini_Side.jpg

1971-Mini-Cooper.jpg

Mini_First_Day.jpg

Dus zoals je kunt zien:

- zwart interieur
- klok in het midden
- zwart dak
- rood ( waarschijnlijk )

Ik ga maandag een lichtset bestellen in japan , met knipperlichten en de hele mikmak. Ook apart setje van 3,5 mm witte leds voor verlichting in dash. Zodra dit binnen is komt het op het forum.

Volgende week ga ik beginnen met de body af te plakken en dan zal ik vast al busjes verf gehaald hebben. ik denk rood, zwart en chrome )

tot zo ver..

Levi

Laatst bewerkt:
Update #1

Hallo allemaal,

Vandaag de auto al beetje klaar gemaakt voor morgen.
Ik heb de kleuren ps2 en ps5 ( rood en zwart ) gehaalt ( NIET metallic !) zwart voor het dakje en rood voor de carosserie.

Eigenlijk wou ik ook nog chrome kopen voor de grill maar dat busje koste 21 euro dus ik verf of spuit het wel netjes zilver;)

Hier alvast 2 foto's :
IMG_0143.jpg

IMG_0146-1.jpg

Dus morgen hele kap afplakken behalve het dak , dit zwart spuiten. vervolgens alles zwart spuiten.

Is netjes hoor levi ;)
Alleen is je kap niet wat rafellig ? :P

Klopt ik heb de kap helaas niet zelf uitgeknipt dit wordt morgen bijgewerkt.
( omdat als ik dan de verwarming s'morgens al aanzet het tenminste warm in de garage is..) moet de garage helemaal warm stokem omdat ik de body ga spuiten in garage en hoe warmer hoe beter.

Oké dat is mooi want het ziet er niet uit.
kan denk met een licht schuurpapiertje overheen gaan :)

Ik wacht op update

Oké dat is mooi want het ziet er niet uit.
kan denk met een licht schuurpapiertje overheen gaan :)

Ik wacht op update

Even een tip voor jezelf geen schuurpapier gebruiken de kans is heel groot dat je ook een gedeelte mee schuurt van de kap wat nog gespoten moet gaan worden. Dit gaat dan een mat effect achterlaten wat nog veel minder mooi uitziet als een paar uitsteeksetltjes !;)
Dus wacht maar gewoon af ipv dit hatelijk begin van het tropic stefan LOL

Helder moment ! goed plan ??

Zo mensen , ik heb net een ingeving gekregen. Heb mezelf even los gelaten op paint en dit is het resultaat :

IMG_0148-1.jpg

Door een ander soort servo te monteren ( wordt vaak gebruikt in wedstrijd auto's ) houdt je veel meer plaats over voor het interieur wat er ook dit keer weer komt.

IMG_0151.jpg

Deze wordt het :
http://www.rcmart.com/catalog/rc-se...al-gear-bms705mg-p-15938.html?cPath=1099_1025
Metal gears
Ga dit daarlijk bestellen samen met nieuwe metal plated cooper velgen, zeer uitgebreide licht set , en nog 2 setjes van 2 witte 3,5 mm ledjes ( 1 setje voor dash en 1 setje voor kenteken verlichting achter )

Laatst bewerkt:
Mischien ook een Lipo nemen?

Heb je nog meer ruimte.

Lipo is niet kleiner van formaat, dus ook niet gunstiger. Ik kon ook wel 6 accucellen los verspreiden over het gehele chassis zodat ik nog meer 'beenruimte' voor interieur overhou maar dan wordt het weer een stuk moeilijker allemaal.
Maar om de beenruimte te vergroten met de bestaande accu is ook redelijk makkelijk.

Update #2

Zo het zwarte is al gespoten , rood gaat vanmiddag gebeuren.
Kijk mijn papieren van de duits les komen van pas ;):
IMG_0152-1.jpg

IMG_0153-1.jpg

IMG_0154.jpg

IMG_0157.jpg

Vanmiddag zal ik dit bericht bijwerken.

sneak preview
IMG_0161-1.jpg

Laatst bewerkt:
Cool project weer! Een rooie is bovendien sneller he? ;)

Wat mooi zou zijn is als je de 10"velgjes op de één of andere manier zou kunnen imiteren. Met het zwart maken van de buitenste velgrand heb je al een wat realistischer look, maar het lijkt het meest op de 12"versie van de latere mini's...ik zou ook niet direct weten hoe je richting 10" zou kunnen gaan... wellicht door velgjes van een kleinere schaal oid?

succes iig! Ik blijf 'm volgen!

Cool project weer! Een rooie is bovendien sneller he? ;)

Wat mooi zou zijn is als je de 10"velgjes op de één of andere manier zou kunnen imiteren. Met het zwart maken van de buitenste velgrand heb je al een wat realistischer look, maar het lijkt het meest op de 12"versie van de latere mini's...ik zou ook niet direct weten hoe je richting 10" zou kunnen gaan... wellicht door velgjes van een kleinere schaal oid?

succes iig! Ik blijf 'm volgen!

Klopt ja, hier heb ik ook al veel over nagedacht.
Ik heb zowizo de optie om er grote banden om te doen en dus niet zoals op de foto.

Ik ga over de velgen zeker een week doen in totaal omdat ik er dit keer echt iets speciaals van wil maken.
Wellicht de 1/12 velgen uit de kit , standaard aanpassen qua maten , of std aanpassen qua verven, wellicht kapjes maken of modden zoals bij de std stalen velgen werd gedaan.

Mja dit zal zeer zeker nog aan bod komen

Klopt ja, hier heb ik ook al veel over nagedacht.
Ik heb zowizo de optie om er grote banden om te doen en dus niet zoals op de foto.

Ik ga over de velgen zeker een week doen in totaal omdat ik er dit keer echt iets speciaals van wil maken.
Wellicht de 1/12 velgen uit de kit , standaard aanpassen qua maten , of std aanpassen qua verven, wellicht kapjes maken of modden zoals bij de std stalen velgen werd gedaan.

Mja dit zal zeer zeker nog aan bod komen

OK de 10"jes met chromen wieldopjes is natuurlijk wel de ultieme 850 look ja ;)

FF vraagje: waarom heb je de grille mee rood gespoten? Had je 'm niet beter van binnenuit zilver kunnen spuiten? (net als de nummerplaatverlichting aan de achterkant)

OK de 10"jes met chromen wieldopjes is natuurlijk wel de ultieme 850 look ja ;)

FF vraagje: waarom heb je de grille mee rood gespoten? Had je 'm niet beter van binnenuit zilver kunnen spuiten? (net als de nummerplaatverlichting aan de achterkant)

Ik wil de grill chrome gaan spuiten en dit doe ik liever aan de buitenkant omdat de rode verf dan minimaal door het chrome komt.
Ik weet niet of je je eigen body zelf hebt gespoten maar de nummerplaatverlichting even als de daklijst en de andere lijsten , maar het is bijna onmogelijk om in deze kleine hoekjes super netjs te spuiten. Dus als je toch maximaal resutaat wilt wordt je toch verplicht om het van buiten te spuiten.
En ook omdat ik de kenteken verlichting wil gaan maken en dus een lichtbucket ga maken voor de nummerplaatverlichting ( ik heb de onderkant van de kentekenverlichting ook afgeplakt en en dus gaat dit redelijk makkelijk.

Laatst bewerkt:
Ik wil de grill chrome gaan spuiten en dit doe ik liever aan de buitenkant omdat de rode verf dan minimaal door het chrome komt.
Ik weet niet of je je eigen body zelf hebt gespoten maar de nummerplaatverlichting even als de daklijst en de andere lijsten , maar het is bijna onmogelijk om in deze kleine hoekjes super netjs te spuiten. Dus als je toch maximaal resutaat wilt wordt je toch verplicht om het van buiten te spuiten.
En ook omdat ik de kenteken verlichting wil gaan maken en dus een lichtbucket ga maken voor de nummerplaatverlichting ( ik heb de onderkant van de kentekenverlichting ook afgeplakt en en dus gaat dit redelijk makkelijk.

OK, ik heb 't met afplakken gedaan en da's toch best te doen hoor (zeker als je tamiyatape gebruikt). het zilver moet je idd wel in veel lagen spuiten, want t dekt erg slecht. resultaat is wel érg mooi.. heb geen verlichting verder oid, overigens...

De daklijst is een ander verhaal idd. Ik heb 'm helemaal rood. Als je de daklijst bijv zilver wil hebben, dan zou ik dat met zo'n zilverkleurige merkstift doen, denk ik... ik heb de spatbordverbreders en de lijsten onder de zijkanten wel zwart gemaakt, ook door af te plakken en gewoon met zwart te spuiten. ik heb overigens wel eerst het zwart gedaan, dan het zilver en dan pas het rood. het rood komt sowieso niet door het zwart heen en as je verf er dik genoeg op zit, ook niet door het zilver. Afplakken is een hele klus, maar ik ben wel wat gewend (zie m'n Baja, bijvoorbeeld) ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back