Tamiya mini ( m01 ) Classic - Austin Mini Cooper

Gaaf project. Dat rood met zwart dak ziet er errug goed uit. Ben zelf bezig met een gelijk soortig project op een brandstof wagen.(racing green/wit dak) :D.

Alleen hoe hebben jullie die "mistlampen" op de grille gezet? (vraag voor zowel tamiyam03freak en HansGSI...):confused:

mvg Petare

De mistlampen horen bij de set van de grill. Bij hansgsi is het standaard op de rally. Ik heb het oud ( wel nieuwe ) setje van de m01 overgekocht.

Ik ben helaas niet meer veel bezig met de projecten, laatste tijdt heb ik veel andere dingen te doen. Wellicht over een een weekje na de pww.

Eindelijk ben ik er weer aan toegekomen om aan dit modelletje te werken.
Na ongeveer 3 dagen bezig geweest te zijn met de garage op te ruimen en alles tot op het schroefje te sorteren.
Gisteravond en vanavond heb ik gewerkt aan een proefinterieur. Het echte interieur wordt natuurlijk niet gemaakt uit karton en alu. plakband.
IMG_0192.jpg

Jaja wat zien we hier ??
IMG_0199.jpg

IMG_0200-1.jpg

Niet duidelijk te zien op de foto maar door de servo echt onder de motorkap te plaatsen kan ik een heel mooi orgineel dash maken met een eitje in het midden.
IMG_0207.jpg

De bedoeling is om hier ook zijkanten aan toe te voegen, dus niet zoals ik het hier heb gemaakt ( dat heeft de orginele namelijk niet ) maar wel aan de binnenkant van de kap netjes bekleden heldeltje maken enz.
IMG_0213.jpg

IMG_0212.jpg

IMG_0210-1.jpg

De maten zijn nog niet zoals ze moeten zijn , ik weet nu hoe ze er in het echt uitzien dus kan ik ze weer net wat echter maken. Bijvoorbeeld : de schuine kant voor de achterbank moet iets meer verplaatst worden.

Nou dat was het maar weer voor vandaag :sleepy:

Laatst bewerkt:
Vanmiddag ben ik begonnen met de verlichting uit te vogelen.
Lichtbuckets van voren geplaatst.

Verder kwam Roy met het idee om ipv continu verlichting in het hemeltje te hebben dit te kunnen schakelen als de deur opengaat.
Dit moet haalbaar zijn maar eerst even kijken hoe ik deze complete draadboom kan wegwerken..;)

Morgen ben ik al om 10:00 uit (leuk als je naar Heerlen naar school moet) , dan ga ik de verlichting hopelijk afronden.
Hij doet het wel ik heb hem al getest, ook zelf een schema gemaakt omdat die in het japans niet af te lezen zijn. Geintereseerden kunnen een pb sturen.

Het licht is ingebouwd. Al heb ik wel gemerkt dat ik nog 2 ledsetjes moet hebben om hem helemaal compleet te maken. Het gaat dan over het dash licht en hemellicht.

Wat al in de buckets zit :

Het dimlicht
IMG_0007-1.jpg

Het grootlicht :
IMG_0008-2.jpg

En om te bewijzen dat het echt 2 lampjes zijn :
IMG_0025-1.jpg

IMG_0014.jpg

Het knipperlicht:
IMG_0012-1.jpg

Kentekenverlichtingskapje heeft nog een laagje verf nodig van buiten en daarna zwart aan de binnenkant dan is het lichtbeeld al stukken mooier :
IMG_0015-1.jpg

Overall picture :
IMG_0018-1.jpg

De combo die ik moet trekken met de Estate wordt nu wel erg zwaar :
IMG_0029-1.jpg

Misschien een dubbelasser maken ?

tot zover...

Laatst bewerkt:
nou heb ik een vraagje he. koop jij voor die lichtjes allemaal die belachelijk dure lichtsetjes van tamiya? want als je een beetje kunt solderen ben je hier veel goedkoper mee uit;) LEDs-buy

nou heb ik een vraagje he. koop jij voor die lichtjes allemaal die belachelijk dure lichtsetjes van tamiya? want als je een beetje kunt solderen ben je hier veel goedkoper mee uit;) LEDs-buy

Set is van 3 racing , heeft me 30$ gekost en een uitbreidingssetje kost 2 euro. Zelf solderen gaat mij te ver , er zit een speciale regelunit in wat aangesloten zit aan de regelaar én servo...

mini dubbel wie weet.. is misschien wat voor de vakantie

Laatst bewerkt:
Leuke detail update

Zo mensen ,

De vakantie is voor mij begonnen , wat betekend veel modelbouwen !
Vandaag wat leuke details aangebracht op de Austin Mini Cooper.

Laten we maar beginnen met wat leuke foto's ;
IMG_0085-1.jpg

Dimlicht :
IMG_0087-1.jpg

Grootlicht :
IMG_0119-1.jpg

Speciaal rally achteruitrijlicht :
IMG_0092-1.jpg

Als je goed kijkt zie je de kentekenverlichting branden ;)
IMG_0106.jpg

Huh..? wat zie ik hier nu.. een dorpel ??
IMG_0108.jpg

Ja , mensen een dorpel
IMG_0115.jpg

Tamiya m01 rallybak ( zeldzame optie )

Voor zover vandaag...
Tips zijn welkom :)

Laatst bewerkt:
eventjes bij snijden en je hebt hem zo!

Klopt ongeveer , voor m-chassis bestaan ze niet maar je ziet wel eens dat mensen de normale 1/10 maat gebruiken.
Echter is dit niet de look die ik hem wil geven, is toch niets mini achtigs aan.
Overgens als je mijn projecten al eens heb gevolgd weet je dat ik het liever de moeilijke weg uitvoer ;)
Dit was mijn vorige poging, leuk maar dit keer kan het beter ;)
IMG_0099.jpg

Back