Tamiya Neo Falcon met probleem

Ik kan je geen beter advies geven als Snor, ik was ook al het kijken naar een shop in de buurt. Misschien dat een local nog iets dichterbij weet.
De remfet is een transistor op het moederbord. Normaal gesproken zie je daar aan de buitenkant niet veel van, maar bij dit type hebben ze ervoor gekozen het koellichaam buiten de behuizing te steken. Vervelende is dat het koellichaam onderdeel is van de elektronica, er staat dus spanning op. Maakt dit contact met een bloot liggende ader, zoals misschien de antenne is de schade niet te overzien. Op de regelaar zie je 6 metalen stripjes, met aan de zijkant een gat. Dit zijn de rijfets. Er staat er eentje apart, uit het lood. Dit is de remfet. Ter hoogte van het woordje -mot zie ik een zwart puntje op de foto. Dit kan duiden op sluiting.

Ik begrijp dat je deze set bij een webshop hebt gekocht? Verbazend, want de regelaar is redelijk gedateerd en de zender set komt uit een rtr associated... Zou toch ook de verkoper eens aanspreken over wat hij je heeft geleverd.

@ snor en marten, bedankt voor het meedenken!! Ik heb net een emailadres gekregen van iemand uit bladel die er meer verstand van schijnt te hebben.
ik hou jullie op de hoogte.
Op de remfet zit idd een zwart puntje maar lijkt eerder op een soort 2componenten-lijm.
Ik zie verder ook geen beschadigde draden oid dus denk dat het daar niet aan zal liggen.
Marten verder nog bedankt voor de uitleg!!

@bcs ik heb je een pb gestuurd.

Bedankt allemaal wederom.

Sorry, is al weer even geleden maar de auto rijdt weer super!!

Gelukkig hier in Bladel iemand gevonden die er iets(lees: heel veel) vanaf weet.
De regelaar was overleden.
Mijn zoontje vertelde dat hij de zwarte draad op de rode had aangesloten en andersom.
Nu dus meteen maar een correcte tamiya stekker gemonteerd ipv de amp-stekkers die erop zaten!!
Nu ook meteen een regelaar gemonteerd waar een voor- EN achteruit opzit.
Dit is voor mijn zoon super!!

Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken!!!

Het zou zoveel makkelijker geweest zijn als je zoontje direct bij de problemen iets eerlijker geweest was.

Overigens een hint want Tamiya stekkers zijn niet de beste mocht je met zwaardere motoren aan de slag gaan. Als je weer terug wilt naar AMP, zorg dan dat de draden zo in de auto liggen dat er geen verwarring kan ontstaan, desnoods net aan lang genoeg dat ze alleen de juiste aansluiting op de accu kunnen halen. Of als je een accu met draden heb kan je of naar deans pluggen of een mannetje en een vrouwtje voor de aansluitingen gebruiken.

Het zou zoveel makkelijker geweest zijn als je zoontje direct bij de problemen iets eerlijker geweest was.

Overigens een hint want Tamiya stekkers zijn niet de beste mocht je met zwaardere motoren aan de slag gaan. Als je weer terug wilt naar AMP, zorg dan dat de draden zo in de auto liggen dat er geen verwarring kan ontstaan, desnoods net aan lang genoeg dat ze alleen de juiste aansluiting op de accu kunnen halen. Of als je een accu met draden heb kan je of naar deans pluggen of een mannetje en een vrouwtje voor de aansluitingen gebruiken.

Hij is niet oneerlijk geweest maar heeft niet in de gaten gehad dat het daar door zou kunnen komen.(is erg jong)
Gelukkig is het een kind en kan/mag het dan gebeuren ;) zo leert hij er iets van en ik ook!

En voor de onderdelen en andere stekkers heb ik gelukkig iemand in de buurt die alles kan regelen of anders wel weet waar en hoe ik eraan kan komen.

groeten geert

Sommige oude Tekin regelaars hebben trouwens een zekering aan boord die smelt bij kortsluiting. Zo te herstellen met een soldeerbout.

Back