TAMIYA Neo-Fighter DT-03 rammel

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Swoerd, 30 mrt 2018.

  1. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
    Hallo iedereen,

    Mijn dt-03 maakt opeens een vreemd ratelend geluid als ik accelereer. Ik heb de motor en het differentieel al uit elkaar gehaald en denk dat het geluid van het grote tandwiel dat tegen de motor aan zit komt. Maar deze loopt niet aan en ook heb ik deze ingevet, zonder resultaat.
    Iemand die ook dit probleem heeft of die weet hoe dit mogelijk opgelost kan worden.
    Ik kan zo niet rijden zonder bang te zijn dat het voertuig uit elkaar valt bij de eerste beste hobbel.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen,

    Sander
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Geratel kan al komen van een zandkorrel tussen motor- en spur tandwiel, dus even nakijken

    Wat je ook kunt doen is de motor(tandwiel) demonteren, en de auto met de hand vooruit duwen, kun je het probleem vaak al localiseren, of testen met de wielen in de lucht, testen met de wielen gedemonteerd, ...
     
  3. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
    Ik merk dat het rechterwiel niet bepaald goed mee draait als ik gas geef. Ook heb ik verschillende motoren getest dus hier ligt het ook niet aan denk ik. Hiernaast zit er niks tussen de tandwielen.
    Na een klap na een schansje kwam het geluid opeens, dus ik denk dat er ergens in mn differentieel of “versnellings”bak iets krom is of niet meer goed zit.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Krom denk ik niet, zal wel een tandje of meerdere van een tandwiel gebroken zijn. Het diff is meestal de 1e die de klappen krijgt. Maar ehm, je had het diff al uit elkaar gehad?

    Let ook even op als je geen kogellahers hebt, dan kan een plastic busje of de as die erin draait ook versleten zijn en zo speling veroorzaken.
     
  5. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
    Ik wilde graag kogellagers bestellen voor mijn auto. Ik zie veel mensen zeggen dat ze voor een tientje 16 of 14 originele kogellagers gekocht hebben. Maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  7. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
    Ik hoop dat ik niet te dom klink, maar deze passen dus ook op de dt03 als ik het goed begrijp
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  9. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
  10. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Setje wat Roelof aangeeft zit ook in mijn DT-03, prima setje voor het geld.
    Ook al eens goed de tandwielen in je diff bekeken of deze nog goed zijn?
     
  11. Swoerd

    Swoerd

    Lid geworden:
    30 mrt 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Klaaswaal
    Het diff niet helemaal grondig, die zal ik idd nog even checken. Maar kogellagers zijn nooit mis
     

Deel Deze Pagina