Tamiya Pajero 58044

Momenteel ben ik bezig met het restaureren van een tamiya pajero 58044.
De body heb ik al een beetje onder handen genomen om deze terug in een mooie gerestaureerde conditie te krijgen.
Hierbij heb ik de overblijfselen van de afwatergoot boven de deuren verwijdert en voorzien van een nieuw stukje styreen, dit moet nog verder afgewerkt worden maar het oogt toch al zeer goed.
Ook heb ik een zeer grote breuk in de rechter achterflank ook terug kunnen lijmen en opgeschuurd zodat het terug een mooi egaal geheel vormt.
Verder heb ik ook al de verschillende diepe krassen voorzien van tamiya putty en opgeschuurd.
Inmiddelsr heb ik ook al een nieuw zeer zeldzaam origineel chassis kunnen vinden en ook nog wat andere kleinere onderdelen.
Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar de linker voor ophangingsarm in het huidige chassis vast gelijmd, dit heeft tot mijn verbazing echter geen invloed op de werking ervan.
Al zou dit na een tijdje naar mijn in ziens wel tot een breuk kunnen leiden, maar dit chassis wordt toch vervangen door een nieuw exemplaar;)
Hieronder zijn een aantal fotootjes ter info en verduidelijking.
Het chassis (dit is al schoon gemaakt)

De pajero body

Hieronder zie je de grote breuk (deze loopt helemaal door tot in het midden van de achterkant)

Hieronder zie je de restauratie van de afwatergoot boven de deur, klaar voor een nieuw stukje styreen.

Hieronder zie je dat ik de gleuf inmiddels al van een stukje styreen heb voorzien.

Wordt vervolgd ;-)

Inmiddels nog wat nieuwe originele onderdelen aangekocht, zoals alle zakjes schroeven, veertjes en zelfs een nieuw raam (window) setje.
Nog enkele onderdelen en een nieuw chassis kan gebouwd worden.

Wordt vervolgd

Back