Tamiya Racing fighter voor 3 jarige

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ergenic, 25 nov 2021.

  1. Ergenic

    Ergenic

    Lid geworden:
    7 aug 2017
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo allemaal,

    Vandaag een nieuw project gestart.
    Mijn zoon wordt binnenkort 3 en ik wil hem zijn eerste rc geven.
    Ik zat zelf te denken aan een DT-02 super fighter.
    Wie kan me helpen met de elektronica?

    1. welke zender+ ontvanger, liefst voor kleine handen + tegen een stootje kunnen (als dat bestaat)
    2. welke motor 55t of 80t, voor in huis rijden.
    3. wordt een hoge turns motor erg warm?
     
  2. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Serieus?
    Ik gaf ze op die leeftijd een blokkendoos.
    Als was het maar om ons meubilair te beschermen.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik zou voor iemand van 3 jaar wel iets anders regelen wat meer bij Intertoys oid te vinden is. Ook een 1:10 auto voor in huis lijkt mij een beetje lastig tenzij je een heel groot huis hebt.

    En dan ja, je denkt in ieder geval verstandig door een hele langzame motor te gebruiken. En nee, die wordt niet heet.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Mijn zoontje ben ik begonnen met een 1/10. Rond zijn 5 jaar denk ik. Maar enkel buiten. Super snel onder de knie wel. Wil je echt binnen, neem dan vest iets kleiner.
    Beginnen met een speelgoedje vond ik geen goed idee. Dan krijg je er geen voeling mee.
    Als ik mij goed herinner was hij tegen zijn 7 of 8 toe aan 1/8 brushless. Je hebt nog mogelijkheid genoeg aan snelheid dmv pinions en accu's. Belangrijkste is leren gas doseren. Aan zijn 10de reed mijn zoontje even goed of beter dan ik...
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik heb een 1/10 crawler voor mijn zoontje gekocht toen hij 2.5 was. Ding leeft nog. Hij is ondertussen bijna 8.


    We hadden een erg grote tuin, formaat schoolplein. Daar kon hij leren om te sturen. Het stoppen met gasgeven bij een obstakel was het lastigste.

    Met 3 jaar kon hij al zelfstandig met 1/8 truggy's rijden. Travel op 50 % gezet. Toen hij 4a5 was ging dat op max. We reden vaak met een groepje op de golfbaan, dat vond hij geweldig als hij dan mocht mee doen.

    Mijn dochter van destijds 3 heeft een simpele 1/14 brushed truggy. Ook dat gaat prima. Besef moest even komen dat de auto's niet goed tegen stoepranden kunnen. Mijn schuld, andere locatie zonder stoepranden moeten uitkiezen. Als je kinderen vlot dingen oppakken, en rustig zijn. Dan gaat dat prima.


    Binnen zou ik het niet doen. Of je moet een enorm groot huis hebben. Hou er rekening mee dat het ea stuk zal gaan, moet leuken blijven voor je kids. Geen frustrerend gebeuren. Kies grote obstakel vrije plekken op, zodat hij rustig kan leren wat de auto doet als hij met zijn kleine handjes de input aanpast.




    Kwestie van veel ooefenen. Kinderen vinden het leuk, ik vond het ook altijd leuk
     

Deel Deze Pagina