Tamiya Rising Storm issues

Ik ben nu een paar dagen in het bezig van een Tamiya Rising Storm. Ik loop tegen een aantal vreemde dingen aan:

1. Ik vindt de front shock tower zwak (vervangen voor een alloy).

2. Achteruit gaat niet altijd goed. Wanneer ik vooruit rij en ik wil achteruit moet ik vrijwel altijd eerst een tikje gas naar achteren geven (auto reageert dan nog niet), even los, weer gas en dan reageert hij goed. Van vooruit naar achteruit gaat altijd in 1x goed. Is dit normaal? Ook best wel een piep in de auto bij sturen of gas geven (regelaar?)

3. Ik heb de antenna kabel nu buiten de kap gehangen. Ik heb slecht bereik (auto begint dan te piepen alsof de zender niet aanstaat). Ik vermoedt dat het de batterijen in mijn zender zijn (nog niet vervangen, weet niet hoe oud ze zijn en hoeveel capaciteit ze nog hebben). Wat kan het nog meer zijn?

4. De kap van de Rising Storm zit aan de voorkant op de stuurasjes. Ontwerpfout? any tips?

Alvast bedankt!
GreetZ​

De rem

2. Bij veel regelaars kan je niet meteen van vooruit naar achteruit. Bij Tamiya-snelheden merk je het niet echt, vooral niet off-road, maar je regelaar heeft waarschijnlijk een remfunctie.
Dat houdt in dat de regelaar het merkt wanneer je van vooruit meteen naar achteruit omschakelt, dan neemt de regelaar aan dat je wilt remmen, niet achteruit rijden. Dan stuurt de regelaar een zwakke stroom in tegengestelde richting door de motor, waardoor de auto op de motor remt. Best een gaaf principe.
Wil je echt achteruit, dan zal je even moeten wachten (meestal 2 seconden) met achteruit gas geven, nadat je stil staat. Dat kan best frustrerend zijn als iedereen je na een stuurfout inhaalt!

Andersom werkt het inderdaad wel. Goed voor de wheelies.

Als je echt geavanceerd gaat kan je ook die remkracht aanpassen, timing en dergelijke...

Iemand nog feedback over de andere punten misschien?

3. Ik heb de antenna kabel nu buiten de kap gehangen. Ik heb slecht bereik (auto begint dan te piepen alsof de zender niet aanstaat). Ik vermoedt dat het de batterijen in mijn zender zijn (nog niet vervangen, weet niet hoe oud ze zijn en hoeveel capaciteit ze nog hebben). Wat kan het nog meer zijn?

4. De kap van de Rising Storm zit aan de voorkant op de stuurasjes. Ontwerpfout? any tips?

Punt 1. Vervangen voor alu is niet altijd een goede optie. Wat gaat nu het zwakste punt worden? Het chassis misschien en dat is duurder als een nieuwe plastic shocktower kopen?

Punt 3. Vervang de batterijen eerst is. Dat de antenne buiten de kap hangt is totaal geen probleem, vaak beter dan de andere oplossingen. Heb altijd het restant buiten de kap, uit het antenne buisje steken en nooit storing. Mochten batterijen niet werken kan het iets zijn als storing uit de motor en deze niet goed ontstoord is. Probeer daarvoor de zoekfunctie even in het algemene elektro gedeelte boven aan het forum. Staat veel uitgelegd over hoe te ontstoren.

Punt 4. knip de kap iets bij dat het niet meer op de stuur asjes zit.

Back