Tamiya: Scania R470

Hoi,
ik ben vandaag ook begonnen met mijn Scania van Tamiya.
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10430/Herschaalde_kopie_van_STP60658.jpg
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10430/Herschaalde_kopie_van_STP60660.jpg
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10430/Herschaalde_kopie_van_STP60661.jpg
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10430/Herschaalde_kopie_van_STP60662.jpg
(sorry voor de foto's, ik vond niet hoe ik de afbeelding er staande kreeg)
Ik heb alle onderdelen geordend in een doos, leek me handiger.
Nu heb ik een vraagje: er zit liquid threadlock bij, is dit lijm? En moet je die echt gebruiken want ik vind het maar een knoeiboel!

De zender die ik heb is toch een 4-kanaals :D .
Zal binnekort misschien nog foto's van de bouw plaatsen.

Philippe

@philippe6

Bedoel je die blauwe vloeistof? Dat is inderdaad lijm.
Heb je in principe niet nodig, ook al staat het wel aangegeven in het boek.

Succes met de bouw, en blijf foto's plaatsen. :D

Grtz,

Anton

en je heb het nodig voor het gaas op de grill

veel bouw plezier gr king off the road

sjon_r zei:
Die eerste foto:
http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/10430/Herschaalde_kopie_van_STP60658.jpg

Staat daar op de doos dat het 35 mhz is ?! Das toch voor vliegen gereserveerd?!

Mocht ik het fout hebben dan alvast mijn excuses.......... :wink:
voor de rest veel plezier met het bouwen en keep us posted :!:

GreeZz

die is inderdaad voor vliegen bestemd.maar dat maakt niet zo veel uit,gewoon beetje uit de buurt van vlieg clubs blijven.er zijn ook mensen die op 40mhz vliegen....

grtz.

Er zijn inderdaad mensen die vliegen op 40MHz, maar da's ook gewoon toegestaan, op 35MHz is alleen vliegen toegestaan, geen andere rc!

Haha,
wist ik helemaal niet!
Maar de man van de winkel heeft hem mij verkocht en hij kende nog iemand die ermee reed...
Normaal gezien kom ik niet in de buurt van vliegclubs. (anders zal ik het wel merken :lol: )

Toch bedankt voor de attentie!

Philippe

En ik ken ook wel iemand die op de snelweg altijd 140 rijd, terwijl je eigenlijk maar 120 mag... wie is er dan verantwoordelijk..... de bestuurder die te hard rijd, of de autoverkoper die een snellere auto verkocht heeft..... rarara

philippe6 zei:
Maar de man van de winkel heeft hem mij verkocht en hij kende nog iemand die ermee reed...
Normaal gezien kom ik niet in de buurt van vliegclubs. (anders zal ik het wel merken :lol: )

Philippe

:offtopic:

Dazzler zei:
En ik ken ook wel iemand die op de snelweg altijd 140 rijd, terwijl je eigenlijk maar 120 mag... wie is er dan verantwoordelijk..... de bestuurder die te hard rijd, of de autoverkoper die een snellere auto verkocht heeft..... rarara

Ik zeg: de autoverkoper !!!!! :lol: :lol: :lol:
helaas is het niet zo...........

Maare: :ontopic:

philippe6 zei:
Haha,
wist ik helemaal niet!

Philippe

Misschien kun je hem nog ruilen voor een 40Mhz? Slechte actie van die winkelier.........

Succes met de bouw :D

Ja, misschien is dat wel een goed idee maar de servo's die in de zenderset zaten zijn al geïnstelleerd in het chassis van de truck. :?
En maakt dat zoveel uit die mhz, kost een zender met 40mhz meer dan 35 mhz of ...

Philippe

ik heb ook een 35 Mhz en er heeft nog niemand geklaagt

groetjes rubberduck

Hoi,
ik ben weer een stuk verder met de bouw, hier de foto's:
Herschaalde_kopie_van_STP60663.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60664.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60665.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60666.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60667.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60668.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60669.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60670.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60671.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60674.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60675.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60678.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60680.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60683.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60684.jpg

Herschaalde_kopie_van_STP60685.jpg

Zo, altijd ongeveer dezelfde foto's als andere mensen maarjah...
Het bouwen bevalt me echt! Vooral de versnellingsbak vond ik een INGENIEUS systeem!!! :P Hopelijk werkt hij ook met motor en servo want ik heb hem al geprobeerd met de hand en het leek me wel OK.
Voor de kleuren van de cabine heb ik nog geen gedachten in mijn hoofd, want dat moet ik binnekort al weten.

Philippe

Hoi,
vandaag voor de eerste keer gereden met de truck. (dan wel zonder cabine) Ging goed, alleen veel te snel gaat hij en ook een vervelend elektro geluidje :? . Misschien had ik er toch beter een MFU bij gekocht...

Nu heb ik een vraag. :?:
Hoe hebben jullie je cabine gespoten? (modelbouwspuitbusje/autolak...)
En hoe zijn jullie tewerk gegaan: (Zo?)
1) grondlaag
2) de kleur aanbrengen in dunne laagjes
3) een lak die de truck laat glimmen en die de truck beschermt
Zoiets ongeveer?

Alvast bedankt!
Philippe

je hebt toch wel een snelheidsregelaar gebruikt ? dan kun je regelen of hij snel of traag gaat,en eventueel trimmen of de uitslag verkleinen als hij te snel gaat.

gr.senne

hey kwa spuiten heb ik gewoon bij de karwei een bus grondverf gekocht en een spuitbus in kleur en dan blanke lak eroverheen wel in dunne laagjes doen gr king off the road

Back