Tamiya Scania vraag ?

• Topicstarter Topicstarter Stefan H.
  • Startdatum Startdatum
S

Stefan H.

Guest
Hoi

Ik ben een beginnende bouwer op RC gebied en ben begonnen aan een Tamiya Scania. Nu heb ik het chassis in elkaar gezet en ben met het elektrische gedeelte begonnen. Nu ben ik bezig met de ontvanger. Heb een Robbe Futaba 8 kanaals ontvanger. Hoe verwerken jullie de ontvanger kabel weg in het chassis. Ik weet namelijk dat ik deze kabel niet kleiner mag maken en je mag hem niet opgerold laten zitten zoals hij in de verpakking zit (toch??).

Alvast bedankt voor jullie reacties en indien jullie evt ook foto's hebben hoe jullie het hebben verwerkt graag.

Foto's van mijn bouwproject volgen zsm

Groeten Stefan

wat ik altijd doe:
knip de lengte van de antenne die erij zit eraf, lijdt hem dan ergens onderde cabine omheen of tussendoor en soldeer hem dan aan de antenne die bijgeleverd is

mvg wybo

P.S. plaats je ook foto's?

Hoi

Ik ben een beginnende bouwer op RC gebied en ben begonnen aan een Tamiya Scania. Nu heb ik het chassis in elkaar gezet en ben met het elektrische gedeelte begonnen. Nu ben ik bezig met de ontvanger. Heb een Robbe Futaba 8 kanaals ontvanger. Hoe verwerken jullie de ontvanger kabel weg in het chassis. Ik weet namelijk dat ik deze kabel niet kleiner mag maken en je mag hem niet opgerold laten zitten zoals hij in de verpakking zit (toch??).

Alvast bedankt voor jullie reacties en indien jullie evt ook foto's hebben hoe jullie het hebben verwerkt graag.

Foto's van mijn bouwproject volgen zsm

Groeten Stefan

Hallo Stefan,

Je mag de antennedraad niet inkorten van de antenne, want dan krijg mogelijk ontvangstproblemen en wordt de vrachtauto onbestuurbaar en gaat zij eigen leven leiden en dat is echt niet leuk hoor !!

Ik knip niets af.
De antennedraad rol ik op, en plaats ik zo hoog mogelijk onder het dak.

Zo zie je ook geen antenne boven de kap ( wil het zo echt mogelijk laten lijken ).
De tamiya antenne die je er bij krijgt vindt ik maar een lelijk ding.

Die uitschuifantenne ziet er wel leuk uit alleen de prijs is minder leuk(€15,-)

lengte

Een antenne draad heeft voor de 35, 40mhz een bepaalde lengte vanaf printplaat ontvanger tot einde draad.

Bij gebruik van een losse antenne dient de lengte van de antenne van de ontvangerdraad afgehaald te worden. ( letterlijk citaat uit de gebruiks aanwijzing van mijn 3030 zender)

Robert

Ik heb de antenne draad van mijn robbe ontvanger gewoon ingekort tot de gewenste lengte.
Nog nooit problemen mee gehad.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ook even na gaan vragen bij Hobma is horen wat die voor een antwoord geeft aangezien jullie antwoorden allemaal verschillend zijn.

Ander vraag mbt to het antwoord van truck - freak dat als je hem op rolt krijg je dan geen spoel effect???

ik heb altijd geleerd datje normaal
de afstand vande antenne moet afknippen van de ontvangers antenne (draad)
maar ik zelf heb dat nog niet gedaan en nog steeds geen problemen onder vonden
ga maar eens terade bij rc vliegtuigen en helikopter bouwers die hebben erwel verstand van
want als die tegen de grond gaat is het gelijk gedaan mee de lol.

ben er zeker van dat er een topic bestaat van jouw probleem op het forum.

Hallo Stefan,

De lengte van de antenne-draad die aan de ontvanger zit, is de lengte die de antenne-draad moet hebben, minus de lengte van de antenne, dus als de totale lengte antenne 18 cm is, moet je dus 18cm van de antenne-draad afknippen !!!
Dan heb je de juiste totaal lengte van je antenne-draad + antenne !!

Spoel effect, nee, heb ik geen last van.
Het bereik is misschien ietjes minder.. maar ik ga ook geen 50 meter met een vrachtwagen rijden.

Als je hem ''fout'' afknipt is hij misschien storings gevoelig, ik weet het niet.
Het zit er immers niet voor niets op natuurlijk.

Ik rol het in een cirkel van een 2 euro munt op, en vindt het vast.

Back