Tamiya Sherman Fire Fly

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door mikeman, 5 mrt 2022.

  1. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Enige tijd geleden een Tamiya Sherman gekocht in een pakket samen met een professioneel gebouwde Tamiya Leopard 1a4.
    Het ging mij in deze koop in 1e instantie om de zeldzaam mooi gebouwde Leopard (vermoed gezien de uitgewerkte details dat ze is gebouwd door een maquette bouwer) zodat de Sherman op de 1/16 aanhanger geparkeerd werd.
    Beide zijn oudjes en je kan zien dat de Sherman ooit veel liefde heeft gehad maar a) niet professioneel gebouwd is en B) de tand des tijds moeilijker heeft doorstaan.
    Omdat ik al een (zelf gebouwde) Sherman heb staan leek het mij leuk om er een Fire Fly van te maken.
    Al inlezende begon ik mij steeds meer af te vragen of ik niet beter een Heng long kon kopen omdat deze de juiste VVSS Bogie wielen heeft en de Tamiya de HVSS gebruikt.
    Omdat deze later in het veld wel eens werden geüpgraded was ik van enig dat dit detail te verklaren is en is mijn project van start gegaan. Ik zag een tekening bij een project hier op het forum van een firefly met HVSS Bogies dus das helemaal mooi om te zien. Klopt het toch meer dan ik dacht.. Ik heb bij Tank Toko de juiste loop besteld en alle losse plastic parts van het merk Heng Long. Natuurlijk ben ik zelf ook al aan de slag te gaan want kopen is 1 ding aar bouwen is de fun. Ik ben begonnen met het aangepaste laders luik en ik heb de radiokist achterop de koepel gemonteerd. Ik heb hiervoor een houten blokje gepakt en deze na montage in de plamuur gezet. Aan de voorkant miste de schroeven strip op de transmission cover en om mijzelf deze zoektocht te besparen heb ik daar een alu plaatje op geschroefd zodat ik daar later balkjes op kan lijmen. Verder wordt ze als een echt werkpaard voorzien van diverse accessoires en extra bescherming tegen zijn grote tegenspeler, de tiger.
    Ze zal als Fire Fly gaan werken bij het Reg. de Curassiers.
    Ik zal snel wat fotos plaatsen want plaatjes zijn zoveel leuker als tekst......
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2022
  2. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Na even zoeken in mijn fotos kwam ik deze tegen. Het betreft dus de sherman welke staat op de aanhanger.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • oud.jpg
      oud.jpg
      Bestandsgrootte:
      117,1 KB
      Weergaven:
      105
  3. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    249
    Locatie:
    sittard
    Nu enkele fotos van de Sherman under construction :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina