Tamiya super stock motoren

Bij de TZ staat de T voor Torque; dus meer trekkracht.
En bij de RZ staat de R voor.. :oops: ; die heeft hogere topsnelheid. ( Hoger aantal toeren dus )

Kan een 23 turns tamiya super stock motor op een standaard tamiya regelaar? Ik heb zo'n regelaar waar een ontvanger en een regelaar in een zitten. En hoe hard zal mijn auto dan gaan? Ik heb namenlijk alles nog standaard. Alvast bedankt.

als het goed is moet de standaart regelaar dat net halen

martijn

Ja, het kan, maar het is niet aan te raden. Je zult op de rand van je regelaar gaan werken, 1 zuchtje en je valt over de rand... Het kan wel, maar verstandiger is om een goede elektronische regelaar te kopen, om zo uit te sluiten dat je deze opblaast. met alle gevolgen van dien.

Groet Robert

hard zat, in franeker mag je toch niet harder dan 30 km/h :lol:
anyway wel een leuke plaats.

:ontopic:

(voor dat jaap me voor is :lol: )

:ontopic:

ik wist niet dat tamiya behalve de speciale v2's ook modified motoren had van 11t.. een nieuwtje

V2? Tamiya? ( marc reinhard versie toevallig? Is volgens mij nog steeds een orion ;) ) Volgens mij gooi je nu een paar merkjes door elkaar ;) Tamiya heeft al heel lang 11T modified motoren De good old Dyna Run van tamiya was volgens mij ook al 11 turns ;)

dyna run super touring= 13x2, ze hebben inderdaad een 11t, maar ook een gerebadgde V2 (de transpeed) met een 9t anker erin, wel erg duur...

zouden jullie bijvoorbeeld een tamiya RZ aan raden voor een beginner? Hoe hard gaat m'n auto dan? Ik heb een TT01.

In de 23 turns klasse bij ons (MRC), was de RZ de meest gebruikte motor. Op een binnen circuit met een lengte van 93 meter, lagen de snelste tijden op ca 10 seconden, dus een gemiddelde snelheid van 33 km/uur.
Aangezien er nogal wat bochten in onze korte circuit zitten ,schat ik de top snelheid ergens richting de 50Km op het rechte eind.
Buiten, met een langere overbrenging zal de op zeker hoger liggen. Maar veel zal ook afhangen wat je accu's aankunnen en de conditie van je auto.

Ik zou hem niet aanraden voor een beginner, tenzij je voldoende ruimte hebt.

Back