Tamiya TA-05 ifs trekt schuin op topsnelheid!

• Topicstarter Topicstarter Guke
  • Startdatum Startdatum
G

Guke

Guest
Heb mij een nieuwe Tamiya TA-05 ifs gekocht plus direct een nieuw motortje brushless 9,5T.

Nu heb ik het probleem dat al ik volgas geef op een gewoon rechtstuk hij afwijkt naar links. Heb al gecontroleerd of de wielen recht staan en dit is het geval . Plus op lagere snelheid heeft hij dit probleem niet en rijd hij mooi rechtdoor.

Wat kan hier dan het probleem van zijn ? Chasi niet stijf genoeg ? Plastieke onderdelen meteen vervangen voor sterker allu en carbon part's ?

Als het alleen op volle snelheid gebeurd lijkt het mij een losse band.

...of body iets te laag gemonteerd, door de toegenomen snelheid kan de body nu door downforce de grond licht raken met deze gevolgen vandien... (heb ikzelf toch ooit eens meegemaakt in het verleden)

Body kan het niet zijn want die had ik er niet op. Maarja probleem is nu vanzelf verholpen moet nieuw stuk bestellen plastiek is gebroken 8O . Direkt goed doen en heel de stuur inrichting van het dingetje upgrade :p

hallo

ik wil mijn wiel ophangen en alles er om heen ook vervangen voor
een beter als het orgenele dus almulium enz enz

waar kan ik dit het beste bestelen en het liefste in nederland

Dacht dat ik de kinderachtigste humor had maar nee
Posted via Mobile Device

Kijk even of alle wielen werkelijk aangedreven zijn. Soms vliegt het pinnetje in de wielnemers of de CVD's eruit. Deze kunnen nog bij lage snelheden een aandrijving overbrengen, echter wanneer je volgas geeft wordt het een ander verhaal.
Verder is de auto misschien niet goed uitgelijnd?
Gr. Victor

PS: mss is dit iets: Car Set-Up: Toe-in/Toe-out

hallo

ik wil mijn wiel ophangen en alles er om heen ook vervangen voor
een beter als het orgenele dus almulium enz enz

Als ik je een tip mag geven, blijf met plastic rijden ipv aluminium. Plastic breekt misschien sneller, maar bij een klap waarbij het plastic breekt raakt het aluminium krom, en dat heb je dan bijna niet door. Hierdoor rijdt de auto raar waarbij het lastig is om te achterhalen waar het vandaan komt. Buitendat moet je wel heel veel plastic onderdelen kapot rijden voordat je het geld van het onderdeel in aluminium eruit hebt, en verhoudingsgewijs houdt het alu onderdeel het daar niet lang genoeg voor vol om prijs-kwalitatief zo lang goed en recht te blijven.

Maar goed aan de andere kant als je het mooier vindt er is natuurlijk niemand die je tegenhoudt :)

Ben het helemaal met Rick eens. Laat het plastic maar afbreken dan weet je waar het probleem zit. De energie moet toch ergens heen en laat dit dan één van het goedkoopste onderdeel zijn. Voor mij ook geen sterkte alu onderdelen.

Ik heb voor mijn TA05 wel mooie blauwe schroeven gekocht destijds :)
Ziet er erg leuk uit :D

Wat wel erg handig is, zijn de alu. bulkheads.
Deze zijn een stuk handiger met sleutelen als de standaard bulkheads.
Ook de dempers vervangen voor (mooie blauwe) TRF dempers is zeker een aanrader.

Verder carbon-reinforced draagarmen zijn ook altijd handig.

Verder heeft alu. niet zoveel zin op een ta05...

Groet, Christian

Waarom heeft alu niet zoveel zin op een ta-05 ifs is toch een tamelijk goed race chasi of niet ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom heeft alu niet zoveel zin op een ta-05 irf is toch een tamelijk goed race chasi of niet ?
Alu is voor de Bling, en voegt zelden iets toe aan snelheid of stevigheid van een auto. Uitzonderingen daargelaten uiteraard, een aluminium motormount zal bijvoorbeeld wel schelen(gewicht). Maar een plastic onderdeel vervangen voor aluminium is onzin, en enkel voor de looks. Dan kun je beter naar bijvoorbeeld de carbon reinforced delen kijken.

oh zoja ja dat snapte ik al en was ik ook van plan :D carbon freak meer dan een alu .
Nuja binnen een 2tal weekjes zal hij wel af zijn en zal ik eens een fototje posten zodat jullie kritiek kunnen uiten :p

hallo

ik wil mijn wiel ophangen

Een wiel ophangen doe je met een spijker of schroef: hamer of boormachine erbij en als de spijker of schroef in de muur zit gewoon eraan hangen.

beter als het orgenele dus almulium enz enz

almulium is lastig te verkrijgen de laatste tijd; aluminium daarentegen kan je bijna overal verkrijgen;-)

Ik denk dat winkeliers liever geld hebben dan bestolen te worden, over het algemeen heeft je locale hobbyboer die spullen wel en kan ze anders besteLLen

groet,

Eric

ps. Spellingscontrole werkt vaak wel goed....bij jou niet helemaal geloof ik;-)

Back