tamiya Ta01 trekt maar op 1 wiel

differentieel voor en achter lijken hun werk te doen,zit zelfs een 4x4 asje in en alle juiste tandwielen dus zou op zijn minst ook voorwielaandrijving moeten krijgen.echter draait enkel het rechtse achterwiel terwijl de rest gewoon mee rolt...iemand dit ook al voor gehad?vanachter steekt een tandwiel diff en vanvoor een balldiff

Als ik het goed begrijp, gaat alle power naar 1 wiel?

(Kogel)lagers zitten vol troep/vastgeroest en draaien niet meer?

Verder zouden de voorwielen gewoon mee moeten draaien, behalve als je balldiff zo los zit dat enkel het middelste plastic tandwiel van het diff draait (er van uitgaand dat er geen center oneway in de auto zit).

Zitten alle zeskant-wielmeenemers nog goed gemonteerd, de kleine dwars-asjes nog op hun plaats?
De dwars-asjes op de uiteinden van de dogbones zijn toevallig niet afgebroken/gesleten?

Sinds wanneer doet het probleem zich voor? Na lange periode van stilstand, na volledige demontage, na rijden in regen en vuil, ... ?

de wielen draaien perfect dus daar zit het probleem niet.dogbones zijn perfect,wielmeenemers zijn perfect en de asjes om ze op hun plaats te houden ook.dit probleem doet zich niet voor wanneer ik een gelockt achter differentieel plaats.als ik de differentieel eruit haal en draai bijvoorbeeld aan de rechter meenemer voor de dogbone draait die aan de linkerkant in tegengestelde richting dus dit klopt ook.wanneer ik het diff tandwiel tegenhoud en probeer aan beide kanten te draaien in dezelfde richting zit dit vast en wil het differentieel ook mee draaien dus hij zet dus wel kracht aan beide kanten.echter wanneer alles terug in elkaar gaat en ik wil rijden is het weer enkel op 1 wiel dat al de kracht komt.ga direct nog eens even terug kijken of ik niets over het hoofd heb gezien maar heb echt alles gechecked.probleem is zich beginnen voor doen vanaf dat ik de achterste diff unlocked heb geloof ik.heb de wagen 2dehands overgekocht omdat ik hiermee wou rijden en de manta ray gebruiken voor spares dus weet niet wat ervoor mee gebeurd is.

even een kleine update:
daarnet nog eens gekeken naar de wagen,voorste differentieel daar draaide dus het tandwiel gewoon rond in plaats van hem mee te nemen.voorwielaandrijving is dus gefixt :) want had nog een diffje liggen.de achterste zal dan waarscheinlijk een nieuwe worden want volgens mij zit er speling op de tandwieltjes ofzo.

Back