Tamiya TA02 verbouwing

Hallo,

Ik heb voor een aantal jaar geleden een Wiesel gebouwd (een speedboot). Nadat daarvan de motor kapot was gegaan heb er nooit echt meer naar omgekeken. Nu ben ik afgelopen koningsdag een RC auto tegen gekomen. Het bleek een Tamiya TA02 te zijn.

Er moest alleen nog een accu bij. Die had ik wel liggen. Maar naar een paar keer rijden kom je er wel achter dat hij gebruikt is. Het idee is dus nu dus om het autootje weer leuk aan het rijden te krijgen.

Wat ik misschien daarna ga doen (als de hobby mij echt pakt) er een brushless setje in bouwen en en betere zender/ontvanger in zetten.

Ik ben momenteel bezig de auto deel voor deel uit elkaar te halen, helemaal schoon te maken, en vervolgens weer in elkaar te zetten.

full

Zo ziet hij er dus momenteel uit

full

Nu heb ik gelijk al een vraag:

Als ik de de banden een beetje heen en weer wrik, dan hebben ze redelijk veel speling. Ik denk zelf dat dat komt door de lagers(die zijn van plastic). en welke maat heb ik hiervoor nodig?

Ik ga op deze site binnenkort onderdelen bestellen:

Kogellagers | | De Heilige Koe Deventer

Misschien dat jullie daartussen lagers zien die hierbij passen?

Mvg Kees

Laatst bewerkt door een moderator:
Grote kans dat het 5 x 11 x 4mm lagers zijn, die worden door Tamiya veel gebruikt en als je op eBay kijkt naar lagersets voor de TA-02, dan is deze maat de enige die in genoeg aantallen erin zit om als wiellagers te kunnen dienen.

Ja ik had al verschillende setjes gezien, daar ga ik er dan denk ik ook een van kopen.

De mechanische regelaar ga ik denk ik nog niet zo snel vervangen aangezien ik er op den duur een brushless motor + esc in ga zetten. anders moet ik nu ook eerst een brushed esc kopen.

Er zat geen kap bij. Die wil ik er misschien ook nog wel bij kopen. Maar daar had ik nog een vraag over: Kan ik zo maar elke 1/10 kap kopen en die er op zetten? of moet ik echt een 1/10 Tamiya TA02 kap zoeken?

De demper achter had ik er al afgehaald, toen ik erachter kwam dat ik geen foto's had gemaakt... vandaar..

Maar ook even een vraag over die dempers. Het zijn olie gevulde dempers, maar zijn die op een of andere manier ook schoon te maken, of te 'verschonen'?

Mvg Kees

doe gewoon wat je zelf het fijnst vind, ik weet het precieze verschil ook niet zo te noemen, anders moet je het maar ff googlen

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan je beter een ander chassis kopen als je snel wilt gaan, deze chassis zijn niet ontworpen tegen het brushless geweld.

Back