Tamiya TA04

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo!
Ik heb al een tijdje een Tamiya TA04 en ik heb er amper meegereden. Ik ben van plan het Onroad op te pikken en deze auto weer te gaan gebruiken en ik vroeg me af of er andere mensen zijn op het forum die deze auto hebben. Wat zijn jullie ervaringen? Ik weet dat het een verouderd model is, daarom vind ik er vrij weinig over.
Ik heb ook nog een vraagje : Ik was gisteren aan het rijden toen mijn auto (Losi xxx) geen gas meer wou geven. Ik was niet gebotst, er was ook niets overhit ofzo. Ik was gewoon wat aan het rondcrossen. Ik heb vandaag vanalles (andere batterij, enkele keren aan en uit, kabeltjes checken etc.) geprobeerd maar niets helpt. Wat kan dit zijn?

MVG - Joris

Tamiya TA04 is een zeer leuk chassis, ik heb er denk ik een 4tal gehad. Ik kan ze bijna met men ogen dicht opbouwen:).

Ik zou er niet een alte snelle motor insteken. Ik had er een 6.5T insteken op 2s en mijn tandwielen waren elke rit stuk ookal was mijn gearmeshing perfect. Een vertimede 10.5T gaat ookal aardig hoor ;)

Meestal heb ik voorkeur aan een carbon chassis. Maar bij de TA04 vond ik een plastic chassis nou net iets fijner rijden. Het gevoel lag me gewoon beter...

Achter de spur heb je een rond dingetje waar je je spur op moet schroeven. Dit kun je best veranderen naar een aluminium optie.

Als de regelaar helemaal niets meer doet is die gewoon stuk. Heb je de case al opengehaald voor te zien of er niets loszit ?
Voor de rest moet je gewoon kijken dat je lipo's niet te hoog komen of ze raken je snaren! Dat is wel een minpunt aan het chassis, dat het echt wel voor nimh's bedoelt is en niet voor lipo's..

Tamiya TA04 is een zeer leuk chassis, ik heb er denk ik een 4tal gehad. Ik kan ze bijna met men ogen dicht opbouwen:).

Ik zou er niet een alte snelle motor insteken. Ik had er een 6.5T insteken op 2s en mijn tandwielen waren elke rit stuk ookal was mijn gearmeshing perfect. Een vertimede 10.5T gaat ookal aardig hoor ;)

Meestal heb ik voorkeur aan een carbon chassis. Maar bij de TA04 vond ik een plastic chassis nou net iets fijner rijden. Het gevoel lag me gewoon beter...

Achter de spur heb je een rond dingetje waar je je spur op moet schroeven. Dit kun je best veranderen naar een aluminium optie.

Als de regelaar helemaal niets meer doet is die gewoon stuk. Heb je de case al opengehaald voor te zien of er niets loszit ?
Voor de rest moet je gewoon kijken dat je lipo's niet te hoog komen of ze raken je snaren! Dat is wel een minpunt aan het chassis, dat het echt wel voor nimh's bedoelt is en niet voor lipo's..

Dank je voor de uitleg! Ik denk niet dat die ESC stuk is, het lampje brandt nog. Het rond dingetje had ik al veranderd naar alluminium (ik had die tip al eerder gekregen :D). Ik was van plan een 9.5 eZrun te gaan gebruiken in de TA04, denk je dat die dat aankan?

MVG - Joris

Back