Tamiya TEU-101BK

Ik heb een probleem met mijn Tamiya TEU-101BK ESC.
Als ik 10 min rijd stopt ie ermee en knippert er een rode led.
Ik heb dit op mijn batterij staan:
xcell racing 4500 min4400 mah typ. 4500mah (5.4wh)
BTW: 6 Cellen

Weet iemand wat hier aandehand is?
Groet,
Remco
 
Regelaar te warm door een motor die te zwaar is voor de regelaar? Waardoor de regelaar in de beveiliging springt en niets meer doet.

Welke motor gebruik je met deze regelaar en in wat voor een model met welke vertanding?
 
Volgens mij heeft deze regelaar een limiet van 23 Turns motoren, maar deze populaire regelaar wordt niet van topcomponenten voorzien waardoor er aardig wat tolerantieverschillen optreden. Heb je mazzel dan hang je er met gemak een 15T aan, heb je pech dan is een Stock Tuned al te hoog gegrepen.
Om de regelaar bij gebruik van een “iets te veeleisende” motor toch wat te ontzien kun je de FETs wat extra koeling meegeven waardoor de thermische beveiliging wat later in aktie zal komen. Dit kan dus het verschil betekenen tussen wel of niet rijden.
img_6943-custom.jpg
(Bron: Tamiya Gekken)
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik gewoon de standaard motor die erbij zat.
dat is een mabuchi rs 540.
Het is een df-01 cayenne en de vertanding is: 74\16
 
Ik heb een probleem met mijn Tamiya TEU-101BK ESC.
Als ik 10 min rijd stopt ie ermee en knippert er een rode led.
Ik heb dit op mijn batterij staan:
xcell racing 4500 min4400 mah typ. 4500mah (5.4wh)
BTW: 6 Cellen

Weet iemand wat hier aandehand is?
Groet,
Remco

Hoe nieuw zijn je accu's???

Zouden ook gewoon leeg kunnen zijn.

groet,

Eric
 
Mijn accu's zijn 2 maanden ongeveer.
Hij doet het wel met een andere motor van m'n madcap.
Ligt dus wel aan de motor
 
m'n volgende probleem:
Mijn NIMH 4500 accu is niet helemaal goed meer.
Hij laat 6 minuten op en daarna kun je ook 6 minuten rijden.
Eerder ging hij ongeveer een half uur mee.
Ik gebruik een ultramat 15 om ze mee op te laden.
Ik laat hem op met de volgende instelling:
Nimh manuel 4,5

Enig idee wat dit kan zijn.
(PS bedankt voor de vorige reacties)
 
Het lijkt er op dat de lader te vroeg denkt dat de accu op zijn piek zit. Dat had ik ook met mijn oude lader. Dan haalde ik de accu er 10 seconden uit en stopte hem er weer in. Dit moest ik dan drie keer herhalen. Als hij weer begon te druppel-laden, maar de accu was wel warm, dan wist ik dat hij echt vol was.

-Wat gebeurt er als je de automatische stand gebruikt?
-Heb je hem al eens erg langzaam laten laden? Dit kan de cellen soms herstellen.
 
Dank voor je reactie.

Ik zal het morgen op de automatische stand proberen. Heb nu nml de Ultramat in het conditioning program draaien waarin hij de accu een paar keer achter elkaar ontlaadt en oplaadt om de individuele cellen te balanceren. En dat duurt wel even.
Zou het ook nog kunnen helpen om de delta peak trigger voltage te verhogen? Misschien moet die hoger als de batterijen vaker gebruikt zijn?

Groeten,
Remco

Edit: p.s. hoe moet ik de ultramat langzaam laten laden?
 
De batterijen doen het weer.
De regelaar weer het zelfde gezeur.
FF naar de winkel en een traxxas xl-5 gekocht en een lrp gt3 turbo 14 turns.
Is nu een mini raket op wielen:)
Bedankt voor alle reacties.
(PS: over 1 uur en 1 minuut voor iedereen "gelukkig nieuwjaar")
 
Back
Top