Tamiya TEU-320BK probleem help!

Sinds gisteren uit het niets stopte mijn Tamiya TT-01R ineens met rijden. Sturen ging wel rijden niet. Ik dacht dat het aan de accu of batterijen lag van de auto/ zender, maar die heb ik nu opgeladen en hij doet nog steeds niets.

Als ik de ESc aan zet en de zender brand het lampje op de ontvanger. Als ik op de zender aan het stuurwiel draai stuurt hij prima naar links en rechts en weer neutraal.
Als ik gas geef of rem doet ie niks. Het lampje op de ESC gaat branden bij volgas of remmen en gaat weer uit bij neutraal. Dit hoort ook zo volgens de handleiding, maar de motor draait niet.
Ik heb al een keer geprobeerd de fabrieksinstellingen te herstellen van de regelaar op de volgende manier:

1.: zender aan
2.: ontvanger/ regelaar aan
3. in neutraal het set knopje op de regelaar indrukken
4.: volgas en weer het setknopje indrukken
5.: remmen en weer het setknopje indrukken
6. nu is het ledlampje op de regelaar weer uit en is de setup compleet, maar de motor draait nog steeds niet.

Ik ben niet door een plas gereden alleen in de tuin. Geen hobbels niks, gewoon uit het niets stopte hij ermee.

Wie helpt mij, want ik kom er niet meer uit.

Draait de motor wel als je hem op een paar penlites aansluit ipv op de regelaar? Wat gebeurt er als je het pinion even van de as afhaalt? Misschien is de transmissie wel geblokkeerd, en dan zal de motor niet gaan draaien. Anders even een andere motor op de regelaar aansluiten? Dat is de manier om, dmv uitsluiten van elk van de losse delen, het probleem op te lossen. Gezien dat de regelaar wel reageert op de stick, gezien wat je zegt over de ledjes, denk ik dat ontvanger en zender ok zijn, anders was mijn tip ook geweest om de stekkers op de ontvanger eens om te wisselen.

In de tuin, betekent dat op gras? Dat is namelijk erg zwaar voor je motor.

Haal de draden van de motor los en stop die direct in de accu.

Het is inmiddels opgelost. Ik heb inderdaad de draden direct in de accu gedaan en daarna weer de regelaar aangesloten. Heel vreemd nu doet ie het weer.

Nu vraag ik mij toch af waarom dit zo plotseling heeft kunnen gebeuren?

Het kan zijn dat je collector beschadigd is, of de koolborstels. Dan is er een stand waarbij de motor niet of slecht op gang kan komen. Een zetje geven met de hand helpt dan meestal, totdat de motor weer in die stand tot stilstand komt. Of een stekker maakte slecht contact, en dat heb je verholpen door ze los te halen, en weer vast te doen.

Heb je een motor met verwisselbare koolborstels?

Zo ja, controleer de draden aan de koolborstels of ze niet klem zitten en mogelijk zijn je koolborstels te ver versleten.

Heb je een motor met verwisselbare koolborstels?

Zo ja, controleer de draden aan de koolborstels of ze niet klem zitten en mogelijk zijn je koolborstels te ver versleten.

De auto is nieuw en heb ik vanaf vorige week pas mee gereden :? dus versleten lijkt mij niet het probleem geweest en als dat het geval is dan zou hij het nu na loskoppelen ook niet moeten doen.

Back