Tamiya TGX-MK.1 of TG10-Mk.2s? Een HPI RTR Evo 3 dus...

niet dat ik weet
ik ga nog kijken of ze op het industrie gebied mischien een mooie weg hebben of pakeer plaats

Nou, dat gaat lekker zo. Vandaag even naar de winkel geweest voor 2,5 liter brandstof, de eerste liter is al op. :) Verder heb ik een reserve gloeiplug gekocht en olie voor het luchtfilter, die moet namelijk nodig schoon worden gemaakt.

Wat zijn die kristallen duur trouwens, ik was 25 euro kwijt voor een setje (27 MHz AM). Daarmee komt de totale uitgave op zo'n 350 euro, toch best wel veel geld eigenlijk. Maar dan heb je ook wat. :D

Als je maar lol hebt toch?

Je had je een klein beetje kunnen besparen. Mij is verteld dat je de afterrun olie ook kunt gebruiken als luchtfilterolie.

Correct me if I'm wrong guys

Aangezien luchtfilterolie bijna helemaal niets kost, zou ik het er niet op gaan wagen om er afterrunolie voor te gebruiken. Luchtfilterolie is heel erg dik & pekkerig, om het vuil goed vast te houden. Afterrunolie is dit niet. En voor die paar euro per jaar... :roll:

Mmm, dat maakt het niet echt goedkoper want ik heb helemaal geen afterrun oil. Heeft mijn motortje dat echt nodig?

Oeps, dan ben ik bang dat ik het voor jou dan duurder heb gemaakt :roll:

Afterrun is volgens mij toch wel noodzakelijk, helemaal als je besluit de auto een tijdje weg te zetten. Een paar druppeltjes in carburateur en in cilinder (na het verwijderen van de gloeiplug)

Heb vandaag gereden in die nieuwe parkeergarage in Arnhem. :D Wat is dat een fantastische sensatie, die snelheid op het vlakke asfalt en dan dat geluid als hij met 29.000 rpm en 70 km/h voorbij komt jakkeren. Ik kan het iedereen aanraden. :)

Leuk om je ervaringen te lezen, je bent bij de enkelen die geen trekstarter/crash-problemen heeft bij z'n eerste auto... :D

Al afterrun gekocht? Het is echt aan te raden hoor.
Tzou jammer zijn mocht je ineens motorproblemen krijgen...
Check ook je luchtfilter regelmatig, als deze droog wordt, krijg je stof en zand binnen in je motor.

En eeuh... Waar blijven de filmpjes/foto's? ;-)

JaZz

IN de parkeergarage?? En daar word je niet uitgeschopt?? Het klinkt wel erg goed trouwens, wil ik ook wel eens proberen :).

JaZzMaN251 zei:
Leuk om je ervaringen te lezen, je bent bij de enkelen die geen trekstarter/crash-problemen heeft bij z'n eerste auto... :D
Scheelt dat er geen trekstarter op zit. :) Crashen valt gelukkig erg mee, ik ben een keer of 3 naast de baan/weg in het zand terechtgekomen en een paar zachte tikjes tegen een stoeprand. Maar ik moet wel zeggen dat ik al een jaartje met 2 elektro-auto's rijd. Die zijn veel tammer maar betekent wel dat je het gevoel hebt om te rijden met een RC model.
Al afterrun gekocht? Het is echt aan te raden hoor.
Tzou jammer zijn mocht je ineens motorproblemen krijgen...
Check ook je luchtfilter regelmatig, als deze droog wordt, krijg je stof en zand binnen in je motor.
Nee nog niet gekocht. Maar ik vraag me ook af hoe sterk mijn auto dat nodig heeft, in de manual en op de (zeer uitvoerige) DVD wordt er helemaal niet over gesproken. En ik rij momenteel toch een paar keer per week, als ik hem weg ga zetten dan kijk ik wel verder. Ik hoop niet dat ik eigenwijs overkom. :)
Joeri86 zei:
IN de parkeergarage?? En daar word je niet uitgeschopt?? Het klinkt wel erg goed trouwens, wil ik ook wel eens proberen :).
Jazeker, in de parkeergarage en wel op niveau -3 om precies te zijn. :) Maar ik kan het je aanraden, is echt heel apart.

Helaas, het eerste minpuntje. Twee eigenlijk. Ten eerste lopen de achterbanden van de velg af als ik op hoge snelheid een ruime bocht maak, met veel G-kracht dus. Als ik in 1 keer het stuur omgooi dan slipt hij keurig maar als ik een 'klaverbladje' doe dan wodt het hem te veel blijkbaar. Wat nu, de banden op de velg lijmen?

Tweede is dat kort daarna de auto geen snelheid meer wilde maken. Bleek dat 1 van de 4 schroeven waarmee de motor op het chassis zit is losgegaan en er uitgevallen. Dat verbaast me toch wel een beetje, moet toch niet kunnen?

er word niet voor niks altijd aangeraden om rtr auto´s voor je gaat rijden eventjes alle schroeven en bouten na te lopen en zonodig te loctiden. en voor die banden hebben we speciale lijm liggen(jamara wheel blood)

mvg jarno

Ja, altijd. En niet alleen voor de eerste run, maar ook voor elke ander middag lol! Dit geldt voor alle brandstofauto's; de motortjes maken zoveel toeren en veroorzaken zo'n trilling, dat er altijd iets los kan (zal) trillen. Altijd dus even checken of alles nog goed vast zit!

Voorbeeld: bij mij was laatst mijn uitlaat losgetrild, terwijl ik toch echt locktite op de schroeven had zitten. Oorverdovende herrie :lol:

Ik vroeg het omdat ik uitgebreid (al met al zeker 3 kwartier) over de auto en het gebruik van de auto heb gesproken in de winkel waar ik hem kocht en er met geen woord is gesproken over dit onderwerp.

Dat 'altijd' moet je dus met een flinke korrel zout nemen. :)

Maar bij deze bedankt voor de tips, ik zal een vervangen schroefje zoeken en een flesje loctite kopen.

Dan is de verkoper het vergeten te zeggen.. Die hoogtoerige motortjes trillen als een gek, dus wat zekerheid kan geen kwaad dacht ik zo :wink:

Overigens vraag ik me af hoe je in hemelsnaam al die tijd hebt gereden met ongeplakte banden?! Dan trek je ze toch gelijk van de velg? Banden moet je altijd plakken.

Altijd?

Ja, altijd. Ook als de verkoper dat niet heeft gezegd :mrgreen:

Back