Tamiya The Hornet

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Omdat een Tamiya The Hornet de auto is die ik vroeger wilde hebben maar toen te duur voor me was en hij nu weer verkrijgbaar is denk ik erover hem te kopen als duin- en strandauto.

De rough rider met beetle kap is helemaal mooi maar die is veel duurder.

Ik heb in de tussentijd een Bear Hawk gehad en dat was een regelrechte ramp. Bochten nemen was er niet bij of je moest bijna stilstaan, de definitie van onderstuur.

Kan iemand me vertellen hoe het stuurgedrag van een Hornet is? Als je daar gewoon bochten op redelijke snelheid mee kunt nemen dat voldoet hij dus perfect voor mij.

Bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
The Hornet was ook 1 van mijn eerste auto's ik heb er nog 1 van vroeger

dit is dus echt een oudje, alleen het spoilertje mist.

Hoe houdt hij zich in de bochten? De Bear Hawk ging gewoon letterlijk rechtuit met vol stuur bij volgas.

de mijne is geheel standaard, en rijd gewoon goed, ook het bochtenwerk gaat goed, moet je wel eerlijk bekennen dat het wel zo'n 16 jaar geleden is, dat ik er het laatst mee heb gereden.

wil je goed bochten werk, dan zou ik voor een 4wd gaan, of andere velgen met bandjes proberen.

Groeten Marcel.

Ik zou hem willen uit nostalgie, dus The Hornet moet hem worden. En met 2WD is het leuk als zijn kont omgaat bij teveel gas. Ik zou er toch niet op een cirquit mee gaan rijden. Een rough rider is technisch gezien je van het maar met beetle body en alles schat ik dat die zo'n 400 euro kost, de The Hornet kun je voor 65 euro (incl. ESC) op ebay kopen met iets van 30 euro verzendkosten, lagertjes erbij en klaar. Besturing en nieuwe servo heb ik nog liggen. O ja, nog voor 8 euro connectors erbij.

z'n kont bij gooien weet ik zo niet, het was toendertijd inderdaad een populair karretje, ik en m'n maatje hadden er toen allebei 1, ik heb hem dus nog.

zit er nog wel eens aan te denken om het geheel weer eens helemaal weer op te bouwen, m'n zoontje van 8 jaar vind het nu allemaal helemaal geweldig.

succes ermee

groeten Marcel

Rough Rider kost je geen 400 euro hoor, die is namelijk ook opnieuw uitgebracht als de Buggy Champ (vroeger heette de RR al zo in japan, vandaar de naam)

Een Hornet wil wel met z'n kont gooien hoor, en een Grasshopper en Frog zijn dan toch ook opties? :) Bear Hawk wil ook wel goed sturen hoor, maar niet met de standaard dempers en veren.

Hi,
Hornet is nog gewoon in Nederland tekoop.
Prijs 99 euro en dan heb je ook geen kans op invoer rechten(www.tamiya-shop.nl haarlem modelbouw)
Ook de buggy champ is een mooie auto,heb hem vorige week gebouwd en moet zeggen dat het me weer doet denken aan dat ik een kleine jongen van een jaar of 8 was en met mijn vader een sand scorcher bouwde.
Trouwens hun verkopen ze voor 299 euro.
Maar een hornet is gewoon FUN en bijna niet stuk te krijgen.

Back