Tamiya Toyota GT-One

Hallo allemaal,

Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen aangezien ik hier nieuw ben.

Ik ben Ruud, 24 jaar oud, wonende in het midden van het land. In het dagelijks leven ben ik werkzaam als Design Engineer voor een groot bedrijf dat turbo's ontwikkelt en produceert. Mijn hobbies zijn op het moment: lezen, tekenen en de Spaanse taal leren; ik ben graag creatief bezig en leer graag nieuwe dingen. In het verleden - toen ik een jaar of 14 was - heb ik mij ook regelmatig bezig gehouden met modelbouw; Duitse WOII voertuigen. Maar op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt.

Dat was het wel in een notendop. Over naar het onderwerp van deze thread: Tamiya Toyota GT-One.

1/24 Toyota GT-One TS020

Volgend jaar ga ik trouwen en een huis kopen. In de huiskamer zou ik het mooi vinden om een raceauto met een verhaal te displayen; in een kleine glazen vitrine in de boekenkast onder een zacht brandend spotje. Verschillende auto's kwamen in aanmerking waaronder dus deze Toyota. Redenen zijn de beschikbaarheid van het pakket en de beschikbaarheid van foto's van details; ik wil namelijk de motorkap verwijderen zodat een mooie blik op de motor geworpen kan worden. Daarnaast wil ik de cockpit volledig gedetailleerd hebben. Kortom, het moet echt een kleine versie van het origineel worden.

Omdat lang geleden is dat ik een model gemaakt heb en ik nog nooit een racewagen heb gebouwd heb ik voor nu een tweetal vragen welke ik jullie wil voorleggen. Ik hoop dat jullie er op willen/kunnen antwoorden:

1. Ik zie op diverse plaatsen dat men losse gordels gebruikt in modellen. Waar kan ik dergelijk accesoires vinden?
2. Dezelfde vraag geldt voor photo-etched onderdelen.

In de loop van het bouwproces zullen wel meer vragen boven komen drijven die ik jullie wil voorleggen. Overigens komt er ook een bouwverslag op dit forum te staan.

Hartelijke groet,

Ruud

Hele mooie kit om te bouwen, zijn alle 1/24 van tamiya eigenlijk wel. Volgens mij hebben ze toen ook nog een transparante versie gemaakt.

Back