Tamiya TRF416 Spoolcups

Ik heb echt wel een probleem dat niet echt meer normaal is vrees ik.
Ik rijdt die spoolcups de laatste tijd aanhoudend stuk.

Nu moet ik heb een spooldiff zitten, kan dat? Ben daar zelf niet echt zeker van.
Men wielen draaien niet onafhankelijk van elkaar.

Mijn diff slipt door, wat echt niet mag. Een krachtige motor zit er niet in 12T brushless (TC) of een 17.5T(BK) en voor buiten 10.5T.

Een 10.5 heeft die dit jaar zelfs nog niet gezien.

Is mijn diff versleten ? Ik betwijfel hetzelf omdat de wagen echt goed onderhouden wordt.
En de wagen heeft onlangs nog groot onderhoud gehad door een kameraad die er wel wat vanaf weet, tegenover ikke:rolleyes:

De spoolcups zijn die plastic stukjes die je in je diffjoints steekt. Voor die dingen eruit te krijgen moet je ze steeds kapot knippen.

Ik zit er nu aan te denken om een Spec-R diff te gaan halen, maar zit ik dan nog met die spoolcups ?

Vragen kunnen gesteld worden maar ik wil liever antwoorden:rolleyes:

Thankz voor de reacties al.

De diff is al een keer of 2 op korte tijd uit elkaar geweest. En terug goed opgebouwd.
De blauwe alu stukken die je over de diffjoint schuift (ken de benaming niet)
zodat alles blijft zitten zijn onlangs nog eens vervangen geweest. De cups zijn al 3 keer vervangen geweest. Terwijl ik er nog niet veel mee gereden had. Ik kan met een setje (2 spoolcups) maximaal 2 wedstrijden rijden.

tja er komt veel kracht op die cups te staan, ik zou voor een echt diff kiezen met hele dikke olie.

mvg Hans

Maar is dat niet meer eenn keuze van hoe je je wagen wilt hebben ?

Ik pas me altijd wel aan aan de wagen. Maar nu vind ik die wel goed rijden. Vind het alleen lastig met die spoolcups.

dan zou ik een echt spool diff kopen die van titanium of sterk allu is.
ik rij wedstrijden en wij hebben ook van die cups om de diff star te maken, en die gaan ook kapot.
ze zijn niet berekend op die krachten.
een echt diff met hele dikke olie werkt hetzelfde

mvg Hans

Je kunt ook de steel spool cups van de TA-05 gebruiken,
ze zijn niet los te koop maar als hele set voor de TA-05.

In je 416 spool shaft een nieuw 2mm gaatje boren ( 90 graden dwars op het origineel )
want het gaatje zit 1/5 mm minder diep ( of dieper ben ik even kwijt)
Vaak schoonmaken en weer netjes AW grease er in ( niet te veel).

een dif bouwen is niet zo gemakkelijk,
maar een goed gebouwd diff gaat bij ons meerdere wedstrijden mee.
Een diff moet gewoon niet slippen dan gaat hij stuk.

Op youtube is een goede tutorial van Jiles voor diff bouwen.

suck6

Gebruik je voor nog 44 mm assen zo ja dan 46mm voor rijden .....

heb met 46 mm nooit problemen met spoolcups zit er net wat dieper in en slaat ze niet zo makkelijk stuk.

gr Ronald

Back