Tamiya TRF417 coming soon

Tamiya will announce their new TRF417 electric touring car at next month’s Plamodel hobby show in Japan. The successor to the double World Champion 416, the new car is more about fine tuning a winning package than huge changes. With the use of LiPo and brushless motors now used exclusively, the changes include a new super rigid motor mount with an updated motor position. Other changes include a new internal ratio, new chassis layout, battery mounting, an updated ball diff design and updated steering system. Expect to get the official word from Tamiya in and around the middle of October.




 
About the Item
-The chassis design is focused on weight distribution and high-traction characteristics, with *the new maximum chassis weight rule in mind. *The 2012 world championship regulations state that the Max.
chassis weight will be restricted to 1,350g. (1,450g in 2010).

-The TRF417 has an optimized chassis layout for high-power lithium batteries and brushless motors.

-One-piece aluminum motor mount offers extra strength and durability to handle high-power motors, enabling transmission of the motor power to the drivetrain with minimal friction loss.

-Compared to the TRF416, the motor position has been moved about 2.0mm towards the center to keep high traction during racing.

-By using a 19T pulley, the secondary gear reduction becomes 1.94, which is very close to the ideal rate for brushless motors (2.0). With this, the car has less flexing resistance on drive belts and speed loss is minimized when the throttle is off.

-Newly designed steering linkage is not connected to the upper deck, providing improved flexibility to hold traction during cornering.
-Newly designed ball diff housing and plates provide extra durability.

-Identical front and rear bulkheads.

-Comes equipped with short reversible suspension arms and TRF416 uprights.

Newly Designed Parts
Front/Rear Carbon Damper Stays
Front/Rear Aluminum Bulkheads
Aluminum Motor Mount
Aluminum Center Shaft
Aluminum Diff Joint
Aluminum Steering Arms and Linkage
Diff Plates
Wheel Axle
Cross Joints
19T Pulley
Carbon Lower & Upper Decks (thicknesses TBA)
 
Na 3 jaar trouwe dienst mag mijn 416 met pensioen :)

Waarschijnlijk komt de 417 pas in december, dat wordt lang wachten ;)
Hoewel het niet echt een revolutie is zijn er toch een aantal aanpassingen welke het leven aangenamer maken.

Ben benieuwd wat ze aan het diff hebben veranderd.

Grt,
Michael
 
tamiya_42185.jpg


IMG_0759.JPG


IMG_0780.JPG


IMG_0761.JPG


417tx1.jpg


417tx2.jpg
 
Wat me allereerst meteen opvalt is de diff achteraan..
En de blauwe schroefjes.
En dat de foto's van 2 verschillende wagens zijn.


Is de diff achteraan nu terug met tandwielen ? Of is dat die Dustcap ?

Voor de 416 hadden ze plakkers voor op de diff's te plakken voor het vuil tegen tehouden maar deze zijn niet zo goed..
 
Het is een Spec-R geardiff
in een zakje van Tamiya,
Jilles rijd daar al een jaar mee.

Ik vind die motormount van 2 kanten uit een stuk erg mooi.
 
Inderdaad. Ging Tamiya er zelf ook geen uitbrengen of is dat deze ? Hier voorgaand was die van een anders merk dacht ik.

De motor mount is inderdaad wel een mooi gemaakt;)
 
Back
Top