Tamiya Truck: Welke parts voor een leuke truck

Dag allemaal,

Ik ben van plan een Tamiya truck te gaan bouwen, ik ben alleen een beetje in de war van alle accessoires welke je erbij kan kopen. Uiteindelijk wil ik een truck (knight hauler) bouwen met een trailer erbij (dieplader bij voorkeur, ik heb namelijk ook een tamiya tank die ergens op moet staan :wink: ). De trailer wordt later nog wel eens aangebouwd. Nu ben ik wezen zoeken en kom ik erachter dat er twee sets zijn met artikelnummers 56313 en 56314. De eerste zou een full operational kit zijn, maar wat houd dat in?

Ik heb accessoires gezien met nummers 56501 (licht voor truck), 56510 (geluid truck) en 56511 (geluid en aansturing). Wat is deze laatste? Er lijkt licht bij te zitten, heb ik dan 56501 niet meer nodig?

Wat zit er standaard in kit 56314?

hee, trucks, altijd mooi spul :)

heel simpel eigelijk
58313 = truck met MFU unit
58314 = truck zonder MFU unit

56501 "oude stijl" lichtset
56510 "oude stijl" geluidset
56511 MFU unit (Multi FUnctional)

MFU = Geluid, Licht, Triller (motorsimulatie) en regelaar in 1x

Wil je alles erop en eraan, ga voor de MFU, kost wat, heb je wel wat :)
je hebt dan geen extra geluid of licht meer nodig, t is een compleet pakket.

Eigelijk heb je zelf de vragen al beandwoord, maar in t kort, voor de meeste kermis, pak er een MFU bij, wil je iets meer budget bijven, bouw zonder of met byv alleen de losse lichtset.
Deze oude sets kunnen NIET samen werken met de moderne MFU

Mvg! Stefan

Heel erg bedankt! Het vermoeden had ik al, maar zeker weten deed ik het niet. Nu wel.

Mag ik direct nog wat vragen deponeren?
Als t.z.t. er een trailer bijkomt, dan kan je daar ook een verlichtingsset bij doen. Is dat helemaal losstaand van de MFU de truck?

De volledige truck is idd leuk, maar budget is niet onbeperkt. Maar misschien dat het online kopen voordeel op kan leveren. Dat ga ik nog even uitpuzzelen.

At your service :)
Ja hoor, trailer lichtset, die heeft niets te maken met welk type voorwagen lichtset je gebruikt, werkt op allebij.

in bezit van paypal of credit card?
Hong Kong is uw andwoord :)

Stefan

Hong Kong is uw andwoord
Ja, creditcard. Ik heb een website in een andere post op dit forum gezien, Stellamodels.net. Die heeft behoorlijk scherpe prijzen, maar als ik eens snel kijk kun je niet met creditcard betalen. En ik zit niet te wachten op een PayPal-account, tenzij het niet anders kan.

Anonymous zei:
Hong Kong is uw andwoord
Ja, creditcard. Ik heb een website in een andere post op dit forum gezien, Stellamodels.net. Die heeft behoorlijk scherpe prijzen, maar als ik eens snel kijk kun je niet met creditcard betalen. En ik zit niet te wachten op een PayPal-account, tenzij het niet anders kan.

Log even in, je antwoordt nu als Gast. :)

Inderdaad, met cc lijkt niet mogelijk te zijn. Open je toch een Paypal-account? Is latijd handig.

Waarom wil iedereen toch die King Hauler? Persoonlijk lijkt een westerse truck me veel leuker, één van de Mercedessen of de Volvo dus.

Hehe, ik heb het door, ben nu weer ingelogd. Ik ben niet gewend dat je kan posten als je niet ingelogd bent, anders was mijn tweede post ook al onder mijn eigen account gedaan.

Is PayPal veilig? Waar kan ik meer info over PayPal krijgen (behalve de PayPal-website, daar zal ongetwijfeld staan dat het goed en veilig is...)?

Enne, ik wil die hauler omdat je die hier in nederland weinig ziet. Ik moet wel zeggen dan een westerse truck ook wel leuk is, zeker wat het stuurgedrag betreft, heel erg compact.

ZX6R zei:
Hehe, ik heb het door, ben nu weer ingelogd. Ik ben niet gewend dat je kan posten als je niet ingelogd bent, anders was mijn tweede post ook al onder mijn eigen account gedaan.

Is PayPal veilig? Waar kan ik meer info over PayPal krijgen (behalve de PayPal-website, daar zal ongetwijfeld staan dat het goed en veilig is...)?

Er bestaan anti-Paypal websites want er zijn ook mensen met slechte ervaringen, in ieder geval in het verleden. Dus je zult zowel positieve als negatieve ervaringen vinden waarbij ook hier weer geldt dat mensen eerder hun negatieve ervaring het net op slingeren dan 100 positieve.

Maar het belangrijkste is wel dat Paypal een jaartje geleden is overgeneomen door Ebay. Betrouwbaarheid, reputatie en gemak zijn voor het succes van Ebay vele malen belangrijker dan die paar honderd euro's van jouw Paypal-account. Ik geloof ook absoluut niet in die Paypal=evil theoriën.

Zelf heb ik het al vele keren gebruikt, zowel voor het betalen in webshops, afrekenen van veilingen en andere partikuliere verkopen. Geen enkel probleem, werkt allemaal rezehandig. Wel moet je rekening houden met de kosten maar zelfs die vallen alles mee.

Enne, ik wil die hauler omdat je die hier in nederland weinig ziet. Ik moet wel zeggen dan een westerse truck ook wel leuk is, zeker wat het stuurgedrag betreft, heel erg compact.

Gek eigenlijk, om in het echt te zien vind ik zo'n Amerikaan natuurlijk veel mooier dan een alledaagse truck. Maar als het dan om modelbouw gaat dan wil ik een zo realistich mogelijk model, en dan spreekt juist een hele gangbare auto me weer meer aan.

Met het bouwen van een truck heb ik nog geen ervaring. Ik ben nog aan het sparen en mijn vrouw wil graag een leren bankstel. :D

Ik heb ook een Amerikaan.Naast deze Amerikaan heb ik ook een Mercedes Benz 1838 SL.
Ik vond de Amerikaanse truck niet zo mooi.Als trekker zijnde dan.
Ik heb de slaapcabine er afgezaagd en zo heb ik een nieuwe truck.Gewoon een bakwagen.Maar ik kan er ook een tankwagen van maken.
Alleen de verlichting maak ik er zelf in.Dus geen kits die je kan kopen maar zelf de verlichting in elkaar zetten.
Zie foto.Deze verlichting zijn witte Leds,werd verkocht bij de bekende drogist.
gr Marcel
30-11-2005003.jpg

Mooie truck (mooie foto ook). Ik ga denk wel voor een verlichtingskit, gewoon omdat het makkelijk is. Als er daarna iets ontbreekt (breedstralers, verstralers, schijnwerpers) dan voeg ik die daarna zelf wel toe. Nu ik er wat langer mee bezig ben, vind ik de europese truck (flat-nose) toch ook wel mooi. Maar blijf denk toch bij mijn eerste keuze van een amerikaans model (long-nose).

Voor fase 2 van dit projectje (de trailer) ben ik er absoluut nog niet uit. In ieder geval een dieplader voor m'n tank. Maar een box, containertrailer of huif lijkt me ook wel wat. Moeilijk moeilijk...

Dit van te voren bekijken, bedenken wat je wilt, en inlezen in de materie is ook wel leuk eigenlijk.

Ja ik heb een voorkeur aan Europese modellen,en dan vooral de Mercedes Benz 1838 SL.Vindt een heel mooi model.Vandaar ik er dus een heb.De trailer heb ik zelf gebouwd naar een model die echt gebouwd is.
gr Marcel.
10-05-05005.jpg

Intussen heeft de Mercedes een topsleeper erop zitten.De spoiler is er vanaf.

Vanochtend is een pakketje afgeleverd met daarin een knight hauler, multi function unit, motorized support legs en lichtset voor trailer (ik heb echter nog geen trailer, die ga ik misschien zelf bouwen).

Thuis eens even uitzoeken wat ik nu nog nodig heb, uit mijn hoofd zal dat zijn servo's, ontvanger en verf.

En dan kan het bouwen beginnen!

Uhm... Ik zal proberen dat te gaan bijhouden... Heb ik met het bouwen van de tank ook geprobeerd... Maar op een gegeven moment ben je zo enthousiast bezig... dat je vergeet af en toe een fotootje te maken.

De bouw is gestart. Ik had eigenlijk geen tijd vanavond, maar ik moest gewoon iets doen. Dus vast stap 1 en 2 gedaan, stelt niet veel voor: twee servo's in een frame gezet. De rest volgt later.
Zal ik een nieuwe thread starten voor een bouwverslagje?

Mijn mening mag duidelijk zijn, aangezien ik over een bouwverslag begon te zeuren. :D Nieuw draadje zou wel leuk zijn, zo druk is het niet in dit subforum.

Ben wel een beetje jaloers op je, zelf moet ik nog een tijdje wachten omdat ik mijn geld even heb uitgegeven aan mijn andere grote hobby. :cry:

Ik heb ook last van andere hobbies :)
Modelbouw is er één, bouwen kan met slecht weer. Maar ermee spelen niet, ik heb dus ook een electro-heli, en dan vlieg ik het liefst bij droog en windstil weer. Maar ik doe dus ook motorrijden, dat liever ook bij droog en mooi weer => Conflict.

Back