Tamiya Truck: Welke parts voor een leuke truck

Bij mij heeft het met name te maken met geld wat je maar 1 keer uit kunt geven. Zo heb ik onlangs 6 bijzondere homecomputers aangeschaft voor ongeveer het bedrag van een Tamiya Volvo FH12 inclusief verzendkosten. :)

Dat wil ook wel eens een probleem opleveren ja. Zodoende heb ik deze truck ook besteld bij Stellamodels in Hongkong, dat scheelde al een enorme berg geld t.o.v. bestellen in Nederland.

ZX6R zei:
Dat wil ook wel eens een probleem opleveren ja. Zodoende heb ik deze truck ook besteld bij Stellamodels in Hongkong, dat scheelde al een enorme berg geld t.o.v. bestellen in Nederland.

Inderdaad, helemaal als je bestelt bij bijvoorbeeld Conrad maar ook bij de gewone modelbouwzaken. Die Volvo bijvoorbeeld kost $ 235 incl. verzendkosten, oftewel € 205. Bij Conrad kost hetzelfde ding maar liefst € 435!

Heb je er trouwens ook een zenderset bijgekocht? Ga je ook met de zender schakelen of laat je dat eerst voor wat het is?

Ik heb er geen zenderset bij gekocht, ik heb nog een 4-kanaalszender die ik wil gaan gebruiken, die zender heb ik samen met de tank gekocht. Ik zou voor het mooie nog wel een vierkanaals ontvanger en een kristalsetje moeten kopen. Maar ik weet of niet precies hoe of wat. Volgens mij zijn alle functies van de truck met een 'standaard' 4-kanaals zender te regelen en heb ik geen modules nodig. Dat moet ik nog even in de beschrijving opzoeken.

Jazzy, hoe kom jij aan dat bedrag bij Stellamodels? Als ik een Tamiya Mercedes truck bestel moet ik 120 dollar verzendkosten betalen en dat vind ik te gek.

Jan

cougar400 zei:
Jazzy, hoe kom jij aan dat bedrag bij Stellamodels? Als ik een Tamiya Mercedes truck bestel moet ik 120 dollar verzendkosten betalen en dat vind ik te gek.

Jan
Dat is de TPG toeslag omdat niemand wil bezorgen in Almere. :D

Sorry, grapje. :) Als ik de Volvo FH12 in mijn mandje stop ($ 178) en klik op Checkout dan is de middelste optie: Hongkong Post Air PArcel, Shipping to NL: $ 57, Speed Post kost $ 83.

De Mercedes 1838LS kost $ 61 om te verzenden en de 1850L kost $ 73.

Ik begrijp er helemaal niets meer van. Heb het nog meerdere keren geprobeerd en ik kan kiezen tussen tarieven van 999!, 170 en 125 dollar.
En zo ver ligt Putten niet van Almere, leuk dorp trouwens, vaak geweest.

Denk dat ik ze maar eens ga mailen wat iets gaat er mis.

Jan

cougar400 zei:
Ik begrijp er helemaal niets meer van. Heb het nog meerdere keren geprobeerd en ik kan kiezen tussen tarieven van 999!, 170 en 125 dollar.
En zo ver ligt Putten niet van Almere, leuk dorp trouwens, vaak geweest.

Denk dat ik ze maar eens ga mailen wat iets gaat er mis.

Jan

Vraagje:wil je er 1 bestellen of 2 ?.
Ik heb zelf zeer goede ervaring met stella en dit lijkt er op dat je per ongeluk 2 wil bestellen?

mzzl.

Jan v/d V

Daar kan het probleem zitten. In eerste instantie heb ik er inderdaad 2 neergezet. De Mercedes en de Globe liner ( wil namelijk een 4 assige trekker maken) Toen gaven ze dezelfde verzendkosten aan.
Maar als ik alleen de Mercedes wil bestellen blijft het verzendbedrag misschien "hangen" Wel irritant hoor.

2 Kits kopen vind ik een best wel dure optie. Zijn er mensen die een idee hebben hoe je anders een 4 asser kan bouwen?

Jan

Hoi,

Je moet ze eerst even wissen en dan opnieuw bestellen of je bestellijst even opdaten. :idea:

mzzl,

Jan

Back