Tamiya truck

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door bombarst, 17 dec 2003.

  1. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    Hoi,ik ben in het bezit van een tamiya volvo fh12 en heb hier een aantal vraagjes over,misschien dat iemand me hier mee kan helpen:

    1-er zit een standaard540 motor in,maar het is net een racetruck!!!hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ie gewoon stapvoets rijdt en niet met slippende banden optrekt? andere motor/regelaar??

    2-ik wil er graag verlichting in zetten,is de verlichtingset van tamiya hier de juiste voor?of kan ik beter een andere nemen?
    en moet ik voor de verloichting ook vrije kanalen hebben om te bedienen??

    Alvast bedankt!
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    een paar antwoorden dan:

    1: de tamiya truck is heel fijntjes weg te rijden met een regelaar met meer stappen, dit is terug te vinden in de regelfrequentie, een hogere frequentie betekent dat de regeling fijner is en je met een hele kleine snelheid weg kunt rijden.

    2: de tamiya set is de juiste, alleen best wel aan de prijs.... als je een beetje verstand hebt van elektronica en overweg kunt met een soldeerbout kun je eventueel zelf een set maken.
    je kunt een vrij kanaal hebben om de verlichting aan en uit te schakelen met een klein stukje elektronica, meer informatie kun je ook op dit forum vinden....

    veel sucess
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Je kan beter zelf verlichting maken dat is meestal goedkoper.
    Als je zelf verlichting wil gaan maken moet je maar ff een draadje opzoeken bij brandstof auto's :D
     
  4. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    en wat voor regelaar zou dan het beste passen op de truck? zo'n speciale truck regelaar van robbe of carson??

    en met een soldeerbout kom ik nergens.....dat is een drama bij mij!!

    is zo'n extension systeem www.solcon.nl/extension/ niets voor in een truck?

    Arnold
     
  5. truckaart

    truckaart Guest

    Om rustig te rijden kan je de motor vervangen voor een LRP truckmotor of een 80 turns motor van carson.
    Deze passen zonder moeite op je huidige versnellings bak en het voordeel is dat je minder stroom verbruikt, ze zijn sterker en ze draaien langzamer.
    Bij extension kan je de smart light module verkrijgen.werkt perfect met een normale twee kanaalszender en alle lichtfuncties zijn hiermee te bedienen. Bijkomend voordeel vele malen goedkoper. :wink:
    succes
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Voordat je van alles gaat aanschaffen eerst de vraag wat voor regelaar erin zit ?

    Id dat zo'n 3-standen schuif met een weerstandsblokje bediend door een Servo ?
    Zo ja zou ieder electronische regelaar je al helpen. Carson/Mtroniks heeft bv. een goedkope regelaar voor 15 of 20 turns motoren. (standaard 540 is 27 of 35 turns)
     
  7. bombarst

    bombarst

    Lid geworden:
    14 sep 2003
    Berichten:
    803
    Locatie:
    Zuidbroek(GR)
    nee,er ligt een robbe regelaar in,zo'n paarse(type weet ik zo niet)

    de motor vervangen wil ik binnenkort eens even gaan doen.

    de smart light van extension heb ik er nu in,gewoon een perfect stukje techniek!
     

Deel Deze Pagina