Tamiya TT 01 E wielen draaien in tegenovergstelde richting

• Topicstarter Topicstarter downwiththeb
  • Startdatum Startdatum
D

downwiththeb

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben nog nieuw in het modelbouwen van auto's.
Nu heb ik met mijn zoontje een TT 01E in elkaar gezet.
Nu is mijn vraag aan de voor en achterzijde draaien de wielen tegenovergesteld van elkaar dus bv het voorwiel aan de linkervoorkant draait naar voren terwijl het wiel aan de rechtervoorkant naar achter draait.

Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan?

ALvast Bedankt!!

Klinkt meer als normaal gedrag van een differentieel.

Optie 1:
Als je het rechter voorwiel naar voren draait zal het linker voorwiel juist naar achter draaien. Dit is normale differentieel werking en is niet mis mee.

Optie 2:
Het is pas een probleem als je beide voorwielen tegelijk naar voren draait en beide achterwielen draaien dan naar achter toe. Dan moet je inderdaad een differentieel omdraaien in de auto.

Is het het eerste geval dan is er niets aan de hand. Dit hoor gewoon zo. Bij optie 2 is het fout.

Alvast Bedankt voor de reacties

Ik zal nog even iets duidelijker zijn

Als voorbeeld de hele rechterkant van de auto draait naar voren,
de hele linker kant draait naar achteren.

Maar in mijn logica moeten de voorwielen en achterwielen allen 1 kant opdraaien.
Dus als reactie op pasqual, snap ik niet want als dit correct is zou de auto nooit vooruit kunnen rijden want het ene wiel wilt vooruit terwijl het andere wiel juist achetruit draait

Thanks

Het differentieel verkeerd om,
Dit kan ik me goed voorstellen ga dat vanavond maar eens proberen

Thanks

als jij de auto vooruit drukt, met 2 wielen (bijvoorbeeld links voor en links achter) op de grond. zouden inderdaad beide rechter wielen naar achteren moeten draaien.
dat is de normale differentieel werking.

als je de auto vooruit drukt met beide achterwielen op de grond, zouden beide voorwielen ook vooruit meoten gaan. (de TT-01 heeft voor zover ik weet geen middendiff.