Tamiya TT-01 Kogellagers

• Topicstarter Topicstarter SvenSchippers
  • Startdatum Startdatum
S

SvenSchippers

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe in deze hobby, en ik heb een Tamiya TT01E Porsche 911GT3 XP gekocht. Maar ik heb ergens gelezen dat het verstandig is de lagers te vervangen naar kogellagers, ik heb alleen geen idee waar die zitten hoeveel het er zijn en hoe ik ze moet vervangen? Misschien kunnen jullie me helpen?:confused:

Alvast bedankt,

Maar ik heb ergens gelezen dat het verstandig is de lagers te vervangen naar kogellagers, ik heb alleen geen idee waar die zitten hoeveel het er zijn en hoe ik ze moet vervangen? Misschien kunnen jullie me helpen?:confused:

Zit er geen documentatie bij, meestal zit er wel explodedview bij waar op te zien is waar de lagers zitten.

Lagers oftewel Kogellagers zijn buisjes om de draaiende assen om het draaien gemakkelijker te laten gaan. Standaard zitten er waarschijnlijk roodachtige buisjes omheen. Deze zijn zelfsmerend maar stellen niet veel voor. Op Google kun je zien hoe een kogellager eruit ziet.

De meeste zitten bij de tandwielen en bij de wielen om de assen. Je zult ze wel kunnen vinden, en anders (online) een handleiding raadplegen

EDIT:
Ook voor de maten zul je in de handleiding moeten kijken. Een modelbouwzaak of een andere hobbyist zou je ook kunnen helpen.

Succes,
Robert

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp, nou kan ik ze vervangen bedankt.

Groeten Sven.

Back