Tamiya TT-01E goed om (weer) mee te beginnen?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Madhouse, 29 jul 2014.

  1. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Hallo allemaal,

    Vroeger heb ik al eens een RC auto gehad en het blijft nog steeds kriebelen, daarom wil ik weer een set aanschaffen maar omdat ik er een tijdje uit ben geweest hoop ik dat jullie me wat advies willen geven?

    Ik heb de volgende set uitgezocht op Tamico.de, deze zijn vrij goedkoop denk ik. (De zender, tuningsonderdelen ed. koop ik evt. later, eerst lekker bouwen).


    Tamiya TT-01E Ferrari 599XX
    - Tamiya Ferrari 599XX (TT-01E) Bausatz #58510

    Tamiya kogellager set
    - Tamiya Kugellagersatz TT-01E #54025

    Tamiya snellere motor
    - Tamiya RS540 Sport-Tuned Motor #53068

    1. Is dit een goed chassis om (weer) te beginnen? Of is een ander chassis aan te raden?
    2. Is de snelheidsregelaar die er stadaard bij zit iets of kan ik beter een andere nemen?
    3. Zijn er tuningsonderdelen aan te raden welke ik beter gelijk aan kan schaffen?
    4. Welke accu's kan ik er het beste bij nemen?

    Graag jullie advies en mochten jullie nog vragen hebben of een ander advies hebben hoor ik dat graag ;-)

    Bedankt!
     
  2. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    Zou je ook willen vertellen wat je er mee gaat doen? ga je op een baan rijden of alleen op een stuk asfalt o.i.d.?
    Dan is het al een stuk gemakkelijker voor ons om je te helpen.
    mvg Tom
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Natuurlijk wil ik dat vertellen ;-)

    In eerste instantie wil ik gewoon op asfalt rijden en misschien in de toekomst af en toe eens op een baan maar dat is geen must. Het is voor mij meer een beetje rijden samen met mijn zoontje (nu nog kijken en als hij wat ouder is zelf rijden). Ik hoef niet het beste van het beste maar wel iets goeds.

    Ik hoop dat jullie me hiermee verder kunnen helpen.
     
  4. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Met een TT01 koop je zeker wat goeds, kun je lang mee vooruit. Absoluut een aanrader.
    Standaard ESC is prima om weer mee te beginnen.

    Als LiPo's ligt een beetje aan wat je wilt, wil je er later ook leuk mee op een circuit rijden? Investeer dan meteen 2 tientjes extra in goede LiPo's, nVision, Corally, Intellect of Team Orion.

    En in Duitsland aanschaffen is natuurlijk een grote nono ;) als je wilt dat je ook in de toekomst bij de modelbouw winkel op de hoek of online terecht kunt tenminste..
     
  5. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Bedankt voor je input!

    Ik lees veel angstige verhalen over LiPo's, daar ben ik een beetje huiverig voor geworden.

    Waarom is in Duitsland aanschaffen een grote nono? Ik zou niet weten waar in NL voor een beetje fatsoenlijke prijs online aan te schaffen?
     
  6. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    ik zou dan ipv de tt01 de tt02 kopen, veel delen zijn hier (uiteraard) verbeterd. Er is niks mis met kopen in het buitenland, naar eigen ervaring is de service makkelijker(ze doen niet moeilijk) en ook sneller dan bij de voor mij dichstbijzijnde winkel. In Engeland kopen zou ik je ten zeerste kunnen aanraden. Stukken goedkoper en snelle service.
    Ook doen de lipo's van hobbyking totaal niet onder voor de bovengenoemde merken door Thaan. Scheelt vaak ook ruim 3 tientjes per batterij.
    mvg Tom
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Heb je site(s) in Engeland waar ik goed terecht kan?

    De TT-02 LaFerrari lijkt me ook wel wat ;-)
     
  8. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    onder andere apexmodels.com, wheelspinmodels.co.uk en jemodels.com
     
  9. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks! Zal eens rondkijken :D
     
  10. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
  11. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Thanks voor de links!

    Ik twijfel nog tussen de TT-01E en TT-02 maar aan beiden ga ik geen miskoop doe denk ik.

    Wat voor motor heb ik nodig om gelijk een beetje snelheid te hebben? Die ik eerder al aangaf of levert die niet veel t.o.v. de standaard motor? Evt. nog andere tandwielen? Hij mag best een beetje snel optrekken maar wil ook graag snelheid.
     
  12. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
  13. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Bedankt! Ik heb nu de TT-02 Ferrari 458 bij haertle gevonden voor 119 euro, daar heb ik ze in NL nog niet voor gevonden.

    Wat is het verschil tussen een 23T of bijv. 28T motor? Die Carson kost inderdaad niet veel.
     
  14. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Bedankt voor ieders hulp! Ik heb zojuist de volgende bestelling gedaan :D

    TAMIYA 58560 - TT-02 Ferrari 458 Challenge 1:10 RC Bausatz
    TAMIYA PS-31 - Rauch transparent Lexanfarbe Spray # 86031
    TAMIYA PS-34 - bright red Lexanfarbe Spray # 86034
    CARSON 500904055 - Kugellagersatz für Tamiya TT-02 (16)
    TAMIYA 53983 - 28 Turn Tuning Elektromotor brushed
    CARSON 500013305 - Lexanschere preisgünstig
     
  15. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Omdat veel Duitse online shops zo ongeveer toeleggen op de kit. Dat klinkt leuk, maar maakt de industrie toch echt gewoon kapot, want dat kan je misschien een tijdje volhouden, maar niet heel lang.
    Sustainable industry & economy is niet gebaseerd het uitdelen van kits. Als je service wilt, volgende dag in huis, én even snel langs de modelbouw winkel lopen voor dat ene tandwiel: draag dan gewoon bij aan de lokale economie ;)
    Plus dat de btw in Duitsland 19% is tov 21% in NL, maargoed daar valt verder niemand over.

    Elke Nederlandse shop kan de TT02 LaFerrari of 458 Challenge uit voorraad leveren, volgende dag in huis, of zo ophalen en vandaag nog knutselen.

    Als motor wordt overigens ook veel de Carson Cup Machine gebruikt, stuk goedkoper dan dergelijk Tamiya motortje (€12,95) en rijdt heel goed.
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2014
  16. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Je hebt ook wel gelijk hoor maar ben geen dief van mijn eigen portomonee en dat maakt het altijd wat lastiger om of te kiezen. Ik heb ook geduld en wacht wel een paar dagen met knutselen.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Die 2% BTW verschil zet geen zoden aan de dijk. Wij zijn blijkbaar gewoon bereid meer te betalen voor hetzelfde. Als je kijkt naar Lego, dan betalen we hier tot 25% meer voor dezelfde doos. Ga je met de VS vergelijken, dan betalen we hier soms zelfs tot het dubbele, maar goed, dat is wel wat verder weg, en een hele andere economie.

    En ook sommige lokale shops hebben al jaren veel niet op voorraad, In sommige gevallen is het sneller het zelf in China te bestellen, dan te wachten tot de lokale winkel het in China heeft besteld, en daarna naar je doorstuurt.

    Heb je een lokale shop die niet een "dozenschuiver" is geworden, en wel veel handige dingen op voorraad heeft, dan zou ik ook sneller geneigd zijn daar aan te kloppen. Maar helaas geldt dat al een tijd niet meer voor een aantal winkels.
     
  18. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Dat is absoluut waar voor bepaalde winkels, maar de goede winkels lijden ook onder het imago van de dozenschuivers, ookal zijn ze dat absoluut niet.

    Vergelijkingen met de VS zijn altijd een beetje scheef, omdat mensen vaak vergeten dat alle prijzen in de VS exclusief btw zijn. Daarnaast komen er gewoon invoerrechten, btw en douanekosten bij als je importeert.

    Dat consumenten er vaak tussendoor schuiven zonder dat te betalen, betekent niet dat dat normaal is en een bedrijf dat ook kan doen.

    Inderdaad, als je je niet aan de regels/wet houdt betaal je een stuk minder, simpelweg omdat je niet bijdraagt aan de economie door belastingen/invoerrechten af te dragen als consument, en het dan 'goedkoper' noemen dan bij een winkel bestellen is dan simpelweg flauw: als winkel kun je niet bestaan als je die kosten niet afdraagt.
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Helaas komen de mindere winkels meer in het nieuws, zullen we maar zeggen.

    Het omzeilen van heffingen (hoewel soms gewoon legale diefstal te noemen, want waarom zou je ook een heffing moeten betalen over verzendkosten, die hebben niets te maken met de waarde van het product) geeft inderdaad een scheef beeld. Vandaar de vergelijking met Duitsland, met een ander product, in dit geval Lego, waar je hier voor hetzelfde spul tot 25% meer betaalt, dus een doos die bij onze Oosterburen 40 euro kost, kost hier 50 euro. Dat verschil kan niet te maken hebben met invoerrechten, omdat het een product uit de EU is. Het heeft ook niets de maken met een importeur, want het prijsverschil geldt ook als je in de Lego-webshop iets besteld, en dan gaat het direct vanaf het magazijn op de post naar de klant. En de BTW verschilt maar 2%. Dus waar komt die andere 23% vandaan? Of een mini heli, is voor 25 euro inclusief verzenden te koop, met andere merksticker erop en een betere handleiding ineens 99 euro, ex verzenden. Zelfs met invoerrechten kun je dat verschil niet rechttrekken.

    Voor een klein verschil zal niemand moeilijk doen, maar als een kit uit Duitsland met verzenden nog steeds 60 euro of meer goedkoper is, dan is de vraag tot op welke hoogte je de lokale winkel wil steunen. Dan kun je nog beter de kit in het buitenland bestellen en de winkel een tientje toestoppen, als zakgeld, dan heeft hij extra inkomsten zonder er wat voor te hoeven doen, en jij hebt je model nog steeds veel goedkoper dan lokaal bestellen. Dit laatste is natuurlijk wel absurd, en niet helemaal serieus bedoeld, maar de verschillen zijn soms ook absurd.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Duitsland is groter, daardoor kunnen importeurs groter inkopen. Door grotere aantallen en daardoor ook nog eens extra kortingen kunnen de prijzen lager blijven.
     

Deel Deze Pagina