Tamiya TT-01E Porsche GT3

Ik heb een Tamiya TT-01e Porsche GT3 en die ben ik opnieuw gaan bouwen. Soms zie je nog wel dat sommige onderdelen een beetje zwart zijn van het oude smeer en ook dat sommige onderdelen nog aan elkaar zitten wat je er eigenlijk later op moet schroeven. Dat bet kreeg ik er niet helemaal af. Ik ben niet iemand met hele lange verhalen maar ik heb wel veel foto's (Waar je waarschijnlijk het meeste aan hebt:D). Hieronder komt het verslagje:

Eerst alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hieronder een overzichtje van alle onderdelen:

wi94t4.jpg

Dan maar beginnen met het bouwen. Als eerste moet je de spur met een kogellagertje, een klein pinnetje en een rondje en een stangetje bevestigen:

r22rt3.jpg

Dan de stang van de aandrijving:

2rdb1g1.jpg

Hier het diff wat ik nog in elkaar moest zetten:

2entd3p.jpg

En hier zit het in mijn auto:

2rnzb13.jpg

Kapje erop (die bodytowers die moet je er eigenlijk later op doen maar ik had geen zin om ze eraf te schroeven:P):

zv9ctv.jpg

Dan het kapje aan de onderkant erop en dan is deze kant klaar:

30wpnie.jpg

1zy7yqf.jpg

De andere kant is zo goed als hetzelfde dus daar ook niet echt foto's van gemaakt. Hier een overzichtje van hoe de auto nu is met die dingen al waar de wielen op moeten:

9u83k2.jpg

Hier de auto met vering:

35846kx.jpg

Hier een foto met de stuurinrichting:

21m6z3r.jpg

En nu de elektronica erin gemaakt. Het motortje doe ik nu ook pas want ik vond het niet echt nodig om hem helemaal aan het begin er al in te doen. Is alleen maar lastiger. Ik heb ook een andere regelaar en motor. De servo en ontvanger zijn nog wel hetzelfde. Zoals je ziet kan er bij het motortje dat kapje er niet meer op. Is niet zo'n ramp dus ik heb er nu niks omheen. Hier de foto van de elektronica:

andmch.jpg

Nu de soort van ''brug'' erop bevestigen (LET WEL OP DE ANTENNE DAT JE DIE DOOR HET GAATJE DOET! Ik moest hem ook weer loshalen.)

168ei2t.jpg

Hier een overzicht hoe de auto nu is:

29llkjq.jpg

Nu de wielen en hij is klaar:

2qtwgev.jpg

mkjck8.jpg

En hier met de kap die erbij zat:-D:

10xey6b.jpg

262nnfk.jpg

2s1ojd3.jpg

2wfl7cn.jpg

En hier de kap die ik zelf gespoten heb (Zonder moeite;););)) :

a2u8so.jpg

xp5478.jpg

2hmhszk.jpg

Zo, Dit was mijn auto dan. Ik hoop dat jullie wat aan het verslagje hebben.

Mvg, Niels

Edit 1:

Nog de draden een beetje netter gedaan:

qpgd8i.jpg

2h846j4.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Niels,

Ik heb er wat aan. Ik wil deze auto (rally uitvoering, suzuki) ook ooit nog kopen. Ik vroeg me af of er diffs inzaten met tandwielen of kogels. Ik heb nl. hele slechte ervaring met kogeldiffs, het blijven loslopen ervan op een F103 chassis, dus die hoef ik nooit meer. Bovendien ben ik meer voor de betrouwbaarheid dan voor het oeverloos kunnen afstellen van iets, ik merk dat verschil toch (nog?) niet.

Leo

Misschien een tip voor je Niels.
Dat vet kreeg ik er bij mij heel makkelijk af met een bus remmenreiniger. Ik weet niet of ik er iets mee beschadigd heb maar het werkt nog steeds perfect.

Ik heb inderdaad ook een ontvetter gebruikt. Maar die onderdelen die heel erg vet waren die krijg je niet helemaal schoon.

Op het 4e plaatje zie je toch dat er tandwielen inzitten? Of bedoel je iets anders?

Ik ga waarschijnlijk er nog goudpluggen opzetten. En als ik er een keer zin in heb de draadjes wegwerken. Alleen bij het motortje zijn die draden niet buigbaar dus die moeten wel een beetje omhoog staan:(

Ik ben een beginner
en wil deze auto misschien kopen op conrad.nl
maar wat moet je er nog bij kopen qua zenders enzo
omdat dat op conrad niet echt goed is uitgelegt

tris

Ik ben een beginner
en wil deze auto misschien kopen op conrad.nl
maar wat moet je er nog bij kopen qua zenders enzo
omdat dat op conrad niet echt goed is uitgelegt

tris

als je nog antw wil kan ik je dat wel even geven :)
ben even oud maar toch al 2 jaar ervaring met rtr begonnen maar nu met m'n 2e auto bezig (kit) zon chassis heb je op je gemakkie in 1/2 dagen af
bij de tamiya tt-01 kits moet je zelf nog zorgen voor een accu (6 cel 7,2 v), lader( liefst snellader ), zenderset ( ontvanger en zender ( soms nog servo erbij) als beginner heb je aan een 27mhz zender genoeg maar als je echt met de hobby door wilt gaan raad ik aan toch een betere te kopen te denken aan 40mhz of 2,4 ghz met eventuele instel mogelijk heden), en dan nog een stuur servo (soms bij zenderset) liefst rond de 5 kilo aan kracht wil je de normaal geprijste hebben

nog wat extra info over motor en regelaar die bet de kit zitten:
motor: standaard 27turns ( hoe minder turns hoe sneller )
regelaar: 60a, limit 23t ( milde 21t kan die ook nog wel aan)

als iemand opmerkingen hier over heeft dan hoor ik dat graag leer ik daar ook weer wat van

Back