Tamiya TT-02 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door RCMofo, 3 apr 2015.

1. Martijn78m

Martijn78m

Lid geworden:
    15 mei 2020
    De servo zit goed vast, zojuist nog even gecheckt.
    Het wisselt omdat ik met de trim functie de wielen aanpas. Op het moment dat hij naar links afwijkt dan trim hem weer iets naar rechts, helaas komt er dan weer een afwijking naar rechts.
    Heb de wielen overigens nog wat beter aangedraaid die konden nog wel wat strakker, maar niet echt veel verandering.

Het is overigens geen Tamiya servo.

Ik ga denk ik de voorkant nog eens opnieuw ga monteren wat ik vind dat er redelijk wat speling inzit, alhoewel dit meer door de vering lijkt te komen

Laatst bewerkt: 17 mei 2020
  2. Ghossie

Ghossie

Lid geworden:
    28 dec 2008
    F8C3712C-45A6-424D-9E7E-074A83EB4942.jpeg Kijk deze foto, de achterwielen staan naar binnen en dat is to-in en de voorwielen wijzen naar buiten en dat heet to-out. Als je dat hebt moet de auto in één lijn rijden. Voor stel je dat af met de stuurstangen en achter vervang je de fussee voor 1,5 of 2 graden.
    Met 2 graden krijg je ook nog sneller temperatuur in je banden.
    Die speling die in jouw auto zit mooi laten zitten, dat zit in iedere Tamiya.
    Sux6

3. Dipp

Dipp

Lid geworden:
    15 jun 2020
    Volgens de tamiya-cup regels 2020 is het "verboden" om onderdelen van concurrerende (bv Yeah) bedrijven te plaatsen. Toch? Weet alleen niet hoe streng men hier op toe ziet.
    Het heet tenslotte Tamiya cup.

4. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Daar wordt op gelet. In ieder geval alles wat aan de buitenkant zichtbaar is zal gecontroleerd worden. Heb jij bv in je diff andere tandwielen zal dat niet te zien zijn.

5. Dipp

Dipp

Lid geworden:
    15 jun 2020
    Als reactie op bovenstaande topic:
    Mijn allereerste tt-02 Kit, helemaal origineel (op setje kogellagers na) en nauwgezet de handleiding gebruikt, doet het prima. Ik heb een Carson Reflexwheel X2 stuurwiel en een Carson servo cs-6. Goed spul voor een beginneling.
    Wat mij opvalt is dat ik regelmatig de sturing moet kalibreren. Dat is wel handig en snel te doen. Maar ik vind dat ik het wel veel moet doen, anders is er een duidelijk curve naar links (gebeurt vaak) of naar rechts. het terrein waar ik op rij is een glad geasfalteerd basketbal veld. Weinig tot geen kleine obstakels. Maak niet uit of ik veel rondjes li of re om maak. Het zit meer in het li/re switchen. Heb ik het idee.
    Wat heb ik er zelf aangedaan. Dit forum bekeken op zoek naar dergelijke topics. Servo verwijdert en op nieuw servohevel vlgs richtlijn gemonteerd. Heb het hele sturingsdeel uit elkaar gehaald, vetvrij gemaakt en weer volgens de handleiding in elkaar gezet. En toch nog "vaak" een bijstelling van rechtdoor.
    Het sturen op hoge/lage snelheid gaat prima nauwkeurig en snelle reactie.
    Zonder nu meteen hop-ups of andere upgrades te bestellen wil ik graag lezen wat ik er verder aan kan doen. Suggesties?

6. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Ieder verhard terrein heeft enig afschot. loopt dus een beetje scheef, om het water weg te laten lopen.
    ook dat basketbal terrein.
    ik had met mijn auto's toendertijd nog wel eens de uitdaging dat rechts van de weg je aan het trimmen was voor rechtuit.
    en als je terug kwam over dezelfde kant dat je weer aan het trimmen kon.
    ga je rechts (getrimt ) heen, kom je over links terug, is de verkanting hetzelfde, kloppen de trims

net als een echte auto, loopt de stuurinrichting een beetje met de verkanting van de weg mee.
    speling maakt dit erger.

als ik dus een speed run ging doen, zette ik de auto meestal midden op de weg.
    dan heb je dat probleem niet, en kun je echt recht trimmen.
    en verder..

7. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Controleer ook of de banden goed vastgelijmd zitten.
    Maar de servo is natuurlijk niet echt de beste, daarin kan je probleem zitten. Gezien je servo met een JR stekker komt vraag ik mij af of je wel het juiste heveltje gebruikt. De assen van servo's komen in 3 verschillende uitvoeringen, 23, 24 en 25 tands. 25 tands is veel gebruikt maar gezien je servo met een JR stekker komt kon dat wel eens anders zijn. Een verkkerde hevel kan wel eens een klein stapje op de as verspringen....

Deel Deze Pagina