Tamiya tt02 upgrade

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rcjuniorfreak, 12 jul 2016.

  1. Rcjuniorfreak

    Rcjuniorfreak

    Lid geworden:
    24 okt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Heerhugowaard
    heb van mijn verjaardags geld een tamiya tt02 ford capri jagermeister uitvoering gekocht, ik heb hem al een week of 3 en het chassis is af alleen nog verfen. Binnenkort wil ik hem gaan upgraden, ik heb een aluminium batterij stang (om de batterij vast te houden) gezien. Aluminium geleidt goed de warmte af dus je batterij wordt minder heet. Ik vroeg me nou af als ik wil gaan racen is dat nou een goed idee omdat je batterij minder heet wordt of een slecht idee omdat toch gewoon weer gewicht is. Trouwens als je iets weet dat echt geüpgrade moet worden of je hebt tips dan ben ik heel blij als je wilt reageren want alle hulp is welkom.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      275,9 KB
      Weergaven:
      441
  2. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    wat updates kan je denken aan een Alu tussen as, kogellagers, oliedempers (Tamiya CVA zijn prima) en fuseeblok achter 2.5 graden toe-in
     
  3. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De enige noodzakelijke upgrades zijn die Jan hierboven aan geeft.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Die aluminium batterijhouder zal geen verschil uitmaken in de batterijkoeling, de oppervlakte is veel te klein in verhouding tot zo'n grote accu.

    Overigens voor veel onderdelen geldt dat je beter het bij kunsstof kunt houden omdat dat het breekpunt op de juiste plek houdt, maar zeker door de flex bij een klap niet buigt (alu wel) en uiteindelijk aluminium niet veel meer aan de wegligging verbeterd.

    Luister naar de bovenstaande adviezen en je zult een hoop geld besparen.
     
  5. Rcjuniorfreak

    Rcjuniorfreak

    Lid geworden:
    24 okt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik zag ook op een tamiya race dag dat mensen iets van tape ofzo gebruikten.
     
  6. Rcjuniorfreak

    Rcjuniorfreak

    Lid geworden:
    24 okt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Om hun batterij vast te zetten
     
  7. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Wij gebruiken op de TRF's tape omdat hier geen accu houder op zit. Je kunt zo ook schuiven met de accu voor de balans van de auto.

    Op een TT zijn paar een paar opties noodzakelijk (die Jan noemt) en voor de rest gewoon standaard houden.
     
  8. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Voor de TT-02 die op je foto is afgebeeld raad ik aan dat als je met die banden gaat rijden daar zeker (de juiste) inserts (soort van binnenbandje) in te steken.
    Dit zorgt voor een mooiere slijtage van je banden en verbeterd de grip.

    Voor de juiste inserts hieronder de juiste items en hun part nr:

    Voor je banden vooraan (26mm) gebruik je best één van beide inserts

    53113 racing inner tire sponge set (zachte versie)
    of
    53156 racing inner tire sponge set (hardere versie)
    Voor je banden achteraan (30mm) gebruik je best de volgende inserts
    53230 Wide inner tire sponge set

    Hieronder een lijstje met de juiste upgrade parts en hun part nr:
    50746 50mm C.V.A. super mini damper set (let op: een setje zijn maar 2 dampertjes, je hebt dus 2 setjes nodig om je wagen volledig uit te rusten.
    54476 ball bearing set (deze kun je eventueel van een ander merk nemen)
    54500 High speed gear setje (hiermee kun je andere verhoudingen gebruiken)
    54501 alu propeller shaft (alu center asje)
    54502 alu propeller joints (alu verbindingsasjes tussen je center as en de geardiffjes)
    54549 alu 2.5° rear upright
    54550 3x18mm low friction step screw (deze vijsjes gebruik je best als je de standaard sturing blijft gebruiken.
    54495 RM-01 alu servo mounts (voor velen van minder belang maar dit zorgt er wel voor dat je extra ruimte krijgt tussen je servo en de motor, kan handig zijn om je elektronica mooi in te werken.
    54247 3x18mm alu turnbuckle shafts (om je toe-in spoor vooraan te kunnen instellen)
    50797 5mm short ball nut (deze zijn nodig voor de hierboven vernoemde 3x18mm turnbuckle shafts
    53642 5mm alu ball connector (nodig om de 3x18mm turnbuckles te kunnen monteren.
    53587 5mm shim setje (dit gebruik je om de overtollige speling weg te werken, dit is zeer belangrijk voor een goed werkende wagen)

    Hiermee kom je al een heel eind ver , het lijkt een serieus waslijstje maar qua aankoop valt dit best mee, enkel de originele tamiya lagertjes, de 2.5° alu rear uprights en dampertjes kunnen afhankelijk van waar je dit aankoopt nogal prijzig zijn.

    Hieronder nog een zeer interessante link voor allerlei tips voor je TT-02, waaronder de tip van de RM-01 servo mounts die hij van mij heeft overgenomen alsook de lay-out van de elektronica;)
    http://www.thercracer.com/2014/08/tamiya-tt02-guide-mods-tuning-and-tips.html

    Hiermee hopende je goed geholpen te hebben
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2016
  9. Rcjuniorfreak

    Rcjuniorfreak

    Lid geworden:
    24 okt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ok, heel erg bedankt voor de hulp en het gaat me denk ik wel lukken:koud:.
     
  10. Stormbreaker

    Stormbreaker

    Lid geworden:
    29 jul 2009
    Berichten:
    431
    Als je gewoon een compleet setje banden koopt (bijv. sorex 32) zitten de inserts vaak inbegrepen (http://www.the-border.com/SOREX-Glued-32R-Black-Revlite24-pk4-XG-32RK.html) Plakken schijnt vaak qua kosten niet te lonen. Inserts kan je bij plakken af en toe wel vervangen, heb ik van een wedstrijdrijder gehoord.
    @TS, waar ga je racen? Ik ben pas begonnen met racen met de TT02 bij MBC de Sluis. En je gaat neem ik aan op lipo's rijden? Sommige beginners beginnen eerst met NimH maar dat moet je niet doen, dan is het niet leuk want dan heb je in het begin al gelijk snelheid/acceleradius te kort. Ik zou gelijk met een goede 2S lipo beginnen, liefst min. 45-60C.
     
  11. Rcjuniorfreak

    Rcjuniorfreak

    Lid geworden:
    24 okt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Ik weet het nog niet echt waar ik ga racen maar ik denk hfcc in Denhaag zoiets, kan je de originele Tble 02 gebruiken met lipo,s?
     
  12. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Ja. De TBLE-02S heeft een LiPo voltage cutoff. Bewaar het boekje van die regelaar goed, want de instellingen zijn zonder dat boekje niet meer te wijzigen, het LED'je dat erop zit is namelijk niet zo heel duidelijk.
     

Deel Deze Pagina