Tamiya versnellingsbak inkorten

Hoi

Ik overweeg om een Tamiya versnellingsbak in te korten, dwz alleen de eerste versnelling over te houden.
Ik had al een oud topic erover gevonden, echter daar geen foto's meer van zichtbaar en de werkwijze was me ook niet helemaal duidelijk.
Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe te werk gaan?

Alle tips en foto's zijn welkom

PS tuurlijk een unterflow motor een andere optie, maar dit omdat het kan...en minder plaats in beslag neemt
 
De video in Cor's bouwverslagje werkt wel nog, daar staan heel wat foto's in, zou moeten lukken om vanaf daar na te maken?

Of gewoon zelf openen, laten draaien in 1e versnelling, alle stilstaande tandwielen verwijderen, en dan zien welke assen/behuizingen ingekort kunnen worden.
 
Hier een foto
119968791_2770952669818395_7584079853739076961_n.jpg
foto is er eentje van Cor. Zelf gebruik ik de tamiya versnellingsbakken niet neemt te veel ruimte in, en steekt vaak nog een stuk onder de cabine door wat ik niet mooi vind.
 
Kijk eens in mijn verslag van de Globe liner. Als je dan de 3 bak verkoopt voor €25 heb je voor een €10 een fijn lopende "unterflur"
 
Back
Top