Tamiya wax

• Topicstarter Topicstarter Bora
  • Startdatum Startdatum
B

Bora

Guest
Hallo ik heb een vraagje.

ik heb voor mijn plastic wagentjes een potje wax gekocht van tamiya om mijn modellen op te blinken.

Maar eerlijk gezegd vind ik niet dat mijn wagentjes meer blinken.
Ofwel doe ik het verkeerd.

Ik neem een doekje en doe een beetje van dat spul aan, en wrijf op mijn wagentjes. Het resultaat is dat het niet blinkt. ik ben eens naar modelbouw tentoonstellingen geweest en daar blinken die wagentjes echt formidabel.

Hoe doen die mannen dat?

Iemand een idee,

wel, goede spotlights, ehm, de kap speciaal behandelen tijdens spuiten ( dus geen afdrukken ) en mss dat spul eventueel..

Is het geen echte wax? In dat geval opbrengen even laten drogen en dan met eens cone doek goed uitwrijven...

Het gaat hier om WAX, niet om een polijstmiddel. Als de verf dof is moet deze eerst gepolijst, daarna zorgt de wax voor een diepe glans.
Tevens zorgt de wax er voor dat stof en vuil zich minder makkelijk aan de verf hechten.

Suc6,

Marcel.

M-thing zei:
Het gaat hier om WAX, niet om een polijstmiddel. Als de verf dof is moet deze eerst gepolijst, daarna zorgt de wax voor een diepe glans.
Tevens zorgt de wax er voor dat stof en vuil zich minder makkelijk aan de verf hechten.

Suc6,

Marcel.

A ja, dank u voor de hulp, maar heeft u een idee hoe ik best die verf polijst? thanks

Back