tamiya & wedico

heej mensen effe een vraagje...

als ik nou voor mijn tamiya truck een trailer wil maken zou ik dan ook die kunnen combineren met bijvoorbeeld een wedico chasis o is dit een te groot verschil in grote ???

groeten Tim

heej mensen effe een vraagje...

als ik nou voor mijn tamiya truck een trailer wil maken zou ik dan ook die kunnen combineren met bijvoorbeeld een wedico chasis o is dit een te groot verschil in grote ???

groeten Tim

Hallo Tim,

Het verschil is eigenlijk te groot, het kan wel, maar niet echt mooi !
De breedte van de chassis zijn wel gelijk, namelijk 60 mm

kk ... dan zal ik de trailer maar zelf moeten fabriceren met behulp van onderdelen van orginele tamiya trailers...

oow en trouwens zijn jullie lid van eeen club of is er een club van truck bouwers in nederland waarvan ik lid kan worden het lijkt me namelijk leuk om samen met mensen met de trucks te rijden enzo

Als je een Wedico chassis pakt en de assen verlengd naar Tamiya lengte, dan heb je een chassis met Wedico spullen op Tamiya schaal.

kk ... dan zal ik de trailer maar zelf moeten fabriceren met behulp van onderdelen van orginele tamiya trailers...

oow en trouwens zijn jullie lid van eeen club of is er een club van truck bouwers in nederland waarvan ik lid kan worden het lijkt me namelijk leuk om samen met mensen met de trucks te rijden enzo

er zijn meerdere, zoek maar eens op:
Modelbouwvereniging Papendrecht
Index  Modelltruckers
de asfaltrockers van modelbouw vereninging woubrugge
en zo zijn er vast nog een paar, die kan je via links op bovengenoemde sites vaak wel vinden

hant natuurlijk een klein beetje af van waar je woont.

ok bedankt voor de vele responses .. hebben jullie enig advies welke club ik mij het beste zou kunnen aansluiten ?

ik heb een schaal 1 op 14 tamiya ford aeromax (die nu een grondige opknap / schoonmaak beurt aan het krijgen is)

Niet bij een club die alleen maar op Wedico is gericht. dan kan je al gauw uit bij clubs als MBVP, Asfalt Rockers, Modeltruckers.

Niet bij een club die alleen maar op Wedico is gericht. dan kan je al gauw uit bij clubs als MBVP, Asfalt Rockers, Modeltruckers.

De Modeltruckers zijn van oorsprong een club van 1:16
Sinds kort rijden er ook wat tamiya's rond, maar volgens mij zijn ze daar niet echt blij mee.

De Asfalrtrockers is eigenlijk een Tamiya club.

MBVP is een club waar meerdere schalen zijn toegestaan, ook is een (verbouwde) Bruder is toegestaan.
NNMG is een club van alleen schaal 1:16
De Minitruckers is een club van alleen schaal 1:16
De Bemoc is een schaal eigenlijk 1:16, maar daar is Bruder ook toegestaan.

Back