Tamiya Wild Dagger upgrade

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Ergenic, 25 aug 2017.

  1. Ergenic

    Ergenic

    Lid geworden:
    7 aug 2017
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Maastricht
    Hallo Heren,

    Ik heb zojuist mijn Tamiya Wild Dagger van zolder gehaald.
    Het plan is om hem een flinke uprade te geven voor meer snelheid en meer vermogen, zonder alles kapot te draaien, dus mag wel duurzaam blijven.
    Ik zat zelf te denken aan een setup met 1 motor. Misschien een niet te sterke brushless?
    (graag ook advies over 2 motor setup)
    Ja ik heb de andere topics over Wild dagger gelezen, maar ik ben benieuwd naar een setup met onderdelen die er in 2017 te verkrijgen zijn, omtrent motors en ESC.

    Ik wil er ook een paar aluminium onderdelen op, ik had gekeken op de site van asiatees,
    iemand ervaring met bestellen via deze site? Welke aluminium onderdelen zijn een must?
    https://www.asiatees.com/display?Ta...brand=Tamiya&model=Wild+Dagger&id=59450&pid=1

    Iemand een site waar ik de aluminium chassis kan bestellen?

    Hij is nu uitgerust met:
    Motor: RC 540-J x 2

    ESC: Carson 16T Touchdown
    4,8 - 8,4V(4-7Zellen)
    Spannungsabfall @10A 0,033V
    200A/ 1sec
    50A / 30sec
    28A / 5min
    Bec 1A75V
    Frequenz 1khz v/r
    Temp -5 bis +35 Grad C(keine Nebelbildung)
    16Turn ( in der Praxis von der Übersetzung mit abhängig)
    Verzögerung rückwärts ca 1sec
    Alle Daten bei 25Grad C

    ontvanger: Graupner JR 40 MHz Band BEC

    [​IMG]
    [​IMG]


    benieuwd naar jullie technische blik :)
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Als je overgaat naar slechts 1 motor, verlies je natuurlijk de 4x4 aandrijving...
    Wil je 2 brushless motoren, zul je ook 2 brushless regelaars nodig hebben.

    Je kan er 'iets' snellere motoren instoppen, dat wel, maar denk niet dat dit echt het chassis is om zeer extreem te gaan.

    Is de auto reeds voorzien van kogellagers? Zoniet misschien de eerste te overwegen upgrade.

    Misschien een nieuwe 'verse' accu, eventueel andere schokdempers voor wat minder 'bouncy bouncy' rijgedrag...

    Als je er écht voor wil gaan kan alles natuurlijk: https://www.msuk-forum.co.uk/forums/topic/28636-super-customized-tamiya-wild-dagger/ maar denk dat je snel tegen de beperkingen van de (ietwat gedateerde) auto zult tegenaanlopen, terwijl recentere modellen standaard al ontworpen zijn op snellere motorisatie.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2017
  3. Ergenic

    Ergenic

    Lid geworden:
    7 aug 2017
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Maastricht
    Tamaniac thx voor het advies.
    Ik heb op het internet gehoord at de gearbox heel wat geweld aan kan, alleen de aandrijfas is de bottleneck,
    daarom ga ik voor de ofna dog bones 17145. Nu zoek ik nog een mooie prijs kwaliteit ESC (of 2) met 2 geschikte motoren voor de dagger met versterkte dog bones.
     

Deel Deze Pagina