tamiya wild one offroader

binnenkort een bouwverslag van deze Tamiya wild one off-roader.

als het goed is komt hij vrijdag hier aan :D.

gr Sander.

tamiya%2B58525%2Bwildone.jpg

gallery_58525_02.jpg

Laatst bewerkt:
inderdaad leuk wagentje, heb zelf een 'antieke' bearhawk opgeknapt. Daar een muco brushless startersetje van gm-racing.de in gezet, ding gaat als een raket :D Mocht iemand nog spares hebben voor de bearhawk :D

Die Bear Hawk is Ook nog bestuurbaar dan? :$ .. Zo'n 'raket project' heb ik gedaan met m'n UltimaSC (ook 2WD).. Wellicht is 100km/h ook wel wat teveel van goede.. Maar best onbestuurbaar dan

inderdaad leuk wagentje, heb zelf een 'antieke' bearhawk opgeknapt. Daar een muco brushless startersetje van gm-racing.de in gezet, ding gaat als een raket :D Mocht iemand nog spares hebben voor de bearhawk :D

er zijn weer genoeg onderdelen voor to koop hoor ;).

Modellbau-Seidel - Artikelsuche - STADIUM BLITZER

heb de bearhawk kap nog via ebay kunnen kopen.
en op de blitzer beetle gezet.
en met wat onderdellen van de BD-01 kun je hem makkelijk ombouwen met 12mm hex aan de voorwielen.
[153916] tamiya-blitzer-beetle

gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
en de bouw is begonnen :D.

de wild one zal wilder worden dan de standaard kit :cool: .
dus daar hebben we wat extra onderdellen voor nodig.
zo zal de standaard regelaar vervangen worden voor de TEU-302BK regelaar en zal aangedreven worden door de 23T super-stock BZ motor.
ook komen er mooie scale velgen en banden van de Fast Attack onder.
de body word wel standaard gemaakt maar zal nooit gebruikt worden.
de andere body moet nog binnen komen.
ook de kleine sidebars worden door de langere van de Fast Attack vervangen.

hier vast de velgjes, bandjes, sidebars, regelaar, motor, servo (futaba 3010) en het belangrijkste de KIT zelf.

gr Sander.

tamiyawildone001.jpg

tamiyawildone002.jpg

tamiyawildone003.jpg

tamiyawildone004.jpg

tamiyawildone005.jpg

Dat is een leuke om te volgen..:thumbsup:. En nog zo'n mooi ouderwets ingerichte doos. Maakt zo'n kit toch wat speciaaler..:)

Nice...Mijn aandacht heb je
Groet Dennis

de bouw is nu echt begonnen.

hier is de voorophanging, bumper en de schokdemper gemoteerd op het chassis.

de rode ringen onder in de schokdemper horen er volgens de tekening niet op.
maar omdat de veren een te grote diameter hebben schuiven ze van de allu houder af, hierdoor komen ze helemaal scheef te zitten op de allu houder.
de rode ringen valen precies in de allu houders en met een verdikte rand steken ze iets buiten het allu.
nu kan de veer geen kant op en zit hij mooi recht.
dit ben ik niet gewend van tamiya :rolleyes:.

maar nu het eenmaal goed zit, ziet het er serieus strak uit.

gr Sander.

tamiyawildone006.jpg

tamiyawildone007.jpg

tamiyawildone008.jpg

tamiyawildone009.jpg

tamiyawildone010.jpg

tamiyawildone011.jpg

tamiyawildone012.jpg

tamiyawildone013.jpg

tamiyawildone014.jpg

tamiyawildone015.jpg

Hele goede foto's..En duidelijk bouwverslag..;)..

Ben ik inderdaad niet gewend van Tamiya :rolleyes:, dat je er een aanpassing aan moet maken. Weet ook niet of het anders is op de originele vintage Wild One?

Groet Dennis

Hele goede foto's..En duidelijk bouwverslag..;)..

Ben ik inderdaad niet gewend van Tamiya :rolleyes:, dat je er een aanpassing aan moet maken. Weet ook niet of het anders is op de originele vintage Wild One?

Groet Dennis

vroeger zaten er geen olie dempers op.
bij alle nieuwe vintage modellen zitten tegenwordig olie dempers en kogellagers bij.
maar goed het was erg makelijke te verhelpen ;).

en ook maar weer even wat verder met wild one.

en begonnen met de achterophanging.
tamiyawildone016.jpg

de side bars vervangen voor de langere versie van de Tamiya Fast Attack.
tamiyawildone017.jpg

tamiyawildone018.jpg

de rolkooi, mooi met allu buisje, lekker sterk.
tamiyawildone019.jpg

tamiyawildone020.jpg

de gearbox,
jammer dat er voor de gearbox geen kogellagers mee geverd zijn.
maar gelukig had ik nog wat liggen.
hij moet helaas weer uitelkaar omdat en 3 kleine lagertjes bij zitten van brons.
dus moet nog 3 lagertjes van 8x5x2,5 mm hebben.
of iemand heeft er nog 3 liggen waar niks mee gedaan word, pm me maar even.
tamiyawildone021.jpg

tamiyawildone022.jpg

de draagarmen en assen zien er gewoon weer goed uit.
alles past mooi in en op elkaar.
tamiyawildone023.jpg

tamiyawildone024.jpg

tamiyawildone025.jpg

tamiyawildone026.jpg

de achter dempers,
tsja gewoon erg mooi.
tamiyawildone027.jpg

tamiyawildone028.jpg

tamiyawildone029.jpg

tamiyawildone030.jpg

en een totaal plaatje.
tamiyawildone031.jpg

gr Sander.

Kleine correctie: de originele uitvoering beschikte wel degelijk over oliegevulde schokdempers (ik heb deze kit in 1990 gekocht en gebouwd)
De dempers zagen er wel anders uit (vooral achter), dus daarvoor zal men nu wel een soort "universeel" type hebben genomen. Maar de voordempers beschikten toen ook al over een rode ring (is ook goed te zien op de originele productfoto's)

tamwild2.jpg

Heel lekker makend dit :cool:... En vind de shocks er zeer mooi uit zien.. zie dit liever als die kunstof dingen.

Kijk weer uit naar de volgende foto's. En ben benieuwd hoe je aanpassingen in het geheel plaatje uitzien..:thumbsup:

Groet Dennis

Kleine correctie: de originele uitvoering beschikte wel degelijk over oliegevulde schokdempers (ik heb deze kit in 1990 gekocht en gebouwd)
De dempers zagen er wel anders uit (vooral achter), dus daarvoor zal men nu wel een soort "universeel" type hebben genomen. Maar de voordempers beschikten toen ook al over een rode ring (is ook goed te zien op de originele productfoto's)

tamwild2.jpg

a oke,
ik kan me heugen dat er gewone veren onder zaten zonder olie.

maar goed ze worden nu met mooie allu dempers geleverd ;).

gr Sander.

Heel lekker makend dit :cool:... En vind de shocks er zeer mooi uit zien.. zie dit liever als die kunstof dingen.

Kijk weer uit naar de volgende foto's. En ben benieuwd hoe je aanpassingen in het geheel plaatje uitzien..:thumbsup:

Groet Dennis
Hey Dennis de shocks zijn idd erg mooi en ze zijn in mijn ogen van zeer hoge kwaliteit en erg soepel.

gr Sander.

zo electra erin en de wielen gemonteerd.
de electra komt nog anders te zitten maar dat komt pas als de andere spullen binnen zijn.
de auto moet dan toch weer helemaal uitelkaar omdat het chassis nog gespoten gaat worden.

tamiyawildone032.jpg

tamiyawildone033.jpg

tamiyawildone034.jpg

tamiyawildone035.jpg

tamiyawildone036.jpg

tamiyawildone037.jpg

tamiyawildone044.jpg

tamiyawildone045.jpg

en even een proef rondje gereden natuurlijk :p.
en moet zegen dat de voor dempers eng stug zijn.
daarom heb ik de rode ring die boven in de demper zat eraf gehaald.
ook heb ik de dunste olie erin gedaan die ik had.
nu is de voordemper veel soepeler en de auto stuiterd nu niet meer met de voorwielen van de weg af.
dus de auto blijft nu lekker contakt houden met de weg.

de motor en regelaar worden iets wat warm.
dus even kijken voor wat coolribben voor op de motor, en een fan op de regelaar.

met de body ben ik ook begonnen.
maar deze zal dus nooit gebruikt gaan worden.

tamiyawildone038.jpg

tamiyawildone039.jpg

tamiyawildone040.jpg

tamiyawildone041.jpg

tamiyawildone042.jpg

tamiyawildone043.jpg

en gespoten.
er zijn nog stickers die op het chassis moeten maar die heb ik niet geplakt.
tamiya%20wild%20one%20047_zps978e58e4.jpg

tamiya%20wild%20one%20049_zps7d8e66d3.jpg

tamiya%20wild%20one%20050_zps22b90a86.jpg

tamiya%20wild%20one%20052_zps68d8e596.jpg

tamiya%20wild%20one%20053_zps28e46917.jpg

tamiya%20wild%20one%20054_zpsfc08bd0c.jpg

gr Sander.

Erg leuk. Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel een beetje begint te kriebelen. Dit was als ik me niet vergis mijn eerste nieuw gekochte model (wat ik dus ook nog zelf moest bouwen) Ik vond het altijd al een mooi ding, omdat hij tenminste nog wat weg heeft van een "echte" crossauto. Helaas is het ding een paar keer gecrahst toen ik hem had uitgeleend aan een kennis en daarna in de onderdelenbak beland.

Alleen jammer dat er wel het een en ander aan veranderd is. Zo zaten de zwarte beugels aan de zijkant niet op het originele model (snap niet waarom dit gedaan is, het ziet er i.m.o. niet echt mooi uit) Er zaten alleen twee rode beugels tegen de zijkant van de accubak. De dempers zijn dus ook al anders (hoewel je het verschil niet meteen ziet)

Ik denk er nog even over na, maar het is wel een stukje nostalgie.

Laatst bewerkt:
dat bakkie ziet er goed uit, krijg bijna jeuk om inkopen te doen :-)
Ik heb de bearhawk laatse voor mijn zoontje weer in elkaar gesleuteld (dat bartsmit spul is 3xniks) maar is een beetje uit de hand gelopen. gisteren kogellagertjes gemonteerd :-)
Die velgen op jou bearhawk/onder jouw bearhawk kap zijn wel vet, heb je die 12mm hex dingen gewooop de bestaande as geschoven of zit er een andere as in?
waarschijnlijk ook eens mijn optima pro 4wd rijklaar maken :-)

Robin

Robin

Zeker doen, het zijn echt prachtige stukjes techniek. Ik heb mijn Optima Mid ook bijna rijklaar nu. Alleen moet ik even kijken of de vervangende wielen die ik besteld heb, ook echt passen. Zonde om met de jaren geleden nieuw gekochte witte Kyosho velgen te gaan rijden. Na een paar keer zijn die niet meer wit te krijgen...

Erg leuk. Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel een beetje begint te kriebelen. Dit was als ik me niet vergis mijn eerste nieuw gekochte model (wat ik dus ook nog zelf moest bouwen) Ik vond het altijd al een mooi ding, omdat hij tenminste nog wat weg heeft van een "echte" crossauto. Helaas is het ding een paar keer gecrahst toen ik hem had uitgeleend aan een kennis en daarna in de onderdelenbak beland.

Alleen jammer dat er wel het een en ander aan veranderd is. Zo zaten de zwarte beugels aan de zijkant niet op het originele model (snap niet waarom dit gedaan is, het ziet er i.m.o. niet echt mooi uit) Er zaten alleen twee rode beugels tegen de zijkant van de accubak. De dempers zijn dus ook al anders (hoewel je het verschil niet meteen ziet)

Ik denk er nog even over na, maar het is wel een stukje nostalgie.

ik heb zelf de rode beugels vervangen voor de zwarte.
een paar foto's terug zie je dat deze er wel bij zitten ;).

dat bakkie ziet er goed uit, krijg bijna jeuk om inkopen te doen :-)
Ik heb de bearhawk laatse voor mijn zoontje weer in elkaar gesleuteld (dat bartsmit spul is 3xniks) maar is een beetje uit de hand gelopen. gisteren kogellagertjes gemonteerd :-)
Die velgen op jou bearhawk/onder jouw bearhawk kap zijn wel vet, heb je die 12mm hex dingen gewooop de bestaande as geschoven of zit er een andere as in?

Robin

kijk en lees hier maar even naar.
[153916] tamiya-blitzer-beetle

als je wilt kan ik wel een lijstje maken voor je wat je nodig hebt.

gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back