Tamiya Yamato 1/350 - PE sets

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Simon De Meester, 6 sep 2019.

Tags:
  1. Simon De Meester

    Simon De Meester

    Lid geworden:
    6 sep 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Baasrode, Belgie
    Hallo iedereen!

    Vooreerst mijn excuses mocht ik mij vergist hebben van locatie om de volgende vraag te stellen.

    Ik heb onlangs een 1/350 kit besteld van tamiya van de yamato. Het betreft de deluxe versie dus er zijn een aantal platen PE onderdelen inbegrepen in de kit.

    Nu heb ik na wat online zoeken vernomen dat er fabricanten zijn die PE sets aanbieden die nog uitgebreider zijn dan wat reeds in de originele kit is inbegrepen. Mijn vraag naar de liefhebbers van PE sets is dan ook of er iemand ervaring heeft met de beschikbare sets en mij kan wijsmaken welke fabricant de beste sets heeft uitgebracht.

    Enerzijds had ik graag een uitgebreide set gehad maar ik wil vermijden dat ik een set koop die onderdelen bevat die reeds in de originele platen vervat zitten.

    Voorlopig graag mijn voorkeur uit naar flyhawk models maar daarvan vind ik niet direct een verdeler van terug. Ook eduard, lionsroar en pontons models hebben yamato pe sets maar daarvan weet ik niet goed of zij aansluiten dan wel overlappen met wat reeds in de originele kit zit.

    Ik vind het bijzonder moeilijk om informatie over pe sets online te vinden en hoop dan ook dat ik op jullie uitgebreide ervaring mag rekenen. Alvast enorm bedankt!!

    Mvg,
    Simon
     
  2. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Denk dat je met het aanwezige pe reeds tevreden zal zijn.Heb hem vroeger ooit eens gemaakt met de pe van gold en was een echte hel.Heb 2 zo'n sets gebruikt,gewoon door teveel gepruts aan de eerste set.
    Eigenlijk is het wat je zelf wil bereiken,voor mezelf is het niet echt nodig buiten de railings.

    :beer:
     

Deel Deze Pagina