tamiya

Discussie in 'Model truckers' gestart door redpowerr, 11 mei 2005.

  1. redpowerr

    redpowerr Guest

    hoi... :roll:

    ff een vraagje wete jullie miss een paar clubs waar je met tamiya trucks op de baan mag en dan liefst in de omg. drenthe ofsow :roll: omdat je nogal vaak ziet : alleen 1:16 trucks en GEEN tamiya's :evil: ik vraag dit omdat ik van plan ben een tamiya auto te kopen en wel op een baan wil rijde anders is het ook sow saai :wink:
     
  2. redpowerr

    redpowerr Guest

    ff een andere vraag.... wie weet of er ook een zwaartransport trailer voor tamiya te krijgen is..? :(
     
  3. dirkdh

    dirkdh Guest

    Misschien is zelfbouw wel eens een avontuur????
     
  4. Guest

    Guest Guest

    jawel maar als je beginner bent.... :roll: zal et wel niet veel worden :p
     
  5. Guest

    Guest Guest

    weer een vraagje..... :eek: :lol: weten jullie miss hoeveel 1 dollar waard is in euro's? 8O
     
  6. Stefan666

    Stefan666 Guest

  7. Guest

    Guest Guest

    kan iemand het me niet gewoon vertellen..? :oops: van die site snap ik sowieso niks :p
     
  8. Forrest

    Forrest Guest

    Zucht, moeten we je alles voorkauwen ofzo ?

    Als je de site eens leest kan je precies zien hoeveel het waard is, en er zit zelf een omrekenaar bij.
    Of moeten we dat ook voor je uitreken ? :|

    Ohja, een account maken/ je inloggen zou ook handig zijn :roll: .
     
  9. Stefan666

    Stefan666 Guest

    Als je die site al niet begrijpt, lijkt het me niet
    verstanding om aan buitenlandse avonturen
    te beginnen.
    Dat loopt alleen maar fout dan.

    Stefan
     
  10. Guest

    Guest Guest

    duz als je bijv. een vrachtwagen uit amerika laat komen heb je buitenlandse beschrijving? 8O 8O enuh die site... ik had weer es geen geduld :roll: ik zal nog es goed kijken :)
     
  11. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Red Power,als je echt een Tamiya truck wilt ben je (nieuw) zo'n €450,- kwijt.En zo'n zwaartransport trailer......ja probeer het maar eens gewoon te bouwen.Gewoon gaan beginnen,en gaat het mis je zal dan wel balen,maar dat is juist de sport(vind ik).
    Ik heb zelf 2 Tamiya trucks.Een Mercedes en een King Hauler.Ook voor deze trucks heb ik trailers gebouwd.Natuurlijk gaat er wel eens wat mis.Je bent opgewonden want je wilt gelijk resultaat zien.Maar die krijg je niet te zien als je geen geduld heb.
    Ik ben zelf bijna een jaartje bezig met RC trucks en het bouwen van trailers voor de trucks.Ze zijn dus niet in de winkel te koop. De trailer voor de Mercedes is klaar en omdat het voor mij de allereerste trailer is,vindt ik dat het reuze geslaagd is.(andere kunnen dat be-amen)Van een bestaande trailer die in het echt bestaat nagebouwd op schaal 1/14.Het is gelukt.
    Voor de King Hauler ben ik een tanktrailer aan het bouwen.De basis hiervoor is een kachelpijp!Ik ben iets anders dan andere,want ik probeer het van afvalmateriaal te maken.Ik koop zo weinig mogelijk spullen uit de modelbouwwinkels.Op de zender/ontvanger na dan.
    Op dit forum kun je mijn verslagen zien van de racetrailer en de tanktrailer.
    Kortom,spreid je blik op internet en ga mailtjes sturen naar trailerfabriekanten.Een heleboel helpen je.En op dit forum uiteraard ook.Gewoon vragen stellen en je krijgt vanzelf antwoordt.
    Probeer het maar eens en je zult versteld staan van je eigen kunnen.
    Succes!!!!!
    gr Marcel.(eigenaar racetrailer & tanktrailer)
     
  12. redpowerr

    redpowerr Guest

    ehm ik hoorde es ergens dat je zo'n truck in 3 a 4 uurtjes in elkaar zet? dit lijkt mij wel heel erg snel :p en uhm als de beschrijving niet nederlands is kan ik hem beter door iemand anders late bouwen denk ik... :roll: anders komt het niet goed :p ojaah de bouw van die tanktrailer heb ik gezien... :D zeeeer mooi dingetje :lol: die race trailer ook :wink: zit je bij een club trouweS? of zou iemand eens wat site's van clubs kunne zegge waar je ook met tamiya mag rijden?? en nog wat kan je onderdelen (duz lampjes enz. versieringen zeg maar) van robbe of wedico ook op tamiya zetten?? :?:
     
  13. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    lampjes wel. benzine tank, cabine, bullbar enzo niet.

    enne, registreer je ff. dat leest wat makkelijker..
     
  14. redbull

    redbull Guest


    ok bedankt... ik heb me geregistreerd trouwes :p
     
  15. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    3 a 4 uurtjes is wel erg snel.
    Maar ik ben sinds een paar weken lid van een modelbouwclub,( www.modelbouwclubhuizen.nl) .Voor die tijd zat ik alleen maar op site's te kijken hoe een ander bepaalde oplossingen uitgevonden had.Zo leer je een hoop!
    Op Markyplaats heb ik de lampjes e.d vandaan,de rest komt of bij de Gamma vandaan of gewoon onderdelen gebruikt van oude videorecorders,radio's enz.
    Wees creatief en je maakt de leukste dingen.
    Als je wat meer wilt weten,je weet de weg hier naar toe.
    gr Marcel.
     
  16. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    3 a 4 uurtjes is wel erg snel.
    Maar ik ben sinds een paar weken lid van een modelbouwclub,( www.modelbouwclubhuizen.nl) .Voor die tijd zat ik alleen maar op site's te kijken hoe een ander bepaalde oplossingen uitgevonden had.Zo leer je een hoop!
    Op Markyplaats heb ik de lampjes e.d vandaan,de rest komt of bij de Gamma vandaan of gewoon onderdelen gebruikt van oude videorecorders,radio's enz.
    Wees creatief en je maakt de leukste dingen.
    Als je wat meer wilt weten,je weet de weg hier naar toe.
    gr Marcel.
     
  17. redbull

    redbull Guest

    eind volgende maand is het waarschijnlijk zover :lol: dan gah ik als het goed is een truck bestellen :lol: enuh heeft iemand miss nog tips of ik meteen een truck zelf moet bouwen of dat ik beter eerst een complete 2dehandse kan kopen ofsow.... enuh aangezien ik niet al te veel geld heb weet er miss nog iemand een niet al te dure truck?? maar tog een mooie(of mooi te maken) truck...? :D
     
  18. TiZeR

    TiZeR

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    197
    Locatie:
    Wolphaartsdijk
    Volvo FH, Mercedes of die Globeliner (is wel net ietsje meer)
    of die Übernachtexpress mercedes. heb je geen trailer, maar scheelt wel in prijs.
     
  19. redbull

    redbull Guest

    maar trailer valt er wel voor te krijgen?? en trouwes wat foto's of site's van de auto's met prijzen zou ik ook wel makkelijk vinden :lol:
     
  20. redbull

    redbull Guest

    he ik zie dat op de duitse ebay de trucks ook wel heel goedkoop zijn.. :roll: wie weet of dit wel goed is? en ik kan geen duits maar ik ken wel iemand die der vandaan kom duz die kan me evt. wel helpen met vertalen :p
     

Deel Deze Pagina