! TamiyaCup België 2013 !

De Belgische TamiyaCup (alsook de Nederlandse) is een wedstrijdreeks voor beginnende tot ervaren RC-piloten.
Er wordt gereden met Tamiya 1/10 electro rc auto's, van standaard modellen tot professionele racewagens.

De jongsten kunnen terecht in de junior reeks tot 14jaar.
Andere beginnende piloten starten met het bekende Tamiya TT-01 chassis in de stocks klasse.
Meer ervaren piloten kunnen overstappen naar de Euro-Toerwagen of de Mini (M-chassis) klasse.
De snelste piloten rijden in de Euro-GT of Formule 1 reeks.

Dit seizoen zijn er 10 nationale wedstrijden, die op verschillende circuits worden gereden.
Op het einde van het seizoen zijn er 2 internationale finales:
- 1 België-Nederland finale (vriendschappelijke battle)
- 1 Europese finale, die zal plaatsvinden in Polen

De wedstrijdreglementen en meer info vind je op:
www.tamiya.be
Tamiya.be

eurocu10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op 20 januari gaat het nieuwe TamiyaCup seizoen van start.
Deze zal doorgaan bij GTMrc club te Vosselaar.
Naar gewoonte is daar een gezellige sfeer onder de piloten en zijn alle faciliteiten voor handen.
Zoals vorig seizoen wordt er een Paint Contest georganiseerd voor de mooiste bolides, alle deelnemers van de race zijn automatisch ingeschreven voor de paint contest.
Niet alleen de mooiste body's vallen in de prijzen maar het modelbouw magazine "Modelbouw Aktueel"verloot enkele proefabonnementen onder alle deelnemers van de Paint Contest!

Reglementen en info vind je op:
www.tamiya.be
Tamiya.be

tamiyacup-2013.png
 
Info en trainingsdagen

De circuit layout zoals het nu ligt zal ook gebruikt worden op de tamiyacup.
De kalender voor het voorjaar van 2013 staat online, dus op volgende dagen kan je komen trainen als niet-lid:
do 03/01
do 10/01
do 17/01
Zondag 20/01 is het tamiyacup.

Het tapijt is vernieuwd en is 30m lang nu (5m langer dan voorheen).
Circuit lengte met de huidige layout is 103m.

Enkele foto's van verleden jaar:

Pits (rechts):
full


Pilootstand (3m hoog):
full


circuitoverzicht:
full


en niet te vergeten: de catering :thumbsup:
full


Beschikbare faciliteiten:
* tafels en stoelen (we hebben er normaal voldoende voor iedereen zoals je op de foto's kan zien, maar breng voor alle veiligheid zelf iets mee indien nodig)
* 220V per tafelrij (zorg wel voor een stekkerblok)
* toiletten
* compressor
* allerhande drank en eten (hotdog, hamburger, verse soep, ...)
* verwarmde hal (afhankelijk van de buitentemperatuur (winter!), dus voorzie warme kleren)

Tot zondag 20 januari of op een training !
:bye:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Opgelet!

Vergeet niet je rijhoogte na te kijken.
Ons GTM huisreglement verplicht 5mm voor touring en 4mm voor F1 en dit om het tapijt niet te beschadigen.
Dit zal tijdens de technische controles streng nagekeken worden.

Ook kappen die de grond raken tijdens het rijden kunnen niet en deze piloten zullen direct (nog tijdens de heat) naar de pits verwezen worden waar ze dit kunnen aanpassen en dan pas verder rijden. Met een kap die de grond raakt zal je niet toegelaten worden de heat af te maken. Tijdens de vrije training voor de wedstrijd begint (tussen 8u en 10u) kan je dit perfect afstellen, dus er zijn geen geldige verklaringen waarom je zo gestart bent.
 
telling systeem

Er is blijkbaar een verschil in de nieuwe MyLaps transponders.

Er is de "Hybrid" RC4 transponder
mylaps_rc4_hybrid_direct_power_transponder_medium.png
Werken WEL
en de "gewone" RC4 transponder
mylaps_rc4_transponder_medium.png
Werken NIET


Het software systeem van Vosselaar is nog niet geupdate en de nieuwe "gewone" RC4 transponders werken dus nog niet.

Laat ons op tijd iets weten als je al zo eentje hebt, dan kunnen we een andere in de plaats geven.
 
De inschrijvingen voor de eerste wedstrijd gaan goed, ondertussen al meer dan 50 deelnemers!

Euro GT (8)
CHRISTOPHE CATHELAIN
Hubert Cathelain
Philip De keersmaecker
David Joos
David Pauwels
Olivier Swinnen
bart van sande
Bart Vervloessem

Euro TW (8)
CHRISTOPHE CATHELAIN
Hubert Cathelain
Dirk De Ceulaerde
Philip De keersmaecker
Gunther De la Motte
tajima hisashi
Hiroki Nishimiya
Alwin Vlemincx

Formule 1 (15)
Patrick Bolle
Gert Conjaerts
Ally Coursier - GTM
Hans Damiaens
Luc Damiaens
Dirk De Ceulaerde
Gunther De la Motte
David Joos
michel mahieu
Erik-Jan Mol
glenn van gansen
herman van gansen - GTM
vincent van gansen - GTM
Ludo Van Hoeydonck
Jan Vervloessem

Junior (6)
Jonas Coursier - GTM
Florian Joos
Ginga Nishimiya
Conrad Serrus
Liam Van de Wouwer
Mathias Van Laere

Mini (5)
JP De Wolf
David Pauwels
Stefano Quaglia
Jannick Rommens
Sonia Tilley

Stock (7)
Jan Coen
Steven Coen
Hans Damiaens
benny gijbels
Dylan Senaeve
Tim Van Hoeydonck
bart van sande

Er kunnen er gerust nog bij, de inschrijvingen blijven open tot woensdagavond :bye:
 
Ondanks de winterse weersomstandigheden zijn er toch 52 piloten naar het Kempische Vosselaar afgezakt om aan de openingswedstrijd van dit seizoen deel te nemen.

Wij willen alle aanwezige piloten en medewerkers bedanken voor de fijne dag en leuke races die we gezien hebben.
 
De volgende wedstrijd gaat door bij Yellow Racing in Bredene op 10 februari.

Omdat de oude lokatie een beetje krap werd, zijn we dit seizoen te gast op een nieuwe lokatie, het sportcomplex in Bredene!

De zaal is dus groter en de pistruimte is nu vlak naast de baan.
De lokatie is volledig verwarmd en boven is er een cafetaria.
(stoelen en tafels moet je zelf meebrengen)

Het juiste adres is:
sportcomplex
polyvalente zaal
Spuikomlaan 21
Bredene

Inschrijven kan op www.tamiya.be


imag0011.jpg


imag0012.jpg

imag0014.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wil mijn Belgische Tamiya vrienden nog even bedanken voor een leuke wedstrijd in Vosselaar.

Mooie baan en leuke sfeer.
Zeker de moeite waard en voor de Nederlandse rijders ook goed te doen.

Grt,
Michael
 
Het was inderdaad een leuke en sportieve wedstrijd.
We zijn blij dat je onze club en de infrastructuur leuk vond :-)
En je hebt bewezen dat we met de 18T sensorless een goede keuze gemaakt hebben voor de F1 klasse aangezien de top3 goed aan elkaar hing.

Greetz,
Ally
 
ik heb er een hobbywing 120A V3 in zitten.
maar alles vanaf 60A en hoger dat sensorless kan werken is normaal ok.
de originele tamiya regelaar hebben we ook getest, en die ging ook goed, maar te weinig instelmogelijkheden helaas.
 
Welke regelaars worden er zoal gebruikt voor de 18T sensorloos in de F1?

Mvg
Marcel

Ik heb nu een GM90 in de F1 zitten. Die "eet" alles, borstel, borstelloos zonder sensor en met sensor. Heb afgelopen winter ook met van alles gereden; Cup, F1 32, 18T, 17,5T alles met deze regelaar.
Een regelaar waarbij je het vermogen onderin een beetje kan dichtknijpen is bij de 18T wel handig omdat deze heel veel koppel heeft.
 
Volgende TamiyaCup wedstrijd --> 10 maart bij Lovan Rc - te Zarren

Piloten die nog willen trainen kunnen dat nu zondag 24 februari op de clubwedstrijd.

of zondag voor de wedstrijd (3 maart) is er nog een trainingsdag voorzien.

Inschrijven zoals altijd op: www.tamiya.be

het aantal deelnemers vind je hier:
TamiyaCup Kalender

lovan10.jpg
 
Beste rijders, ben op zoek naar een goede roll-out (verplaatsing) voor de F1 met de sensorloze 18t Tamiya-motor, voor indoor op tapijt met foambanden. Het is een vrij kleine indoorbaan (Haarlem), heeft iemand met ervaring met de 18T een indicatie voor een passende rollout?

Ik weet ongeveer wat ik nodig heb voor de sensored 21.5 Speedpassion motor met rubber (68-70 mm), maar dit is dus 18t sensorloos met foam.

Ik hoop dat iemand een tip heeft.

Mvg
Marcel
 
Ik gebruik nooit een roll out chart ofzo, ik ga gewoon op mijn gevoel en zicht voort.
Persoonlijk denk ik dat je veel sneller de juiste ratio vind als je naar de snelheid v/d wagen kijkt en naar je concurenten.
Zo heb ik op een relatief klein circuit (recht stuk van +/- 20m)met een spur van 93T en pinion van 29T gereden en foam banden waren al redelijk kleintjes.
 
Back
Top