Tamiyacup Nederland 2015

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jan de Boeff, 29 jan 2015.

  1. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    ook dit jaar word er weer om de Tamiyacup gestreden
    deze serie wedstrijden neemt elk jaar in populariteit toe mede door het ontspannen karakter wat er tijdens de Tamiyacup wedstrijden heerst
    dit neemt niet weg dat er wel zeker tot op het scherpst van de snede word gestreden door de rijders

    voor 2015 heeft de organisatie enkele wijzigingen in het regelement toegepast

    het regelment is hier te vinden:

    https://www.dropbox.com/s/ojus69y1l9t35o8/TC2015_reglement.pdf?dl=0

    de wijzigingen zijn met geel gemarkeerd in het regelement

    inschrijven gebeurt via MyRCM tot Vrijdag 22.00 uur voor de wedstrijd

    de wedstrijddata zijn als volgt:

    - 22 Feb. MRC Vianen

    - 19 Apr. ERCE Eindhoven

    - 17 Mei RC Hotwheels Deventer

    - 14 Jun MRM Lelystad

    - 5 Jul HFCC Hollandia Den Haag

    - 30 Aug MBC de Sluis Gouda

    - 13 Sep de Baanbrekkers Rucphen (BE/NL finale)

    inschrijven voor de eerste wedstrijd op de binnenbaan van MRC in Vianen is reeds gestart

    inschrijven kan op deze link:
    https://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId[1]=bkg&dId[E]=18840&pLa=nl

    deelnemers lijst:
    MyRCM
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2015
  2. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    De BE/NL finale is inmiddels ook definitief stond op Facebook.

    Ik ga niet winnen en strijd waarschijnlijk in het achterveld in de Top Stock klasse maar ik heb er heel erg veel zin in!
     
  3. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank je Jan.
    Helemaal goed.

    En inderdaad de BE-NL finale in Rucphen is ook bevestigd.
     
  4. MausNBS

    MausNBS

    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Berichten:
    8
    ik kom zeker kijken! gaaf hoor, en Ruchpen is bijna naast de deur. Vind de Tamiya cup zooooooo mooi, is misschien wel iets uit mn jeugd wat blijven hangen is. Net als t geluid van een nitro, als ik dat enkel hoor ben ik weer 12 jaar oud, Veehallen in Etten-Leur, dromend ooit ook zo n auto te kunnen rijden.
     
  5. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Tamiya Cup? Nèh, niks voor mij...
     
  6. MausNBS

    MausNBS

    Lid geworden:
    25 jan 2015
    Berichten:
    8
    daar ben ik ook bang voor, ken mezelf, heb zo de zolder weer vol onderdelen..............
     
  7. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Zullen we je dan maar uit de inschrijvingen scrappen Hugo.........
     
  8. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    NEEEEEE. Dat zijn mijn enige dagen dat de dwangbuis af mag en ik even uit de instelling kan ontsnappen!

    Hugo
     
  9. Fred van Voorst

    Fred van Voorst

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    30
    Hallo allemaal,

    We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de eerste wedstrijd van de Tamiya-Cup.
    Zo zal deze eerste wedstrijd plaatsvinden in het mooie Sportcentrum Helsdingen in Vianen.
    Zaterdagmiddag 21 februari trainen en zondag 22 februari de wedstrijd.
    Er was nog 1 zorgenkindje en dat was ons tapijt, meerdere kleuren en ook met rijden verschil van grip merkbaar.
    Nu dat is geschiedenis.
    Er is nieuw ETS-Tapijt aangeschaft voor het hele circuit.
    Ook zal de baan wat breder worden.
    Als alles volgens planning verloopt zal er zondag 8 februari voor het eerst op getraind kunnen worden.
    Dus een mooie locatie, top baan met nieuw tapijt wat houd je nu nog tegen om je in te schrijven.

    Groeten Fred
     
  10. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Mijn complimenten Fred, ik vind dat jullie bij MRC heel goed bezig zijn, jullie hebben al een hele leuke baan liggen en als daar dan ook nog eens een nieuw kleedje komt te liggen (hoewel ik weinig problemen had met het huidige kleedje, maar dat komt waarschijnlijk door min ervaring, of het gebrek hier aan)
    is dat helemaal top
    kom het graag even uitproberen de 8e
     
  11. Fred van Voorst

    Fred van Voorst

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    30
    Dank voor je complimenten!
    Nog 3 weken en dan is het zover! Zaterdag 21 februari lekker trainen van 12 tot 18 uur en zondag lekker racen!
    De inschrijvingen gaan lekker maar zijn nog lang niet vol!
     
  12. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Zondag komen we even proefdraaien Fred! Jullie zijn inderdaad goed bezig en het is altijd leuk en gezellig rijden bij MRC.
     
  13. Fred van Voorst

    Fred van Voorst

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    30
    Thanks!
    Gezelligheid is heel erg belangrijk! Het blijft tenslotte een hobby!!
     
  14. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Kleine aanpassing aan het reglement.
    Ook wel een wat duidelijkere omschrijving over de opties toegestaan in de Top Stock klasse.
    Naar aanleiding van een aantal vragen over de toegestane opties in de Stock klasse heb ik besloten een kleine aanpassing te maken in het reglement.
    -------------------------------------------------------------------------
    Hop-Ups
    Voor de TT01 en TT02 chassis bestemde opties van Tamiya zijn toegestaan. Dit houd in de opties bedoeld voor de TT chassis in PRO / E / of R versies.
    Hierop zijn de volgende uitzonderingen:
    - De TT02-S versie met draagarmen van een TRF auto. Dit zal niet worden toegelaten! Ook de opties specifiek van de TT02-S zijn niet toegestaan.
    - Alle carbon opties zijn niet toegestaan. Deze passen niet in deze klasse.
    Kogellagers, servo savers, dempers / veren, schroefjes en pinion mogen van een ander merk zijn.
    De organisatie doet niet moeilijk over 1 of 2 optie parts van een ander merk. Als deze opties maar een zelfde functie en vorm hebben van een vergelijkend Tamiya optie. Dit is geen vrijbrief om de hele auto uit te voeren met optie parts van andere merken. Wij hopen dat dit in de “geest” van het reglement begrepen wordt. Houd het dus bij 1 of 2!
    Opmerking: Bedenk wel dat er op de Europese finale alleen oorspronkelijke Tamiya onderdelen zijn toegestaan.
    --------------------------------------------------------------------------
    We hebben nog steeds de intentie om een soepel reglement op te stellen. Echter als we merken dat er niet in de geest van het reglement gehandeld wordt dan ben ik genoodzaakt om strakkere regels te hanteren en krijgen we een lijst van toegestane opties.
    Nu nog niet :)
    [FONT=&quot]De bedoeling is dus dat er veel opties van Tamiya zijn toegestaan behalve die voor de TT02S en de Carbon delen.
    De opties zijn hoofdzakelijk bedoeld om de betrouwbaarheid te verhogen. Het blijft een instap klasse en daar horen ook geen carbon optie parts bij.
    PS. dus ook geen zelf gemaakte oplossingen samengesteld uit onderdelen voor of van andere auto's.
    Er is op deze manier genoeg toegestaan.

    Bron: Facebookpagina TamiyaCup Nederland :pc:
    [/FONT]
     
  15. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik zag het voorbij komen op Facebook. Lijkt me een prima aanpassing toch.
     
  16. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Mooi dat er wat niet mag in de stock.

    Jullie zullen me wel gaan haten met wat ik nu ga zeggen (hehehe), maar vind dat er nog steeds te veel wel mag in de stock klasse :D
     
  17. Madhouse

    Madhouse

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    1.711
    Locatie:
    Doesburg
    Ik ga je niet haten hoor, je hebt natuurlijk een punt. Maar het ziet er zo mooi uit al dat blauw op een TT.
     
  18. Jan de Boeff

    Jan de Boeff

    Lid geworden:
    6 sep 2012
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee BEAR96, je hebt zeker een punt
    maar aan de andere kant is het soms moeilijk te zien op iets van Tamiya is of van een ander merk
    komt ook bij dat als je de drempel laag wil houden en toch ook option-parts wilt toe staan dat je dan met andere merken (3-Racing, Yeah-Racing, Carson) vaak goedkoper uit bent dan met Tamiya
     
  19. BEAR96

    BEAR96

    Lid geworden:
    20 feb 2006
    Berichten:
    159
    Locatie:
    Leiden
    Grootste gedeelte van de toegestane hopups zijn totaal nutteloos, zeker in de top stock klasse.
    Alleen lagers, shaft, olie shocks, en steering arms als toegestane hopups (die zijn standaard drama). Dan een bakje originele a en b parts en wat andere spares, geen aluminium upgraded spares en je kan zo out of the box betaalbaar instappen. En je hebt dan een leuke wedstrijd TT 01 of 02 auto met reserve onderdelen voor een stock klasse.
     
  20. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Precies, na vele omzwervingen is mijn auto bijna helemaal standaard plastic, al heb ik wel wat tt-01r onderdelen, namelijk de wielophanging. Ik heb zelfs de meest e parts er weer af.

    Hugo
     

Deel Deze Pagina