Tamyia Blackfoot ombouwen naar Monster Beetle?

Hoi,

ik liep laatst in een modelbouwwinkel en daar stond de Tamiya Blackfoot, ooit mijn 2e auto. De eerste was een Grasshopper. Na die Grasshopper wilde ik heel graag de Monster Beetle, en na lang sparen stond ik in de Bart Smit in Baarn, waar alleen nog de Blackfoot stond. Nee, de Monster Beetle was uitverkocht, en kwam ook niet meer. Dat bleek niet waar, 2 weken later stond hij er weer, maar ik was 12, overdonderd en liet me overtuigen de Blackfoot te kopen. Gave auto, veel lol aan gehad, maar ik wil nog steeds ooit een Monster Beetle hebben.

Nu zie ik dus de Blackfoot weer staan, maar zover ik zie is de Monster Beetle niet opnieuw uitgebracht. Jammer. Maar als ik het goed begrijp stonden al die auto's (ook de Lunchbox en de Midnight Pumpkin?) op hetzelfde chassis, en was alleen de kap anders. Is dat zo? En is er aan soortgelijke kappen te komen? Ik hoef echt geen originele van e-bay, en hij hoeft niet perfect te zijn, maar ik zou het heel leuk vinden om met bv. een Blackfoot kit, een losse soortgelijke Beetle kap en wat hobbywerk dan eindelijk, na 22 jaar, een Monster Beetle te hebben.

Ik ben nogal onbekend in het RC auto gebeuren, ik vlieg al jaren en mijn laatste auto verkocht ik 14 jaar geleden. Alle tips, hoe logisch en overdreven die je ook lijken, zouden wel erg nuttig kunnen zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Hugo

het enige dat je nodig hebt zijn de vering, kapsteunen, achterbumper en de volledige kap om het om te bouwen naar de Monsterbeetle.

Dank je wel. Rest nog de vraag waar we die kunnen vinden, ze zijn niet meer te bestellen. Of misschien zijn er alternatieve, redelijk gelijkende kappen of zo verkrijgbaar.

Nogmaals, alle ideeën zijn welkom!

Hugo

Ehm, ik zit net naar die re-issue Blackfoot te kijken, op het www, maar dat lijkt haast wel een ander chassis. Het is nu ook ineens een Extreme Blackfoot. Is er wel een re-release van de originele Blackfoot?

Hugo

De extreme blackfoot is idd heel anders. De king blackfoot heeft alleen een andere achterbrug. De originele blackfoot heeft dezelfde opbouw als de monster beetle.

Je komt de chassis nog wel eens tegen op marktplaats of ebay

Zou het erg misstaan op basis van die extreme? Ik ga niet voor de vintage trophee, het lijkt mij als leek een optie.

Hugo

Tja dan kan je net zo goed een Slash kopen en er een Pro-Line Beetle kap op gooien. Je gaat voor vintage of niet..Toch?

Hoe moet ik daar nou kapsteunen voor maken???

Slash-05.jpg

pl3238.jpg

Ik moet me duidelijk nog in dit onderwerp verdiepen...

Hugo

Geweldig!!! Hahaha..:p:p Had ik niet aan zien komen..

Ik heb een tijd geleden een grote doos met onderdelen weggegeven aan mijn broertje.
Hij heeft er nooit iets mee gedaan en als het goed is heeft hij het spulletje nog.
In de doos een compleet gedemonteerde Monster Beetle...Dus wellicht kan ik je van dienst zijn qua kapsteunen etc?

Als het goed is zit de originele kap er ook nog bij, maar daar heb je dan een restauratie klus aan.

Editje: Is geen verkoop aanbod hoor...Gewoon leuk om iemand even op weg te helpen

Laatst bewerkt:
Mijn andere hobby is gitaren bouwen, dus vandaar dat die link bij mij snel gelegd is...

Verder; u heeft / krijgt een PB.

Hugo

Jaja....Alles ligt er nog:o Pb je aankomende week!

Behalve de Monster Beetle zit er ook nog een Grasshopper, een Hornet, Alfa Romeo DTM en een Manta Ray in de doos!
Tesamen met zenders, laders en accu's. Accu's net even getest..en doen het nog vrij goed...Boffen!!!

Laatst bewerkt:
Tja...Eerst maar eens kijken of "echt" alles er nog is. Het is nog een beetje onoverzichtelijk, want vijf auto's in losse onderdelen gaat wel wat zoekwerk opleveren.;)

Back