Tandwiel kapot maar nergens te vinden HELP!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Tijs, 11 dec 2018.

  1. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Hoi ik heb een tijdje geleden een nitro auto gekocht op marktplaats hij doet het goed aleen ik kan nergens een nieuw spur gear tandwiel voor de auto vinden heb al verschillende winkels bezocht/gemaild maar niemand zegt het model auto of tandwiel te herkennen zonde want nu staat een prachtige auto te verstoffen door een tandwielen wat ik nergens kan kopen het probleem is dat ik geen flauw idee heb wat voor een auto het is het is een enorm project geweest ik heb hem op zolder gevonden bij mijn buurman en hem volledig schoongemaakt en opgeknapt ben er erg trots op dat hij start maar kan dus nergens een tandwiel vinden
    Kan iemand mij helpen?
    VGR:Tijs
     
  2. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Screenshot_20181211-152840_Gallery.jpg Screenshot_20181211-152846_Gallery.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
  4. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Weet iemand iets?
     
  5. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Naast dit heb ik ook een 2e vraag ik ben 12 en wil overstappen van electro naar nitro nu heb ik deze oude hierboven (ik heb hem gevonden bij buurman dat marktplaats was de autocorrectie van mijn telefoon) maar ik wil ook graag een buggy ofzo om lekker mee te crossen ik was aan het kijken naar een 1/8 buggy of een jato via marktplaats (budget is 350 euro daar moet je lang voor sparen als je 12 bent) maar wat raden jullie aan voor een beginner?
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik denk dat het een oude T2M is....
    http://www.t2m-rc.fr/de/
    Stuur anders even een mail met de foto's naar Quartel, die hebben jaren lang dit merk verkocht.

    Je kunt kijken of je de tandwielen van een HPI Nitro RS4 pas kan krijgen, qua constructie lijkt dat er veel op.

    Wat betreft een nieuwe auto, doe geen marktplaats maar koop nieuw, moet makkelijk kunnen binnen dat budget.
     
  7. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Roelof
    Bedankt voor de tip ga zeker een mail sturen
    Dat de auto betreft ik was ook niet perse aan het zoeken op marktplaats maar ik zag een nanda raptor x met big block voorbij komen voor €100 dat lijkt me een goede degelijke auto om mee te beginnen en er zijn nog makkelijk onderdelen voor te kopen hij heeft me een filmpje gestuurd waarin hij rijdend te zien is dus het is te vertrouwen en dan kan ik nu een auto kopen een de raptor x is een mostertruck en over 2 weken ben ik jarig en dan kan ik een buggy kopen dan heb ik in een maand 2 degelijke auto's wat vind u
     
  8. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Grappig trouwens ik heb hier ook een drone van t2m haha
     
  9. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Is een jato 3.3 ook een geschikte beginners auto (200 tot 300 euro via marktplaats) lijkt me ook een tof ding
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nogmaals, doe het niet!
    Niet vanwege de enkele in goede staat verkerende modellen maar gewoon vanwege de vele troep dat verkocht wordt. Brandstofmotoren hebben niet het eeuwige leven en soms staan ze al een tijdje stil met mogelijk roest op de lagers.
    Zeker als je voor het eerst met nitro begint en je koopt iets met een motor dat bijna aan zijn eind is ga je bij problemen aan jezelf twijfelen en het product of het nitro-gebeuren de schuld geven.

    Begin vers met een gezond verstand en je kunt met de nodige onderhoud en inspectie een lange tijd probleemloos rijden.
     
  11. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    oke en wat is dan een mooie nieuwe nitro rc die in mijn budget van 300 eurp past en wat als je een rc van marktplaats eerst bij een modelbouwzaak laat keuren (mijn plaarselijke zaak heeft zo een service) word het dan anders ik vind het namelijk zonde om een deal te moeten laten liggen dus zou het liefst toch 2e hands kopen maar ga eerst wel nieuw kijken welke nieuwe buggy raat jij dan aan voor mijn budget?
     
  12. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    ik heb trouwens al een zender en starter set dus rtr hoeft niet perse ook heb ik 10% nitro staan (gekregen van mijn oom) dus ijgenlijk heb ik aleen een auto nodig voor max 300 die wel geupgrade kan worden in de toekomst heeft iemand een goede surgestie
     
  13. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
  14. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    is zelfbouw een optie en zoja is dat echt ingewikeld (ben 12 dus bij een simpele soldeer klus houden mijn skills op) of is het wel te doen en zoja wat zijn goede degelijke onderdelen?
     
  15. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Misschien kun je de tandwielen ook laten printen.ze kunnen tegenwoordig wel wat.als dat niet lukt ofzo met bestellen.
    Rijden met nitro kost voor al arbeid voor het onderhoud. natuurlijk ook wel wat geld voor de juiste spulletjes als je die twee dingetjes hebt tijs dan is een serpent cobra wellicht wat voor je .ik vind het een dikke mooie auto.eigenlijk ben ik er zelf best helemaal weg van.ik had ze dacht ik gezien in 2en 4 wd uitvoering .als je zo'n auto goed onderhoud kun je er lang lol van hebben.als je goed kijkt in de rondte dan vind je er wel een voor jou budget.
    Grt Tom
     
  16. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Oja ps
    Helaas heb ik er geen een.
    Ken der enkelt noar kiek.n
     
  17. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    Ik heb een Hong nor ultra is 1 gekocht nieuw in de verpakking super blij mee een futaba van mijn oom gekregen en gassen maar krijg hem vrijdag binnen als alles goed gaat super blij
     
  18. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
    (Hong nor ultra LX1)
     
  19. Tijs

    Tijs

    Lid geworden:
    11 dec 2018
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Gelderland/omgeving nijmegen
  20. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    Zit daar ook een motor bij dan?
     

Deel Deze Pagina