Tandwiel Tamiya TGX

  • Topicstarter Topicstarter dtbroel
  • Startdatum Startdatum
D

dtbroel

Guest
Hallo,

Nu heb ik nog 'n vraagje, weet iemand misschien nog een adresje om aan het volgende setje te komen?

Tamiya (#53211) - Tamiya TGX 2-Speed Transmission Spur Gear Set

images


Ik weet dat de kans dat iemand dit toevallig nog heeft liggen klein is maar ik probeer 't toch maar.. Of misschien weten jullie wel een alternatief dat ook past?


Roel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Roel,
welkom op dit forum,
ik hoop dat je snel geholpen woord,

ik zal eens 'n beetje gas geven en de uitlaat dicht doen
en verfolgens met de hand de startpin draaien,
dan kan je zien of er ook brandstof door de filter richting motor gaat,

als dat goed is moet je die plug buiten de motor testen, of die het nog doet,

is alles twee in oorde, zo moet de motor lopen,
als je de carb. schroef even met 2 draai open heeft,

ik gaa van uit, dat je weet hoe een nitro-motor gestaart word.

suc6 van Heli-Uwe
 
Hey,

Bedankt voor je reactie! Ik heb al verschillende pluggen getest, ook buiten de motor om te kijken of ze het wel doen. Ook zie ik de brandstof na het filter doorlopen naar de motor. Ik heb de 'carburateur?' straks ook nog los gehad om te kijken of deze niet verstopt is, maar ook dat helpt niet.

Dus misschien is er wat anders mis?
 
Met nitro krijgen heeft die net geschreven @marc2:
maar dan ook maar binnen kijken is niet verkeerd,
waar gaat dat spul hen,

misschien ook eerst maar even compressie testen ..

(ik had eens een kapotte motor,
ging bij het vliegen in een heli stuk,
en er was een gat in de zuiger gebrand,
da heb je ook niks aan "nitro naar binnen")

gr. Heli-Uwe
 
Laatst bewerkt:
Ik zou beginnen de carburateur eraf te trekken, even goed bekijken hoe de naalden staan en dan de naalden eruit schroeven en de carb goed schoonmaken.

Opgedroogde olie is vaak de reden van niet of slecht starten bij zo lang stil staan.
 
dat er nitro naar de moter gaat wil nog niet zeggen dat het ook in de carb komt dus even het luchtfilter er af en de schuif iets open zetten en dan nog eens kijken.

en een kat in de zuiger ???
 
Hey,

Bedankt voor alle reacties! Ik ben er ondertussen nog niet mee bezig geweest maar ik heb ook het vermoeden dat de brandstof niet fatsoenlijk bij de gloeiplug komt. De carburateur heb ik al los gehad en schoon gemaakt dus daar zit niets meer verstopt als het goed is.. Maar hoe kan ik zien of er een gat in de zuiger zit? Het gat zal dan toch in de bovenkant zitten lijkt mij en dat moet toch te zien zijn via het gat van de gloeiplug?
 
Hey,

Bedankt voor alle reacties! Ik ben er ondertussen nog niet mee bezig geweest maar ik heb ook het vermoeden dat de brandstof niet fatsoenlijk bij de gloeiplug komt. De carburateur heb ik al los gehad en schoon gemaakt dus daar zit niets meer verstopt als het goed is.. Maar hoe kan ik zien of er een gat in de zuiger zit? Het gat zal dan toch in de bovenkant zitten lijkt mij en dat moet toch te zien zijn via het gat van de gloeiplug?


Als je geen gat ziet in de zuiger is t goed.. zie je t wel, koop dan maar een andere motor:rolling:
 
Als die verbrand, dan meest aan de uitlaatkant,
maar kijk eerst, of je compressie hebt,
als een GAT is heb je 0 compressie !

Rustig aan,
ik ook
groetjes van Heli-Uwe
 
een gat in de zuiger komt bijna nooit voor maar kun je op 2 manieren bekijken.
gloeiplug er uit en iets in het gat steken maar wel iets dat nix beschadigt.
of de uitlaat los maken en dan in de uitlaatpoort kijken als dat kan.

controleren of de moter nitro krijgt :
luchtfilter los maken
gasschuif open
slang op de uitlaat los maken en erin blazen.
zolang je nu blaast moet er nitro in je carb stromen.
als dit zo is draai je de plug los en ga je starten.
WEL UITKIJKEN !!!!!!!!!!!!!!!
als het goed is krijg je nu een fontein van nevel maar is je moter wel totaal verzopen.
gewoon rustig doorstarten maar wel eerst de carb dicht zetten.
als de nevel vermindert en je voelt niet te veel weerstand op je trekstarter met de plug er weer in zou de auto moeten kunnen lopen.

zo niet de plug er uit en kijken of die nat is.
als de plug nat is wil dat zeggen dat de plug niet werkt.

probeer dit maar eens en als het niet lukt hoor ik het wel
 
Als de motor verzopen is,
kan je hem meestal niet meer doordraaien,

dus je moet met de plug eruit
de motor eerst maar doordraaien,
dat het teveel aan nitro uitgeblazen woord,

dan weer van voren beginnen,

heb trouwens nog niks van compressie gehort,
als die wel of niet compressie heeft,
bespaar je een hoop ander werk !

groetjes van Heli-Uwe
 
Ik ken de motor zelf niet maar heb even voor je gegoogled.

De fabrieksinstellingen voor de carburateur:
High Speed 2 turns out (hoofdsproeier, bovenop de carb)
Low Speed 2 1/2 out (aan de zijkant van de carb)

stationairschroef zal over het algemeen zo zijn dat als de carb dicht is er een opening van 1 a 1,5mm is (als je in het gat kijkt waar het luchtfilter normaal op gaat)

je kunt in je profiel aangeven waar je woont. misschien woont er iemand in de buurt die je even een keer kan helpen.
vaak is het dan wat makkelijker beoordelen waar het precies aan ligt
 
Back
Top